Gå til innhold

Singstar og PS2

FVEE75

Anbefalte innlegg

Har ikke så greie på dette med singstar og ps2... Ser at det er en del karaoke cdèr med singstar både norsk og annet.. Funker kunn de karaoke dvdène som er merket singstar på maskinen eller kan jeg bruke alle karaoke dvdèr på PS2..

Grunnen til at jeg lurer er for at min datter ønsker seg dette til jul og tenkte kanskje at det hadde vært greit å hatt flere valg muligheter innen forskjellige musikk sjangere.. Er jo ikke mange barnesanger på norsk, som kommer fra singstar kategorien...

Muligens et teit spørsmål dette, men håper noen kan svare meg, da det begynner å nærme seg jul :)

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

singstar er singstar. det er ikke karaoke. det er et eget spill. du må ha de to singstar-mikrofonene, og er fri til å kjøpe flere singstar-disker etter hvert.

det finnes andre, helt uavhengige karaokespill fra f. eks konami, men disse har middels kvalitet etter min mening.

jeg tviler at du får gjort noe særlig med "vanlige" karaokeplater på PS2, det er tross alt en spillkonsoll og ikke en karaokemaskin.

Lenke til kommentar
Tror wise forklarte det ganske bra :)

Karaoke DVD'er kan nok spilles av på PS2, men du får ikke brukt mikrofonene til de, vil jeg tro, ettersom mikrofonene er laget for Singstar.

7501298[/snapback]

ok! så utvalget av sanger for min datter er snevert da?? har vel bare funnet en norsk plate til singstar!

Lenke til kommentar
Tror wise forklarte det ganske bra :)

Karaoke DVD'er kan nok spilles av på PS2, men du får ikke brukt mikrofonene til de, vil jeg tro, ettersom mikrofonene er laget for Singstar.

7501298[/snapback]

ok! så utvalget av sanger for min datter er snevert da?? har vel bare funnet en norsk plate til singstar!

7501641[/snapback]

Vil nok tro det ja... Er det den Norsk på Norsk?

Lenke til kommentar

var den jeg så ja :)

Klart hun kan jo litt engelske sanger også(hun er 7år), men har jo en sønn som sikkert vil prøve dette også, og da hadde det jo vært artig med barnesanger..

Men det er jo hennes største ønske, så da blir det vel en ps2 med singstar :)

Lenke til kommentar

Klart hun kan jo litt engelske sanger også(hun er 7år), men har jo en sønn som sikkert vil prøve dette også, og da hadde det jo vært artig med barnesanger..

7501713[/snapback]

Hun kan sikkert noen av de mest kjente poplåtene kanskje? Ellers så kommer hun helt sikkert til å lære noen ;) Jeg husker, jeg sang aldri engelske sanger riktig da jeg var mindre, men det var gøy for det. F.eks. "Last Christmas" av George Michael ble ikke en gang riktig på refrenget :!: :blush:

Lenke til kommentar

7501713[/snapback]

Hun kan sikkert noen av de mest kjente poplåtene kanskje? Ellers så kommer hun helt sikkert til å lære noen ;) Jeg husker, jeg sang aldri engelske sanger riktig da jeg var mindre, men det var gøy for det. F.eks. "Last Christmas" av George Michael ble ikke en gang riktig på refrenget :!: :blush:

7501770[/snapback]

jada, hun lærer dem sikkert! Men da var det slik at mikrofonene bare funket når du brukte singstar plater ...

Lenke til kommentar
Min sønn på 5,5 år spiller singstar, og vi har alle singstar som hittil er ute... Det er ikke noe problem for han å spille dem, så da er det neppe noe problem for din datter... Og mikrofonene fungerer bare til singstar spillene...

7502010[/snapback]

Det handler jo helst om å treffe riktig toner, så noe problem blir det nok ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...