Gå til innhold

HD DVD 360 Drive Impressions


lektroluv

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

det med tekst på HD-DVD har egentlig ingen ting og si om det er på HD-DVD eller ikke, siden dette er en nedlastbar mulighet, alle HD-DVD spillere har 200MB flash minne, så det kommer nok noen slike multinasjonale tekster som man kan lastened

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det med tekst på HD-DVD har egentlig ingen ting og si om det er på HD-DVD eller ikke, siden dette er en nedlastbar mulighet, alle HD-DVD spillere har 200MB flash minne, så det kommer nok noen slike multinasjonale tekster som man kan lastened

7602533[/snapback]

 

Er det mulig allerede nå? Hvor finner man det? Hørtes interessant ut.. :)

Lenke til kommentar

tenker litt og bestilla fra play.com ... når de får inn. gidder ikke og vente til feb.. vil den funke likedan? med tanke på ledninger og strøm osv osv. ?

 

og 2 spm til..

 

1) hvis jeg bestiller HD filmer samtidlig fra de. kommer de med norsk teks ? under subtitles. eller er det ikke noen som helst tekster... (på filmene fra play.com)

 

2) hvilke butikker i norge selger de HD filmer?. hvis de gjør det da. har nemmelig ikke sett en eneste en...

 

-takk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
tenker litt og bestilla fra play.com  ... når de får inn. gidder ikke og vente til feb.. vil den funke likedan? med tanke på ledninger og strøm osv osv.

for det første kan du ikke bestille noe der for over 100 pund.

men ja strøm fungerer. du trenger bare en ny kabel, eller en overføring fra engelsk til norsk plugg.

 

 

 

1) hvis jeg bestiller HD filmer samtidlig fra de. kommer de med norsk teks ? under subtitles. eller er det ikke noen som helst tekster... (på filmene fra play.com)

nei de har ikke norsk tekst siden det er "sone 1" filmer, HD-DVD finnes ikke i norge enda. og det er totalt ca 200 filmer som har kommet på HD-DVD til nå

 

 

2) hvilke butikker i norge selger de HD filmer?. hvis de gjør det da. har nemmelig ikke sett en eneste en...

ingen i norge enda... tror ikke det finnes noen HD-DVD spillere heller

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
nei de har ikke norsk tekst siden det er "sone 1" filmer, HD-DVD finnes ikke i norge enda. og det er totalt ca 200 filmer som har kommet på HD-DVD til nå

 

Jeg mener å tro at de filmene som de selger på play er "sone 2" filmer som kan ha norsk teksting.

 

Nå er forresten min hd dvd spiller på vei fra Cannada. Gleder meg og håper at King Kong er inkludert i pakken.

Lenke til kommentar

 

De som har lyst på HD DVD addon til maskina si og har en HD Ready TV med rimelig størrelse - ikke la screenshots av en film som ikke finnes en gang på HD DVD eller Blu-ray ennå være eksempel på forskjellen i kvalitet.  Og i tillegg skalert hit og dit.. Star Wars som det ble vist bilder av her i tråden finnes ikke på HD DVD eller Blu-Ray ennå. At folk har lastet ned fra torrent noe som har gått via satelitt eller kabel TV i 720p og i vesentlig lavere bithastighet enn HD DVD/Blu-ray bruker, sier ikke ikke noe om noe om hvordan senere ekte HD DVD/Bluray versjoner som blir  kodet i 1080p/24 i god bithastighet med gode codec'er ser ut. Ei heller om statusen av nårværende ekte HD titler i 1080p/24. Kjære vene...

 

Jeg har kost meg med DVD oppskalert i 1080p i noen uker. Noe ser bra ut, noe faller igjennom. Men da jeg skaffet med Blu-ray spiller + filmer her om dagen og fikk se ekte HD matriale så fikk jeg hakeslepp. Forsjellen mellom oppskalert DVD og Blu-ray (og da også HD DVD) er virkelig stor. Skaprheten, dybden/3d følelsen -Dybdeskarphet, fargene ikke minst, alt...  Ette å ha sett en par blu-ray filmer slang jeg inn Ringenes Herre (vanlig DVD) og oppskalerte det til 1080p - noe jeg har syntes sett virkelig bra ut før!  Ble nesten trist av det. Borte var dybden i bildet, skarpheten, detaljene, akkurat som det var et slør over hele bildet. Det var som å prøve å rekonstruere russetida med kun lettøl.

 

Ja, men venner seg fort til HD matriale som en sa her over. Og det var derfor skuffelsen ble så stor da jeg så vanlig DVD oppskalert til 1080p igjen. Og jeg vennet meg fort til DVD også i sin tid - men gikk ikke tilbake til VHS av den grunn.

 

At majoriteten venter til ting faller i pris forstår jeg godt. Stand alone spillerene er nok for dyre ennå. Men vi entusiastene får kose oss i mens da  ;)

 

Men du trenger ikke være entusiast for å punge snaue 2000,- for hd dvd addon til Xbox 360 i hvert fall. Løp og kjøp. http://www.amazon.com/Xbox-360-HD-DVD-Play...5529482-1436121

7543549[/snapback]

 

Veldig bra innlegg.

 

Har ikke lest alle postene dine, men hva sammenligner du med. Er det HD-addon til 360 vs 360-DVD eller en bedre standalone spiller. Jeg har selv Denon 3910 mot TX200 prosjektoer (720p) og lurer på om addon til 360 gir meg en bra oppgradering.

 

Du er vel en AVForum entusiast også? Jeg er der jeg og. :thumbup:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/audi

Lenke til kommentar
Prøv Amazone UK. Flere av filmene der har norsk tekst. Jeg venter bl.a. på King Kong m/norsk tekst som jeg bestilte derfra. Serenity og The Pianist har også norsk tekst. LItt usikker på Superman Returns. Jeg snakker da  om Sone2 titler bestilt fra Amazone.uk . Veit at de som har bestilt fra en play.com, dvdstrax, amazone.com har fått sone1 filmer - da uten norsk tekst.

 

Ellers har følgende HD DVD filmer fra Studio Canal norsk tekst:

Total Recall

The Fog

Basic Instinct

King Kong (obs 1976 versjonen)

Rambo 1, 2 og 3

Elephant Man

 

Disse skal være ute, og det kommer flere fra Studio Canal utover vinteren.

 

Kilde: http://studiocanal.cine-solutions.com/inde...e=theme&id=1281

Kilde: http://hddvdformat.blogspot.com/

7534840[/snapback]

 

Hvor ser du at de har norsk tekst??

7601605[/snapback]

Står på baksiden av coverene til filmene. Enten på film jeg har selv eller bilder av covre jeg har sett. Og det står spesifisert på Studio Canal sine egne sider for de enkelte filmene. Veit ikke om du trenger mere bevis - jeg har åpenbart ikke sett alle filmene selv, om det er du mener.

Lenke til kommentar

snipetisnipp...

 

Veldig bra innlegg.

 

Har ikke lest alle postene dine, men hva sammenligner du med. Er det HD-addon til 360 vs 360-DVD eller en bedre standalone spiller. Jeg har selv Denon 3910 mot TX200 prosjektoer (720p) og lurer på om addon til 360 gir meg en bra oppgradering.

 

Du er vel en AVForum entusiast også? Jeg er der jeg og. :thumbup:

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/audi

7604811[/snapback]

 

Sammenligningen med oppskalert DVD vs Blu-Ray er gjort med en Denon 1920 - den kan gi 576p, 720p og 1080i ut via HDMI. Men det jeg har gjort er å sette den på 576p ut bare - dette fordi min projektor (nye Mitsubishi HC 5000 - native 1080p projektor!) har noe av de bedre skaleringsløsningene der ute - en Reon VX løsning fra Silicon Optix. Tror du har hørt om den - Denons nye 2930 kommer med samme brikka. Og det er bedre løsning enn å la Denon 1920 skalere. Jeg har også testet med min Panasonic Blu-Ray spiller - og den skalerer vanlig DVD til 1080p - men projektoren ser likevel ut til å skalere vanlig DVD til 1080p bedre enn den også.

 

Jeg synes Xbox 360 bråker for mye for film - for spill er det helt greit. Og den gir ikke bedre bilde uansett så da bruker jeg de andre løsningene - Denon 1920 og Panasonic Blu-Ray (og venter på min Toshiba HD XE1 HD- DVD spiller snart :-) )

 

Jepp - er på Avforum jeg også : http://minhjemmekino.no/Potetgullmannen

 

Fin kino du hadde foresten!

Lenke til kommentar

@ Sjokoladekake: Ikkje viftene som er årsak til støy frå 360. Men DVD drevet.

Så når du spelar spel, kjem bråket og jominga frå DVD drevet.

 

Men nei, XBOXen må stå på når du skal spele HD DVD via XBOX 360 HD DVD addon... Kind of a No-brainer..

Så støyet frå XBOXen blir ikkje på linje med Gears of War speling, fordi HD DVD drevet les med ein mykje lavare omdreining.

Lenke til kommentar
Altså - spilleren bruker den SAMME regionen som din xbox360 har :). Ingen fare.

7612436[/snapback]

 

Ok, overbevist! :yes:

 

Off-topic, men så i annen tråd på forumet antallet HD filmer som har release de første mnd i 07. Skremmende disfavør for HD Dvd formatet. Hater den snikende følelsen av at man må ha både blue-ray og HD Dvd for å henge med :mad:

Lenke til kommentar
Altså - spilleren bruker den SAMME regionen som din xbox360 har :). Ingen fare.

7612436[/snapback]

 

 

Ser den koster ca 1300 kr på Play-asia, latterlig pris! Produktet viser til at det er kompatibelt med region Japan. Vil funke på min "norske" 360 uansett da...?

 

Kunne ikke finne produktet på videogamesplus.ca jeg heller, merkelig.

7612684[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...