WaterMarked Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har en E6600 som jeg bruker boxed vifte på. En ting jeg har lagt merke til er at vifta går aldri over 890omdr. Selv om temperaturen var 65-70 en gang jeg overklokket til 3ghz så gikk ikke vifta opp... Når jeg ser i A.I suite så ligger tempen på 40-45 grader idle, vett ikke hva den ligger på viss jeg spiller.. Hovedkortet jeg har erasus p5b. Er denne vifta så treig, eller er det noe feil? Takker for svar. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er nok ikke vifta, men tipper hovedkortet er stillt inn på "quiet operation" eller noe tilsvarende. Anbefaler å skru av dette, da hovedkortets temp måler ikke er korrekt med Core 2 Duo. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Bruk helst Intel Thermal Analyser for å finne temperatur. Last ned her ..hva slags temp ser du? Vifta er muligens dynamisk. Jo varmere CPU blir, jo fortere skal vifta gå. Du er sikker på at ingenting regulerer vifta og at vifta har blitt satt på CPU_FAN-pinsene på HK? Endret 14. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Fikk det til, var det quiet greiene du snakket om... Kjører den testen som det programet du hintet til har. Core 1 ligger på 60-62 grader og core 2 ligger på 60 grader uten at jeg har overklokket! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Lukter to ting: Skjev IHS og dårlig kjølepasta/lim ..for å si det slikt: Du er ikke den eneste med høye temps på E6600. IHS'en er skjev på mange av Asus sine P5B og dermed får ikke kjernene god nok kontakt med kjølesprederen. Endret 14. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Kjølepasta er AS5, og skal være smørt på slik det skal.. Har gjort det før. Men det kan være skjev IHS... Litt provorende når man betaler 1000spenn for å få en vare som man må fikse på, selv om det ikke er noe stort problem så er det et plagsomt problem... Lite spørsmål til... Hva burde tempen ligget på da sån ca? Takker for hjelpa. Endret 14. desember 2006 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Ok. Jaja, bare å si velkommen til SIHSK (Skjev IHS Klubben, uttales sisk) Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Sjekk Prosessor-delforum. Ufattelig mange poster vedr. normtemps og octemps.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå