kallekrakyl Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 hei, har store problemer med å ha dedicated server bak en d-link router. har åpnet alle porter fra 27000 til 27050. men det hjelper ikke. jeg finner den på netverket men klarer ikke koble opp via internett. noen som vet hvordan jeg kan finne ut eksakt hvilken port serveren bruker. eller om det finnes en annen måte å fikse det på? joakim Lenke til kommentar
hiper Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 -hvilken router har du? -er det et modem før routeren? (mot wan) -hvilken protocol har du åpnet for? tcp,udp eller begge? Lenke til kommentar
kallekrakyl Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 hei har en d-link 624 ja har et Lyse modem før routeren, har prøvd å komme inn på den, men vet ikke hvilken ip jeg skal bruke :/ har åpnet for 27000 - 27050 på både udp og tcp sorry jeg svarte litt seint, har handla julegaver Lenke til kommentar
kallekrakyl Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 noen som vet? plz Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har ikke vert borti i lyse før. men kan i alle fall si at du må opne portene på lyse sitt modem. For og så sette routern til bli ett accespunkt. Eller opne alle portene på modemet og sette opp porten på din router. Sett deg litt inn i hvordan modemet til lyse fungerer du finner sikkert noe på hjemesiden til lyse. Lenke til kommentar
Feiten88 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har du deaktivert dhcp fra routern din? (slik at du ikke får lokal ip bak routern) Hvis du ikke har det må du route portene til ipen din osv. Hvis du deaktiverer dhcp fra routern, vil du da få ip-adresser direkte fra lyse, og da skal du kunne koble direkte til servern din =] Vet ikke helt hvordan lyse funker, men vet om fler som ikke har hatt noen store problemer med dette. Lenke til kommentar
kallekrakyl Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 har deaktivert dhcp på d-linken, og satt kabelen fra lyseboksen til en av de vanlige inngangene og ikke i WAN porten. da fikk bare 1 av pcene tilkobling, mens resten fikk crash med ip osv, selv etter restart på pcene. sendte mail til d-link, de ringte meg og sa at jeg måtte slå av dhcp på lyseboksen også. prøvde å koble til den med å bruke internett ipen, men det gikk ikke. har lyseboksen en lokal ip adresse? noen som har lyse og vet noe om dette? har prøvd lyse sine hjemmesider, men jeg må logge inn for å snakke med supporten, og for øyeblikket finner jeg ikke pin koden og brukernavn for dette hva mener du med sv_lan 0 foresten darkzhade? Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 iallfall det man må skrive på cs for at folk kan connecte via inett ;P Lenke til kommentar
kallekrakyl Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 iallfall det man må skrive på cs for at folk kan connecte via inett ;P 7507431[/snapback] Hehe ok, men det gjør den selv når du velger Internett på dedicated server Lenke til kommentar
fudimeister_ Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Nei du får nok bare kjøba deg ett acesspunkt joa;) Dlinken min datt ut sånn ca 1 gang til dagen så nå fekk an kulå i dag haha Lenke til kommentar
kallekrakyl Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 kjeften knudy, kjøp et access ponkt te meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå