Gå til innhold

Lefdals 150% finnerlønnsbløff?


Anbefalte innlegg

Altså, ser ikke poenget med å boikotte Lefal eller Elkjøp som ordinær kunde dersom jeg ikke får et produkt noe billigere andre steder. Lefdal/Elkjøp er veldig flinke på å kjøpe en million kopier av f.eks spill og selge dette godt under konkurrentens pris.

7507321[/snapback]

 

 

Man finner i 99% av tilfellene produktet billigere på nettet, om man setter av litt tid til det.

 

"Litt OT"

Når jeg skulle kjøpe meg oppvaskmaskin i prisklasse høy, fikk jeg ikke engang hjelp i Elkjøp butikkene jeg var i. Testet 2 stk, dette er 2 år siden. Gikk inn, vimset vel 10-15 minutter i riktig avdeling i hver butikk, selgerne leste aviser, holdt på med andre ting, i begge butikkene! "Skummel kunde"?

 

Dro til 2 forskjellige Expert butikker, og fikk hjelp etter 2 minutter, det ble holdt en aldri så liten priskrig mellom 2 Expert butikker, og jeg fikk en meget god pris, inkludert frakt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare gi min stemme i denne saken til kunden, som selvfølgelig har rett til å få pengene sine! Ville dratt ned å snakket med daglig leder, forklart situasjonen (du fikk jo grønt lys ifra en av butikkens selgere, som bekreftet at dette med 150% finnerlønn ikke bare er tull), iogmed at det er snakk om såpass mye penger, 6*600=3600,-! :mad:

 

Slik som dette irriterer meg kraftig :mad: , enromt sløvt og uprofessjonelt av en så stor kjede som lefdal, og "svindle" kunden på denne måten! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Man finner i 99% av tilfellene produktet billigere på nettet, om man setter av litt tid til det.

 

Jeg må få presisere at verken finnerlønn eller prisgaranti (i senere tid) gjelder opp mot nettet. Noe som er veldig logisk siden en lagerbutikk har mye lavere kostnadder.

Hvorfor tror du store varehus kan selge de dyre merkeklærene med opptil 75% rabatt? Dette er ikke så sinnsykt vanlig business i norge, men i utlandet kan du lett kjøre en time utenfor byen og finne et varehus som selger til privatkunder. :)

 

EDIT:

Jeg må bare gi min stemme i denne saken til kunden, som selvfølgelig har rett til å få pengene sine! Ville dratt ned å snakket med daglig leder, forklart situasjonen (du fikk jo grønt lys ifra en av butikkens selgere, som bekreftet at dette med 150% finnerlønn ikke bare er tull), iogmed at det er snakk om såpass mye penger, 6*600=3600,-! :mad:

 

Slik som dette irriterer meg kraftig :mad: , enromt sløvt og uprofessjonelt av en så stor kjede som lefdal,  og "svindle" kunden på denne måten! :thumbdown:

7507763[/snapback]

 

La meg få presisere det du misforstod.

Han fikk 6*450 = 2700. Det han manglet var altså 900kr. Noe som er en rimelig stor sum.

 

----

Jeg har aldri opplevd noen problemer med slikt forresten. Tvert i mot har jeg opplevd å få "100% prisgaranti" mot nettet selv om de hadde sluttet å operere med dette. Noe som ga meg produktet på en fem-minutters handletur istedenfor 2 dager med venting på posten :)

Endret av warneck
Lenke til kommentar
Man finner i 99% av tilfellene produktet billigere på nettet, om man setter av litt tid til det.

 

Jeg må få presisere at verken finnerlønn eller prisgaranti (i senere tid) gjelder opp mot nettet. Noe som er veldig logisk siden en lagerbutikk har mye lavere kostnadder.

Hvorfor tror du store varehus kan selge de dyre merkeklærene med opptil 75% rabatt? Dette er ikke så sinnsykt vanlig business i norge, men i utlandet kan du lett kjøre en time utenfor byen og finne et varehus som selger til privatkunder. :)

7509758[/snapback]

Jeg brukte netshoposlo mot Lefdal en gang.

De prøvde å si at netshop bare var nettbutikk, men det var rett etter at netshoposlo hadde startet opp, og der er det showroom og hentebu, så de regnes som butikk :D (Lefdal ringte og styra for å sjekke, og jeg kjøpte til og med for en kar jeg tilfeldigvis så i kassen som skulle ha de samme. Egentlig måtte han betale dobbelt så mye som meg, men jeg kjøpte de for ham så betalte han meg i cash)

Suksess!

Lenke til kommentar

Nazgul, var dette nylig?

 

For oss som har noen år på sokkelesten (småler) og husker begynnelsen av prisgarantien gjaldt denne for fullt opp mot nettbutikkene. Det var DA den virkelig ga utslag, fordi alle de lokale forhandlerene opererte med nøyaktig samme pris på 95% av alle produktene.

Lenke til kommentar
Altså, ser ikke poenget med å boikotte Lefal eller Elkjøp som ordinær kunde dersom jeg ikke får et produkt noe billigere andre steder. Lefdal/Elkjøp er veldig flinke på å kjøpe en million kopier av f.eks spill og selge dette godt under konkurrentens pris.

7507321[/snapback]

 

 

Man finner i 99% av tilfellene produktet billigere på nettet, om man setter av litt tid til det.

 

"Litt OT"

Når jeg skulle kjøpe meg oppvaskmaskin i prisklasse høy, fikk jeg ikke engang hjelp i Elkjøp butikkene jeg var i. Testet 2 stk, dette er 2 år siden. Gikk inn, vimset vel 10-15 minutter i riktig avdeling i hver butikk, selgerne leste aviser, holdt på med andre ting, i begge butikkene! "Skummel kunde"?

 

Dro til 2 forskjellige Expert butikker, og fikk hjelp etter 2 minutter, det ble holdt en aldri så liten priskrig mellom 2 Expert butikker, og jeg fikk en meget god pris, inkludert frakt. :thumbup:

7507440[/snapback]

 

Hadde de ikke sånn kølappsystem der da? Utallige kunder som bare er inne og "glaner", og på Elkjøp stormarked butikkene har de kølappsystem. Trekker du ikke lapp regner de vel ikke med at du trenger hjelp?

Lenke til kommentar

Selgere på elkjøp skal være opplært til å se etter kunder, og oppsøke de ASAPZULU om de ikke står med andre kunder/kølapp fra før av.

 

Dette blir iallefall innprinta i selgerne fra de starter (meg inkludert) - så det skal ikke være sånn som wildcat har opplevd.

 

Håper det ordner seg for trådstarter!

Lenke til kommentar
"Litt OT"

Når jeg skulle kjøpe meg oppvaskmaskin i prisklasse høy, fikk jeg ikke engang hjelp i Elkjøp butikkene jeg var i. Testet 2 stk, dette er 2 år siden. Gikk inn, vimset vel 10-15 minutter i riktig avdeling i hver butikk, selgerne leste aviser, holdt på med andre ting, i begge butikkene! "Skummel kunde"?

 

Dro til 2 forskjellige Expert butikker, og fikk hjelp etter 2 minutter, det ble holdt en aldri så liten priskrig mellom 2 Expert butikker, og jeg fikk en meget god pris, inkludert frakt.  :thumbup:

7507440[/snapback]

 

Hadde de ikke sånn kølappsystem der da? Utallige kunder som bare er inne og "glaner", og på Elkjøp stormarked butikkene har de kølappsystem. Trekker du ikke lapp regner de vel ikke med at du trenger hjelp?

7511191[/snapback]

 

 

Nei, var ikke noen form for kø system, det ville vært uredelig av meg å fortelle en slik historie om dem hadde hatt kø system. Kan legge til at var maks 3-6 kunder i hver butikk jeg besøkte tilsammen i alle forskjellige avdelingene dem har\hadde.

Lenke til kommentar
Mao en ganske liten elkjøp? Er jo selvfølgelig noenganger forskjell på hvordan ting blir gjort, samt kvaliteten på ansatte kan jo også ha en del å si :).

7512041[/snapback]

 

Tja den ene var vel ca 250 kvadrat eller noe mao ikke største nei. Den andre vil jeg tippe på 500 kvadrat. Dette blir bare ren gjettning. For å si det enklere så var den ene dobbelt så stor, pluss litt til :) .

 

Mulig var flere på det tidspunktet som hadde skjønnt at dårlig kundebehandling straffer seg, dem la ned den største for ca 1 år siden.

 

 

Kanskje nok OT om den saken, siden trådstarte begynner å bli betent, forstålig nok ;) !

 

Sorry for at lille OT'n eskalerte cheif

Endret av wildcat
Lenke til kommentar
Det er overhodet ingen grunn til å syntes synd på selgerne, det er faktisk det jævligste jeg har lest noen gang. Man er pliktig å sette seg inn i reglene for varer butikken selger, når man har fått tittelen "selger".

Man kan ikke bare avfeie med å si nei, når lovene sier noe helt annet.

 

Om bare selgerne kunne lov verket, samt forbrukerkjøps loven, hvor bedre hadde ikke handle turene for mange blitt, for å ikke snakke om dagene til selgerne?

 

Så tilbake til saken: Her er det bare å stå på kravene, om du kjøpte ett eller 100 produkter er knekkene likgyldig, hva om du trengte 25 stk?

Det er Lefdal som står bak hele den såkalte geniale planen, så da må dem tåle at folk faktisk bruker systemet dem har lagt opp til selv.

Angående det du skriver: Poenget var ikke om han kjøpte én eller fem-hundre av produktet, heller det at han faktisk fikk profitt (profit't m1 (gj fr fra lat. profectus 'framgang, resultat') fortjeneste, utbytte, vinning) av å bruke denne garantien. Tror faktisk det er ulovlig. Kan ikke si meg hundre prosent sikker på dette siden jeg ikke husker noen spesifikke paragrafer, men føler rimelig sikker.

 

Du er på jordet.

Siden når ble Kiwis utløpsdato-garanti ulovlig? Finner du alkohol som er gått ut på dato får du penger tilsvarende verdien. Andre varer får du gratis. Altså praktisk talt samme deal. Det er flere personer i norge som lever på den garantien og om jeg ikke husker feil var kjede-sjefen med på en reportasje der han skrøt en fyr opp i skyene som ikke bare levde av garantien men hadde kjøpt seg bil for fortjenesten og reiste rundt i hele landsdelens butikker for å flå dem.

 

Dette er en garenti som har vært i funksjon i mange år.

Finnerlønnen til Lefdal har mange likhetstrekk og er utarbeidet sammen med forbrukermyndighetene.

 

Der for du det dobbelte av varens verdi

Dessuten er det vel ikke noe lovverk som selve finnerlønnen faller under utenom villedende markedsføring. Vil anta selgerne har fått strenge instrukser angående denne ordningen.

 

Instrukser er totalt irrelevante. Skriftlige betingelser derimot er relevante. tar de ikke forbehold der, skal de ikke ta forbehold gjennom s.k. instrukser heller.

 

At noen her kritiserer kranglete kunder er utrolig. Det skandaløse er at de ikke får lovet "finnerlønn" uten diskusjon. Lefdal har garantert gått gjennom alle mulige senarioer når de utarbeidet garantien, og tar de ikke forbehold, f.eks mot flere av samme vare som gir negativ pris iht finnerlønn-garantien så er dette fordi de er forberedt på å betale.

 

Det er heller ikke noe umoralsk i å tjene penger, å sette seg inn i et regelverk og utnytte det innenfor rammene, er ikke samenliknbart med skatteundragelser eller noen annen form for kriminalitet, det styggeste som kan sies om slikt er kremmermentalitet, eller trangt budsjett. Altså ikke mye å skamme seg for, tvert imot. Det er slik mentalitet det i fremtiden kan bli store penger av. Dersom det er viktig for en person, ja så har man funnet rett hylle.

Lenke til kommentar
*snip*

Han har ikke brukt en eneste bindestrek, dermed er det faktisk helt umulig å ha orddelingsfeil da orddeling går på nettopp det å dele opp ord med bindestrek.

 

Det stemmer ikke, ord delings feil gjøres uten binde strek. Binde-

strek brukes ved linje-brekking og for å gjøre sammen-satte ord lettere å lese.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke den personen som gidder å søke konflikter når det gjelder slike kjeder siden de er så til tider bastante og arrogante.

 

Fikk forr. nettopp høre at en kollega hadde vært på Lefdal med en prisanbefaling fra en konkurrent. Konkurrenten var nok en gang billigere, dog kun 200kr. Kollegaen min klarte å nevne dette før kjøpet og da sa Lefdal at varen var "feilpriset" men han kunne få med en USB-kabel (var snakk om ei skriver) ..

 

:nei:

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke den personen som gidder å søke konflikter når det gjelder slike kjeder siden de er så til tider bastante og arrogante.

 

Fikk forr. nettopp høre at en kollega hadde vært på Lefdal med en prisanbefaling fra en konkurrent. Konkurrenten var nok en gang billigere, dog kun 200kr. Kollegaen min klarte å nevne dette før kjøpet og da sa Lefdal at varen var "feilpriset" men han kunne få med en USB-kabel (var snakk om ei skriver) ..

 

:nei:

7513325[/snapback]

Var varen på Lefdal feilpriset, eller mente de den andre plassen hadde feilpriset? Dette er jo også et lite tips å ta med seg om de mente Lefdal prisen var feil. For da må du be dem sjekke opp prisen hos seg selv og sjekke om den er riktig, og når de bekrefter det, så slenger du i bordet at du vet om en plass de selger varen billigere, da har de ikke mye de skulle ha sagt!
Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke den personen som gidder å søke konflikter når det gjelder slike kjeder siden de er så til tider bastante og arrogante.

 

Fikk forr. nettopp høre at en kollega hadde vært på Lefdal med en prisanbefaling fra en konkurrent. Konkurrenten var nok en gang billigere, dog kun 200kr. Kollegaen min klarte å nevne dette før kjøpet og da sa Lefdal at varen var "feilpriset" men han kunne få med en USB-kabel (var snakk om ei skriver) ..

 

:nei:

7513325[/snapback]

 

Er egentlig ikke så mye å klage på der da.

Han nevnte en pris et annet sted FØR kjøp, og da har Lefdal "rett" til å nekte deg finnerlønn. Finnerlønnen er til for at du skal finne prisen billigere ETTER kjøp.

 

Det er kjipt ja, men den synes jeg ikke er helt på jordet.

Lenke til kommentar

*** Off Topic-innhold postet etter denne advarselen vil bli fjernet etter trådstartes ønske, -hvis- de rapporteres. Trådstarter har gitt uttrykk for at han vil ha tråden sin tilbake på riktig spor. Fint om dere andre som er aktive i tråden vil være behjelpelig med dette. Det -kreves- dog også at trådstarter oppdaterer hovedposten med sitt ønske om å holde offtopic ute av tråden med en tydelig og lettlest regel. Gjøres ikke dette, vil det heller ikke bli iverksatt tiltak - da det ikke eksisterer en regel fra trådstarter om nettopp dette. Nye postere som ikke har lest igjennom tråden i sin helhet, vil dermed også slippe den ubehagelige opplevelsen å bli moderert. ***

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...