Gå til innhold

nForce 2 og mini ATX

goose

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal ikke se bort ifra at det er noen av produsentene som kommer til å lansere slike kort før jul, men om de kommer i butikkene/webshopene her i Norge før jul det er en helt annen sak. Jeg er på utkikk etter et slikt kort selv, men jeg tror vi må vente til etter jul med å få tak i et slikt kort...:sad:

Lenke til kommentar

Goose, jeg var i ferd med å poste et slikt innlegg selv.

Har tråla div. hk produsenters nettsider uten noe hell. håper det kommer noen m-atx nforce2 kort med:

firewire

serial ata

1 gb nettverk

overklokkingsvennelig bios

(hk jeg har nå har ingen OC instillinger i bios :sad: )

Lenke til kommentar

Shuttle gir veldig små muligheter.

Kun en PCI port er ikke noe jeg kan leve med.

Så er det dyrt.

Jeg skal byggen en PC som jeg skal bruke som Multimedia senter i stua med DivX DVD +++ og i tilleg så skal jeg ha samme PCen i bilen.

Jeg har to løsninger:

1:

Kjøpe mini ATX med nforce2 og 3 PCi porter og alt annet utstyr ellers

2:

Kjøpe Via sin Epia M (mini ITX 17x17cm) men den har kun 1 PCi port som kan bygges ut til to ved hjelp av Raiser Card.

Mini ITX løsninger er best med tanke på mulimedia senter i stua og i bilne, men den begrenser mulighet til spilling av enkelte spill på PCen.

(det er morsomt å kunne spille et slags konsol spill på TVen), derfor er nforce 2 veldig aktuelt.

Via EPIA M er meget morsom produkt og jeg ambefaller den absulutt hvois du skal bygge en PC som er liten, har støy nivå tilnermet lik null, og skal brukes kun til DIVx, DVD, MP3 og den slags.

Lenke til kommentar

Du trenger bare å lodde jumperfree mode jumperen på A7N266-VM så kan du overklokke.

Pinnene er fjernet på -VM slik at du må bryte en lodding og lage en ny for å få full tilgang i biosen. Hvis du henter ned manualen til A7N266-E/C så finner du ut hvor jumperen for jumperfree mode sitter. Der vil du se at pinne 1-2 er loddet sammen og det tilsvarer jumper mode. :sad: Fjern den og lodd sammen 2-3 så får du jumperfree mode og kan velge fsb i bios (Mulig jeg husker feil og blander sammen 1-2, 2-3. Du ser fort hvilke som er loddet sammen idag.).

Lenke til kommentar

Ja dette kortet frister meg voldsomt men jeg vet at det kommer en mini atx med nforce 2 og da er det liten vits å kjøpe nforce1.

Vi får se hvor mye jeg vil vente.

Kommer via epia m til salg før nforce2 så kjøper jeg via. Jeg vil ha TV kasse ferdig til jul...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...