Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får bare halvparten av fps i SLI.. HJEEEEELP! :)

Anbefalte innlegg

Hei, har følgende specs:

msi k9n sli,

2x gainward 7600gt i sli

2 giga pc 6400 ocz ram i dual channel, står i slot 1 og 3, (er dette riktig??)

amd athlon 3800+ X2

når jeg kobler kortene i SLI (da tror jeg det skal bli dobbelt så høy fps??) så blir det bare halvparten, når jeg deaktiverer sli og fjerner et kort, så er fps'n vanlig igjen, hva er det jeg må gjøre for å få det til å virke skikkelig?

*har selvsagt husket broen :) og har prøvd den i forskjellige "stillinger".. XD*

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst skal du deaktivere alt som har med Cool n' Quiet og gjøre både i Windows og i bios, for det reduserer ytelsen med SLI.

Vis jeg forstår deg rett får du bare ca 50% bedre ytelse med SLI aktivert, vis setter opp pc'en din riktig skal du få litt bedre ytelse men ikke dobbelt.

SLI er ikke så effektivt att det gir dobbel ytelse som mange tror og ikke gjør det seg nytten av ram'en heller. Har du 2 kort med 256 ram får du ikke 512 men forsatt bare 256.

Lenke til kommentar
Først og fremst skal du deaktivere alt som har med Cool n' Quiet og gjøre både i Windows og i bios, for det reduserer ytelsen med SLI.

Vis jeg forstår deg rett får du bare ca 50% bedre ytelse med SLI aktivert, vis setter opp pc'en din riktig skal du få litt bedre ytelse men ikke dobbelt.

SLI er ikke så effektivt att det gir dobbel ytelse som mange tror og ikke gjør det seg nytten av ram'en heller. Har du 2 kort med 256 ram får du ikke 512 men forsatt bare 256.

7504927[/snapback]

har gjort alt det, men er fortsatt halvparten i fps, har testet at begge kortene virker, og det gjør de :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...