Gå til innhold

Lefdals 150% finnerlønnsbløff?


Anbefalte innlegg

Det jeg hadde gjort var å begynne å le.. Skikkelig høyt, og sagt " Ja men prisgarantien" og sånn og sånn... Være høflig men samtidig drite vedkommende rett ut som prøver å lure seg unna. Om man må heve stemmen gjør ei heller noe synes jeg.. Som Campus sa, siden det var folk i butikken, så er det da ett poeng å gjøre noe at av saken, fordi det er folk der.

 

Er glad folk er prisbevisste nå i julestria! Stå på!

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan forstovet ta opp Kiwi sin frukt og grønt garanti. Jeg var innom for å kjøpe en pose med knaskerøtter, når jeg kom til kassen så kassedamen at disse var råttne/most. Så jeg gikk for å finne nye, da kom jeg på denne garantien. Fant nå noen nye som var ødelagte og sa jeg ville ha dobbel pris tilbake, på de jeg fant og de første. Jeg fikk kun for det jeg fant, ikke de første pga det var kasse damen som fant "feilen" Men for å få disse og få betalt for de som var spiselige. Måtte jeg første få pengene og så stille meg i kø for å betale. Slitsomt....

 

(Wooow! Lang histore som ikke har noe her å gjøre!  :nei: )

7542737[/snapback]

 

Unnskyld for at jeg sporer av, men må forsvare denne ekspeditøren, som ifølge frukt og grønt garantien har helt rett. Spurte nemlig om dette selv på kiwi sentralt senest i dag og fikk denne beskjeden:

 

Frukt og grønt garantien gjelder kun hvis kunden har betalt varen. Varer som ikke er betalt fåes ikke dobbelt pris tilbake på. Med andre ord, finner kassadamen ut at frukten er dårlig kan denne si at du ikke får kjøpe den og heller be deg hente en ny. For at garantien skal tre i kraft MÅ kunden ha betalt, men så fort den har betalt kan den derimot kreve 200% tilbake.

 

Er enig i at denne kassadamen derimot hadde en litt merkelig ordning med å først gi deg pengene, så la deg stille deg i kø for å betale de andre, null problem å gjøre dette i samme slengen.

 

Ja, jeg jobber i kiwi hvis noen lurte :p

Lenke til kommentar
Kan forstovet ta opp Kiwi sin frukt og grønt garanti. Jeg var innom for å kjøpe en pose med knaskerøtter, når jeg kom til kassen så kassedamen at disse var råttne/most. Så jeg gikk for å finne nye, da kom jeg på denne garantien. Fant nå noen nye som var ødelagte og sa jeg ville ha dobbel pris tilbake, på de jeg fant og de første. Jeg fikk kun for det jeg fant, ikke de første pga det var kasse damen som fant "feilen" Men for å få disse og få betalt for de som var spiselige. Måtte jeg første få pengene og så stille meg i kø for å betale. Slitsomt....

 

(Wooow! Lang histore som ikke har noe her å gjøre!  :nei: )

7542737[/snapback]

 

Unnskyld for at jeg sporer av, men må forsvare denne ekspeditøren, som ifølge frukt og grønt garantien har helt rett. Spurte nemlig om dette selv på kiwi sentralt senest i dag og fikk denne beskjeden:

 

Frukt og grønt garantien gjelder kun hvis kunden har betalt varen. Varer som ikke er betalt fåes ikke dobbelt pris tilbake på. Med andre ord, finner kassadamen ut at frukten er dårlig kan denne si at du ikke får kjøpe den og heller be deg hente en ny. For at garantien skal tre i kraft MÅ kunden ha betalt, men så fort den har betalt kan den derimot kreve 200% tilbake.

 

Er enig i at denne kassadamen derimot hadde en litt merkelig ordning med å først gi deg pengene, så la deg stille deg i kø for å betale de andre, null problem å gjøre dette i samme slengen.

 

Ja, jeg jobber i kiwi hvis noen lurte :p

7543301[/snapback]

Kiwi sin garanti gjelder såvidt jeg kan huske (mulig de har det har endret seg) "om man ikke er fornøyd, og uten diskusjon". Det betyr at det ikke trenger å være noe som er "ødelagt" med frukten. Man kan godt kjøpe npe og klage på at fargen utenfor butikken ikke var like delikat som inni (strengt tatt burde man vel ikke behøve å forklare seg i det hele tatt).

 

AtW

Lenke til kommentar

Her var det mye fjas og feil informasjon.

 

Selv jobber jeg som selger på Lefdal og kan derfor rette på de feil dere eventuelt måtte komme med.

 

I dag bruker vi ikke noen som helst 150% prisgaranti. Vi har istedenfor besluttet å tilby kundene våre FINNERLØNN. Denne lønnen er at dere får tilbake 100% av mellomlegget og 50% i tillegg. Det vil si dere får igjen 150% av mellomlegget.

 

Dersom du kjøper 10 plasma tver til 10.000 og i ettertid finner den til 5.000kr i en annen butikk (merk at butikken dere finner det i må ha varen tilgjengelig på lager, altså dere må kunne kjøpe den der til annonsert pris) får dere altså igjen 7500kr på hver skjerm, totalt; 75.000kr.

 

Finnerlønnen har ingen maksimal eller minstebeløp for de som måtte tro dette.

 

Vår finnerlønn gjelder KUN i ordinære butikker, ikke mot netbutikker. Så finner dere det billigere i en nettbutikk som ikke kan tilby samme pris over disk får dere ingen lønn for arbeidet. Desverre.

 

Håper dette ga litt klarhet i diskusjonen

Endret av Tim
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Hadde du brukt like mye tid på ærlig arbeid som du har brukt på denne Lefdal-saken hadde du sikkert tjent inn finnerlønnen for lenge siden :)

7543605[/snapback]

 

Hadde sånne tåpelige kommentarer uteblitt hadde forumet vært enda bedre enn det er i dag. Vi er her for å diskutere og for å lære. Bli med i diskusjonen eller la være å blande deg.

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Hadde du brukt like mye tid på ærlig arbeid som du har brukt på denne Lefdal-saken hadde du sikkert tjent inn finnerlønnen for lenge siden :)

7543605[/snapback]

 

Hadde sånne tåpelige kommentarer uteblitt hadde forumet vært enda bedre enn det er i dag. Vi er her for å diskutere og for å lære. Bli med i diskusjonen eller la være å blande deg.

7543618[/snapback]

 

Veldig enig med deg Tim, er så altfor mange som kritiserer andre for deres meninger eller spørsmål som blir tatt opp på forumet. De fleste tråder består alt for mye av rein og skjær unødvendig kritikk...resultatet er at folk rett og slett blir redd for å spørre fordi de kan risikere å bli latterliggjort av bedrevitere...

 

PS! Har ofte benyttet meg tidligere av prisgarantien til lefdal og ikke et vondt ord å si om den :)

 

Mvh en konkurrent :D

Lenke til kommentar
bIskop:

Det der var en vanskelig kassadame, jeg hadde nektet å stille meg bak i køen når jeg først fikk betjening.

 

Slutt med tulleordninger, butikker, hvis dere ikke klarer å forholde dere til dem!

7542876[/snapback]

 

 

Det er nokk ikke kassedamen som kan klages på her i dette tilfellet. Virket som at systemet deres virket sånn. Måtte kjøpe varen først, så få pengene tilbake og så kjøpe varen på ny. Tok veldig lang tid (mye pga kvinnen ikke kunne denne i hodet) og mye penger fram og tilbake...

 

 

Unnskyld for at jeg sporer av, men må forsvare denne ekspeditøren, som ifølge frukt og grønt garantien har helt rett. Spurte nemlig om dette selv på kiwi sentralt senest i dag og fikk denne beskjeden:

 

Frukt og grønt garantien gjelder kun hvis kunden har betalt varen. Varer som ikke er betalt fåes ikke dobbelt pris tilbake på. Med andre ord, finner kassadamen ut at frukten er dårlig kan denne si at du ikke får kjøpe den og heller be deg hente en ny. For at garantien skal tre i kraft MÅ kunden ha betalt, men så fort den har betalt kan den derimot kreve 200% tilbake.

 

Er enig i at denne kassadamen derimot hadde en litt merkelig ordning med å først gi deg pengene, så la deg stille deg i kø for å betale de andre, null problem å gjøre dette i samme slengen.

 

Ja, jeg jobber i kiwi hvis noen lurte :p

7543301[/snapback]

 

Som sagt over .. Jeg vet hu hadde rett, så er ikke det at jeg fikk penger for begge feilproduktene (det lå forresten VELDIG mange jeg kunne fått penger igjen på i den esken). Men virka å som kiwi hadde et vanskelig system. Klarte ikke å trekke fra den nye posen fra pengene jeg fikk tilbake.. Måtte få pengene først, før jeg fikk betale og gå hjem..

 

Uansett bør lefdal skjerpe markedsføringen sin rundt dette, og lære opp de som skal håndheve..

 

Über er der nede nå, spennende å se hva han får til :)

7543429[/snapback]

 

Som jeg har sagt før, Lefdal har ikke lov å markedsføre 150% prisgaranti. Derfor de ikke gjør det heller. Det er mer noe dem praktisere for å holde kundene sine fornøyde og prisene dems nede. De gir jo faktisk kundene lønn for å gjøre deres arbeid, nemmelig pris granskning.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri benyttet meg av denne muligheten til å spare penger, dog har min far det. Han får alltid et produkt som finnes et annet sted, noe billigere, til ny og billigere pris; men ikke alltid billigere en den andre butikkens pris. Det bryr han ikke noe særlig. ettersom det handler om å få produktet på lefdal til samme pris som butikken et annet sted har. Det er vel ikke slik at man må mase om prisnedslaget? Service handler jo om at kunden skal få mest mulig for å være en mulig forhandler. Ingen vil vel mase om noen få kroner som om det var ragnarok.

Lenke til kommentar
Det jeg hadde gjort var å begynne å le.. Skikkelig høyt, og sagt " Ja men prisgarantien" og sånn og sånn... Være høflig men samtidig drite vedkommende rett ut som prøver å lure seg unna. Om man må heve stemmen gjør ei heller noe synes jeg.. Som Campus sa, siden det var folk i butikken, så er det da ett poeng å gjøre noe at av saken, fordi det er folk der.

 

Er glad folk er prisbevisste nå i julestria! Stå på!

7542896[/snapback]

 

Kan du si hvor du jobber og hva du jobber med, så skal jeg komme å drite deg ut, helst mens det er andre folk som står å ser på. Skal prøve å finne et punkt "å drite deg ut" på som du ikke har skyld i selv selvfølgelig. Og jo.. så skal jeg le "skikkelig høyt". :nei:

Lenke til kommentar
Det jeg hadde gjort var å begynne å le.. Skikkelig høyt, og sagt " Ja men prisgarantien" og sånn og sånn... Være høflig men samtidig drite vedkommende rett ut som prøver å lure seg unna. Om man må heve stemmen gjør ei heller noe synes jeg.. Som Campus sa, siden det var folk i butikken, så er det da ett poeng å gjøre noe at av saken, fordi det er folk der.

 

Er glad folk er prisbevisste nå i julestria! Stå på!

7542896[/snapback]

 

Kan du si hvor du jobber og hva du jobber med, så skal jeg komme å drite deg ut, helst mens det er andre folk som står å ser på. Skal prøve å finne et punkt "å drite deg ut" på som du ikke har skyld i selv selvfølgelig. Og jo.. så skal jeg le "skikkelig høyt". :nei:

7544045[/snapback]

 

Jepp! Gøyeste som finnes er kunder som skal drite ut en eller ansatt og som ikke gir seg før det går opp for dem at det er dem selv som er driti ut :thumbup:

Lenke til kommentar
Til alle som ikke leste hele posten min.

LEFDAL kan simpelten ikke godta å GI penger i tillegg til å GI produktene bort. Skjønner ikke hvorfor ingen verken forstod eller kommenterte den der.

150% av 400 er ganske enkelt 600kr. Han betalte 500kr, dvs han skulle hatt et produkt + 100kr pr gang. Da kunne han kjøpt opp hele beholdningen, la oss si 50stk. Det ville gitt han en fortjeneste på 50*100 = 5000kr + evt fortjeneste fra å pakke disse 50 på auksjon, la oss si en 50 pr, totalt sett mulig fortjeneste = 5000+2500kr.

7503483[/snapback]

 

Jepp, virker som enkelte har litt tungt for det....

7503703[/snapback]

 

 

Kan simpelthen ikke godta? Nå er ikke dette et valg slik du framstiller det. At en stor profesjonell leverandør tar på seg en risiki slik de ved ”Finnerlønnen” gjør må de i utgangspunktet kunne holdes ansvarlig for. Hvis de velger å ikke godta det bør de snarest endre reglene slik at de unngår lignende situasjoner igjen, hvis ikke vil jeg si meg enig i at det er sterkt villedende markedsføring.

 

Lefdal har mulighet for å legge inn begrensinger, hvilke årsaker de har for å ikke gjøre dette vet ikke jeg, men jeg vil tro at det først og fremst er av markedsføringsmessige hensyn. Hvilke signaler gir det hvis de er redd for at man skal komme ut med fortjeneste ved å handle hos dem, som en følge av "Finnerlønnen"? Dog forstår jeg ikke hvorfor de ikke begrenser mengden ved hjelp av en kommentar som omhandler til privat konsum. Privat konsum vil selvfølgelig avhenge av skjønn, men burde fungerer som en effektiv begrensning juridisk sett. I så fall kan de fint selge et fåtall antall med direkte tap for så å endre prisen, dette er ikke noe problem for en aktør av Lefdals størrelse.

 

Hvis Lefdal skulle velge å stå på sitt er det mulig de kunne påberope seg noe så enkelt som paragraf 36 i avtaleloven, som omhandler urimelige avtaler. Skulle de ved hjelp av den eller en annen paragraf slippe unna kravet til en kunde, ser jeg ikke ut fra et logisk ståsted hvordan de kan fortsette med ”Finnerlønnen” uten å gjøre endringer for å beskytte seg mot lignende avtaler senere. Hvis ikke går de inn i det med åpne øyne og trenger beskyttelse mot seg selv hvis de nekter å gjøre opp for seg ved neste krav igjen.

 

 

 

 

Etter å ha lest alle innleggene her synes jeg virkelig synd på Lefdal selgerne som møter kranglete kunder hver dag. Husk at de har et hardt press på seg om å selge mest, og utbetale minst mulig "finnerlønn" ifra sjefene sine. Så har de et like hardt press på seg ifra kunder som krever garantier sjefene deres har reklamert for. Hvis selgeren sier nei til å utbetale, krev å få snakke med sjefen, eller den ansvarlige for avdelingen. Selgeren har sine instrukser uansett. Det er ingen vits i å stå å diskutere og krangle og prøve å drite ut selgeren foran en masse kunder. Han gjør bare jobben sin.

7504953[/snapback]

 

 

 

Det er overhodet ingen grunn til å syntes synd på selgerne, det er faktisk det jævligste jeg har lest noen gang. Man er pliktig å sette seg inn i reglene for varer butikken selger, når man har fått tittelen "selger".

Man kan ikke bare avfeie med å si nei, når lovene sier noe helt annet.

 

Om bare selgerne kunne lov verket, samt forbrukerkjøps loven, hvor bedre hadde ikke handle turene for mange blitt, for å ikke snakke om dagene til selgerne?

 

Så tilbake til saken: Her er det bare å stå på kravene, om du kjøpte ett eller 100 produkter er knekkene likgyldig, hva om du trengte 25 stk?

Det er Lefdal som står bak hele den såkalte geniale planen, så da må dem tåle at folk faktisk bruker systemet dem har lagt opp til selv.

Angående det du skriver: Poenget var ikke om han kjøpte én eller fem-hundre av produktet, heller det at han faktisk fikk profitt (profit't m1 (gj fr fra lat. profectus 'framgang, resultat') fortjeneste, utbytte, vinning) av å bruke denne garantien. Tror faktisk det er ulovlig. Kan ikke si meg hundre prosent sikker på dette siden jeg ikke husker noen spesifikke paragrafer, men føler rimelig sikker.

 

Angående selgerens situasjon:

 

Selgere er ment som representanter og skal kunne forholde seg til de fleste situasjoner. Selgerne har helt sikkert retningslinjer for hvordan de skal forholde seg til personer som krever "finnerlønn", den enkelte selger bør selv være behjelpelig med å få sjefen inn i bildet hvis det er tydelig at partene er sterkt uenige og kunden står på sitt om Lefdal sin skriftlige avtale med kundene, som "Finnerlønnen" faktisk er.

 

Å drite ut selgeren tar jeg sterk avstand fra og oppfordrer til en konstruktiv linje, men hvor man står på krava og ber om å få det skriftlig at de ikke vil betale ut "Finnerlønnen".

 

 

Edit: Skjærte seg litt når jeg la inn innlegget, tror jeg fikk sitert cirka som tiltenkt til slutt.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Hadde du brukt like mye tid på ærlig arbeid som du har brukt på denne Lefdal-saken hadde du sikkert tjent inn finnerlønnen for lenge siden :)

7543605[/snapback]

 

Hadde sånne tåpelige kommentarer uteblitt hadde forumet vært enda bedre enn det er i dag. Vi er her for å diskutere og for å lære. Bli med i diskusjonen eller la være å blande deg.

7543618[/snapback]

 

Veldig enig med deg Tim, er så altfor mange som kritiserer andre for deres meninger eller spørsmål som blir tatt opp på forumet. De fleste tråder består alt for mye av rein og skjær unødvendig kritikk...resultatet er at folk rett og slett blir redd for å spørre fordi de kan risikere å bli latterliggjort av bedrevitere...

 

PS! Har ofte benyttet meg tidligere av prisgarantien til lefdal og ikke et vondt ord å si om den :)

 

Mvh en konkurrent :D

7543693[/snapback]

Når man går ut offentlig på et forum og sier at man har utnyttet et tilbud til de grader, får man litt kritikk, ikke så veldig ulikt de som bestilte feilprisede skjermer i en annen tråd her.

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Hadde du brukt like mye tid på ærlig arbeid som du har brukt på denne Lefdal-saken hadde du sikkert tjent inn finnerlønnen for lenge siden :)

7543605[/snapback]

 

Det undrer meg at enkelte, som etter min mening har liten forståelse for underliggende forhold, mener at enkle penger ikke er ærlig arbeid. Slik er det ikke nødvendigvis.

 

Ved å benytte seg av et tilbud som Lefdal faktisk har opprettet, og derfor må antas å forvente at kunder benytter seg av, gjør trådstarter et nyttig arbeide for oss andre som ellers har lett for å la seg lure av "lave" priser. Trådstarter benytter seg av arbitrasjemuligheter slik at Lefdal blir nødt til å senke sine priser, noe som kommer andre forbrukere til gode. Om Lefdal senker prisen på sitt produkt med 25kr, vil dette være 250 000 kr spart dersom 10 000 kunder kjøper produktet etterpå.

 

Myten om ærlig arbeid synes for meg å være en form for jantelov, ved at de som kun klarer å tjene penger på manuelt arbeid underkjenner penger tjent vha å utnytte feilprising etc, men det er en helt annen diskusjon :) Håper iallfall eksempelet mitt illustrerer nytten i det trådstarter gjør.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg støtter stådstarter, tror jeg glemte det i forrige innlegg. Stå på kravet!

 

Siden jeg ikke vet hva du har kjøpt er det litt vanskelig å fastslå ut fra et antall på 6?, men regner med at dette tipper mer mot å utnytte systemet fra moralsk korrekt kant enn missbruk.

 

Edit: rettet en liten feil :p

Ser det ordnet seg for trådstarter, bra jobba!=)

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

Kan komme med mine erfaringer med Lefdal og deres finnerlønn.

 

Var nylig på lefdal og kjøpte en creative mp3 spiller til 799, samt en dobbel pakke med håndkontroller og minnekort til ps2 for 499. De samme produktene hadde jeg tatt med utskrift på at de kostet henholdsvis 349 og 298 hos flexi-data, I tillegg til utskrift av prisene hadde jeg utskrift på at flexi-data ikke er en nettbutikk for private personer, men kun salg over disk.

 

Da prisene og denne bekreftelsen ikke var stemplet fra butikken fikk jeg beskjed om at det var noe jeg selv hadde laget til, og de kunne derfor ikke godta dette.

 

Jeg spurte dem da høflig om de ikke kunne gå inn på sidene til flexi-data og sjekke selv, men da fikk jeg vite av selger at i Lefdal sine butikker var det dessverre ikke Internett tilkobling.

 

Jeg tok da turen ut på flexi data og fikk dette skriftlig av de som jobber der, med dato og stempel.

 

Dro så tilbake til Lefdal, men de ville likevel ikke gi seg. De mente at butikker som feks nevnte flexi data og datakjeden kun var nettbutikker da de hadde priser på alle produkter på nett.

 

Etter 15 nye minutter med diskusjon fikk jeg omsider utbetalt denne finnerlønnen.

 

Jeg burde vel i grunn være fornøyd etter å ha fått disse produktene til en kjempe bra pris, men sitter igjen med et helt annet inntrykk etter å ha sett hvor vanskelig de skal gjøre ting.

 

Eneste gangen jeg heretter kommer til å handle på lefdal er om jeg vet at produktet er merkbart billigere i en annen butikk, og på denne måten håper jeg å klare å oppnå at lefdal må selge med tap pga deres finnerlønn. Er pris differansen så lav at den ekstra utbetalingen ved finnerlønn ikke er av betydning så handler jeg mye heller et annet sted.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...