baalzam Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Elendig kundeservice fra lefdøll. Ellers vil jeg si at Kiwi har gjort akkurat det samme ang. varer som er gått ut på dato; som egentlig skulle gis gratis, men som har blitt tatt fra kundene uten forvarsel. De burde alle straffes for å bryte markedsføringsloven. Lenke til kommentar
tkaase Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Var på Lefdal Laguneparken (Bergen) senest igår ettermiddag. Betjeningen var iført gensere med '150% finnerlønn' og rett innenfor døren hang det plakater med det samme på. Jeg kjøpte to fotoskrivere til henholdsvis kr 1195,- og kr 2185,-. Siden utvalget av bærbare pc'er ikke var noe særlig å skryte av kjørte jeg videre til nærmeste Elkjøp butikk og kom der over den ene skriveren til kr 1995,-. Ba om å få et skriftlig tilbud fra Elkjøp og vandret videre siden utvalget på bærbare pc'er der også var til å gråte av... Neste på listen var Expert Bonus rett over gaten, og der finner jeg skriver nr to til kr 995,-. Skriftlig tilbud fikk jeg også her, samt en rimelig og grei bærbar... Tar så turen til Lefdal, viser tilbudene og kvitteringene for skriverene. Etter ca 4minutter med intens klapring på dataen sender selgeren meg til kassen og jeg forlater butikken med kr 600,- i hånden... Grei timesbetaling egentlig... Med et smil, gode argumenter og dokumentasjon så er det nok ingen problem å hevde sin rett som kunde. Dersom butikken velger å bryte sine egne løfter vil jo fremdeles argumenter og dokumentasjon falle tilbake mot dem dersom dette blir en sak for forbrukermyndighetene. Ha en fin ettermiddag! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg har merket meg at noen Lefdal butikker reklamerer med prisgaranti, mens andre ikke har dette nevnt noe som helst sted. 7541596[/snapback] Det er derfor det ikke er lov å reklamere for denne prisgarantien. Jeg retter på meg selv, lefdal har 150% prisgaranti. Men har ikke lov av forbrukerrådet(ombudet elr hva f'en dem heter!) til å annonsere dette. Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Nesten rett.... Ikke PRISgaranti, men finnerlønn. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Haha, husker garantiene til Elkjøp før! Tror jeg kjøpte ca. 10 XBOX spill, brukte de i en uke eller to, så leverte jeg de tilbake og fikk pengene i retur. Ahh, good old times... 7501059[/snapback] Det er IKKE meningen med garantien. Og disse garantiene vil bli dårligere jo flere kjøtthuer som misbruker dem. 7501714[/snapback] garantiene er ikke noe butikkene setter for å være snille. Dette gjør de for å tjene penger. det er god reklame, og folk handler i deres butikk. så lenge dette er noe de gjør for å tjene penger, så ser jeg ingen grunn til å ha "god moral"... Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg hadde funnet et produkt jeg har stor nytte av til 99kr i ei butikk. Jeg visste at Lefdal hadde en pris på 499kr på dette produktet så jeg fikk prisbekreftelse fra den billigste butikken. Jeg gikk dermed til Lefdal, kjøpte opp 6 av de produktene til ordinær pris og gikk så inn igjen og krevde 150% mellomlegg tilbake. Dvs. 600 pr. produkt. Karen bak kasse surmomla og ringte butikken for å bekrefte den lave prisen. Deretter sa han at dette godtok han ikke og ville ikke gi meg 150% prisgaranti. Det han gjorde, var å gi meg mellomlegget, 400kr, plus 50kr. Tot. 450kr. Han var skikkelig grinete og jeg ville ikke krangle siden det var andre i butikken. Altså, jeg er kjempefornøyd med kjøpet (50kr pr. produkt) men hvor ble det av 150% garantien? Gjelder denne ordningen ordinære kunder som "plutselig" oppdaget produktet de hadde kjøpt kostet 100kr billigere et annet sted? Lefdal er rett og slett kjeltringer 7499816[/snapback] Jeg synes det er fantastikk at du klarte å finne et produkt som både lefdal og denne butikken selger. Det er nesten som å vinne på lotteri. Lefdal har gardert seg før de begynte men den sleipe garantien som enkelte la seg lure av. Det er nemlig slik at lefdal har et sortiment som ingen andre har. Selv om produktene er edentiske, så har de ulike produktnummeree. Det er ytterst få produkter som du finner maken til hos andre. Lefdal vi er ikke idioter. Skjerp dere. 7535873[/snapback] DUMMESTE jeg har hørt. Du kan få lov til å gå over lefdal sin internettside. Jeg blir imponert dersom 10% av varene OG varekodene du finner der ikke finnes hos andre butikker overhodet. Er bare å starte, www.lefdal.com, www.prisguide.no, www.dinpris.no. Bruk disse, og kom tilbake til oss når du kan dokumentere din påstand. Lefdal selger ikke playstation 2, de selger Plyastiften II, her er det jo ikke prisgaranti såklart. . 7539691[/snapback] de (lefdal/elkjøp/expert) har blitt bedre på det, men det har tidligere vært et problem, spes med hvitevarer. de forskjellige kjedene opererte med forskjellige varenr., noe som var årsaken til at forbrukerombudet kjeftet på bla lefdal og deres garanti (ca 2-3 år siden Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg var med en kompis av meg på lefdal på lagunen. Han kjøpte en LG lcd-tv 37(et eller annet)3R for 15000. Så fann vi tv'en på Shg.no til litt over 10000 og tok med utskrift til Lefdal. De måtte tenke på det en dag, før de ga han tilbud om 500kr tilbake... Latterlig!! Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 garantien deres gjelder ikke mot nettbutikker, så dere burde være glad for å i heletatt få noe...dere burde sjekka noen fysiske butikker...da kunne de ikke sagt noe Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Har ikke lest alle innleggene men prisgaranti er på 100% og gjelder ikke mot nettbutikker, bare vanlig butikker i samme by 150% som lefdal hadde før gikk bort da de skiftet eiere så den har de ikke lengre viss du ser på logoen så er det fjerna der ifra og. Kan og hende det har blitt ulovlig i tilllegg som noen nevner. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Til alle som ikke leste hele posten min.LEFDAL kan simpelten ikke godta å GI penger i tillegg til å GI produktene bort. Skjønner ikke hvorfor ingen verken forstod eller kommenterte den der. 150% av 400 er ganske enkelt 600kr. Han betalte 500kr, dvs han skulle hatt et produkt + 100kr pr gang. Da kunne han kjøpt opp hele beholdningen, la oss si 50stk. Det ville gitt han en fortjeneste på 50*100 = 5000kr + evt fortjeneste fra å pakke disse 50 på auksjon, la oss si en 50 pr, totalt sett mulig fortjeneste = 5000+2500kr. 7503483[/snapback] Dette problemet kan Lefdal simpelt hen løse selv ved å la være å overprise mer enn 300%. Så lenge de har varer som er overpriset mer enn dette må de godta at deres egen kampanje kan føre til at kunden går ut av butikken med både varer i posen og ekstra penger i lomma. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Det er nevnt at Elkjøp / Lefdal har samme eier... Vil dette si at denne finnerlønnen gjelder for varer kjøpt på Elkjøp også? Isåfall skal jeg ha tilbake litt mellomlegg for wii'en de plutselig hadde prisa til 2700... Lenke til kommentar
Flex Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 garantien deres gjelder ikke mot nettbutikker, så dere burde være glad for å i heletatt få noe...dere burde sjekka noen fysiske butikker...da kunne de ikke sagt noe 7542222[/snapback] Er du sikker på dette? Den gamle prisgarantien gjaldt også mot nettbutikker i hele Norge, men du måtte da legge til fraktpris til prisen i nettbutikker. Lenke til kommentar
itsærn Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Finnerlønn Det er rett og rimelig at siden det kalles LØNN, skal dette gjelde også når du i teorien kan få tilbake mer enn du betalte. En lønn er noe du får utbetalt, altså tjener du, du får utbetalt mer enn du bruker. Finnersparing Dersom det ikke gjelder når du kan få tilbake mer enn du betalte, bør det heller kalles finnerSPARING. Siden det maksimale du kan få ut av det er å spare penger. Om det gjelder på flere like produkter er en annen sak. Hadde en sak med lefdal om en Maxtor Onetouch II ekstern harddisk. Jeg var dum nok til å si fra om prisgarantien(før det byttet navn) før jeg betalte. Da jeg nevnte det, tok kassadama en telefon, og fant plutselig ut at den nettop var satt ned masse. Dermed sparte(eller tapte) jeg 400 kr mindre. Endret 20. desember 2006 av itsærn Lenke til kommentar
Flex Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Jeg synes det er fantastikk at du klarte å finne et produkt som både lefdal og denne butikken selger. Det er nesten som å vinne på lotteri. Lefdal har gardert seg før de begynte men den sleipe garantien som enkelte la seg lure av. Det er nemlig slik at lefdal har et sortiment som ingen andre har. Selv om produktene er edentiske, så har de ulike produktnummeree. Det er ytterst få produkter som du finner maken til hos andre. Lefdal vi er ikke idioter. Skjerp dere. 7535873[/snapback] DUMMESTE jeg har hørt. Du kan få lov til å gå over lefdal sin internettside. Jeg blir imponert dersom 10% av varene OG varekodene du finner der ikke finnes hos andre butikker overhodet. Er bare å starte, www.lefdal.com, www.prisguide.no, www.dinpris.no. Bruk disse, og kom tilbake til oss når du kan dokumentere din påstand. Lefdal selger ikke playstation 2, de selger Plyastiften II, her er det jo ikke prisgaranti såklart. . 7539691[/snapback] Jeg sjekket akkurat på noen dataprodukter jeg er interessert i, og sjekket prisene mot prisguiden til hw.no. Og nærmere halvparten av varene som Lefdal har, var ikke å finne i prisguiden (det er snakk om kjente merker). Så enten driver Lefdal og kjører egne navn, eller så er det store mangler i prisguiden... Endret 20. desember 2006 av Flex Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Jeg har bestemt meg for å stikke ned til Lefdal med kvitteringen og snakke med dem om dette siden det har blitt litt publisitet rundt saken. Jeg oppdaterer dere så fort jeg har fått vært innom. Endret 20. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Jeg synes denne tården har fått litt bredt samtaleemne, men ok. Ikke mitt problem:) Elkjøp OG Lefdal er eid av Dixons, en av Europas største elektrokjeder, men 150% prisgaranti gjelder KUN hos Lefdal. Hos Elkjøp har du 100% garanti, i 30 dager. Kan forstovet ta opp Kiwi sin frukt og grønt garanti. Jeg var innom for å kjøpe en pose med knaskerøtter, når jeg kom til kassen så kassedamen at disse var råttne/most. Så jeg gikk for å finne nye, da kom jeg på denne garantien. Fant nå noen nye som var ødelagte og sa jeg ville ha dobbel pris tilbake, på de jeg fant og de første. Jeg fikk kun for det jeg fant, ikke de første pga det var kasse damen som fant "feilen" Men for å få disse og få betalt for de som var spiselige. Måtte jeg første få pengene og så stille meg i kø for å betale. Slitsomt.... (Wooow! Lang histore som ikke har noe her å gjøre! ) Men ufornøyde mennesker, ser ut som det er en del av dere, hvilke butikker er det dere har vært hos. Tipper både Elkjøp og Lefdal ønsker å vite om dette her Lenke til kommentar
Strepto91 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 117 bruker(e) leser denne tråden (73 gjester og 0 anonyme brukere) Ny rekord på en garantisak? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Jeg håper Lefdal? Elkjøp? lærer av dette og slutter med slike tåkelige(skrivefeil men passet bra alikevel) triks. Jeg tviler sterkt på at særlig mange ansatte synes noe særlig om dette markedstriksvrøvlet fra sentralt hold. Endret 20. desember 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 (Sorry, gidder ikke lese alle postene ) Opplevde noe lignende selv når jeg var i Stavanger med mamma for å handle julegaver. På Datakjeden like ved Kvadrat var(er?) prisen på visse headset 310kr. Samme headset kostet derimot på Lefdal 399. Vi fikk tak i en garanti om den lave prisen på Datakjeden, dro bort til Lefdal og fortalte situasjonen. Etter mye om og men kom det fram at prisen skulle være på 150kr. Valgte å kjøpe 3stk, men da vi skulle betale sa kassamannen at prisen ikke ble 450 (150*3), men 747kr (249*3). Vi gikk inn i butikken igjen, og spurte hva som var galt. Vi fikk da vite at det var avslaget i prisen som var 150kr, og ikke prisen på selve headsetene. Føler oss delvis snytt, da vi ble fortalt at prisen var en helt annen enn den egentlige (selv om vi fikk en lavere pris) Fant forresten denne (om den kan være av noen interresse) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 bIskop: Det der var en vanskelig kassadame, jeg hadde nektet å stille meg bak i køen når jeg først fikk betjening. Slutt med tulleordninger, butikker, hvis dere ikke klarer å forholde dere til dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå