Nuffern Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Skandaløst å reklamere med 150 % finnerlønn når de ikke oppfyller det for kunden. Uansett hvordan man vender og vrir på det, så er det de har gjort i denne saken ulovlig. Det beviser at dette kun er markedsføring og ikke noe annet. Det er for å skape en illusjon i markedet at det ikke er noe poeng å lete andre steder da de alltid er billigst. Når de da ikke er det, og ikke lever opp til sine løfter så er det patetisk og ulovlig. Vil anbefale deg å ta saken videre med myndighetene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Etter å ha lest alle innleggene her synes jeg virkelig synd på Lefdal selgerne som møter kranglete kunder hver dag. Husk at de har et hardt press på seg om å selge mest, og utbetale minst mulig "finnerlønn" ifra sjefene sine. Så har de et like hardt press på seg ifra kunder som krever garantier sjefene deres har reklamert for. Hvis selgeren sier nei til å utbetale, krev å få snakke med sjefen, eller den ansvarlige for avdelingen. Selgeren har sine instrukser uansett. Det er ingen vits i å stå å diskutere og krangle og prøve å drite ut selgeren foran en masse kunder. Han gjør bare jobben sin. 7504953[/snapback] Hvem skal man da krangle med? Som selger så velger du å representere bedriften. Synes man det er så fælt å krangle med kunder som krever "sin rett", så får man henvise kunden videre oppover i systemet. AtW Lenke til kommentar
warneck Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Det er overhodet ingen grunn til å syntes synd på selgerne, det er faktisk det jævligste jeg har lest noen gang. Man er pliktig å sette seg inn i reglene for varer butikken selger, når man har fått tittelen "selger".Man kan ikke bare avfeie med å si nei, når lovene sier noe helt annet. Om bare selgerne kunne lov verket, samt forbrukerkjøps loven, hvor bedre hadde ikke handle turene for mange blitt, for å ikke snakke om dagene til selgerne? Så tilbake til saken: Her er det bare å stå på kravene, om du kjøpte ett eller 100 produkter er knekkene likgyldig, hva om du trengte 25 stk? Det er Lefdal som står bak hele den såkalte geniale planen, så da må dem tåle at folk faktisk bruker systemet dem har lagt opp til selv. Angående det du skriver: Poenget var ikke om han kjøpte én eller fem-hundre av produktet, heller det at han faktisk fikk profitt (profit't m1 (gj fr fra lat. profectus 'framgang, resultat') fortjeneste, utbytte, vinning) av å bruke denne garantien. Tror faktisk det er ulovlig. Kan ikke si meg hundre prosent sikker på dette siden jeg ikke husker noen spesifikke paragrafer, men føler rimelig sikker. Dessuten er det vel ikke noe lovverk som selve finnerlønnen faller under utenom villedende markedsføring. Vil anta selgerne har fått strenge instrukser angående denne ordningen. Skandaløst å reklamere med 150 % finnerlønn når de ikke oppfyller det for kunden. Uansett hvordan man vender og vrir på det, så er det de har gjort i denne saken ulovlig. Det beviser at dette kun er markedsføring og ikke noe annet. Det er for å skape en illusjon i markedet at det ikke er noe poeng å lete andre steder da de alltid er billigst. Når de da ikke er det, og ikke lever opp til sine løfter så er det patetisk og ulovlig. Vil anbefale deg å ta saken videre med myndighetene. 7505077[/snapback] Er vel sikkert derfor de begynnte å krangle på 150% prisgaranti som tidligere var i bruk hos LEFDAL, ELKJØP og noen andre kjeder. I tillegg til at det fjernet all konkurranse selvfølgelig. EDIT: Sendte en pm Endret 15. desember 2006 av warneck Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hvem skal man da krangle med? Som selger så velger du å representere bedriften. Synes man det er så fælt å krangle med kunder som krever "sin rett", så får man henvise kunden videre oppover i systemet. AtW 7505739[/snapback] Det er jo nettopp det jeg sa. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 *snip* Han har ikke brukt en eneste bindestrek, dermed er det faktisk helt umulig å ha orddelingsfeil da orddeling går på nettopp det å dele opp ord med bindestrek. Det er helt greit at særskrivingen hans ikke er heldig, men først og fremst burde du si ifra med privat melding da det fort tolkes som personhets og hakking, og deretter sjekke ditt eget språk. Du ber faktisk fyren om å LÆRE SEG orddelingsfeil, istedenfor å be ham lære seg å unngå dem. Nå som vi har det på det rene ihvertfall... Det er Lefdal som har valgt å kjøre denne "kampanjen" og da får de innfinne seg med at kunder prøver å utnytte denne. De prøver å utnytte kundens gjerrighet, og da får de griskheten med på kjøpet. Jeg tror Lefdal bevisst unngår å skrive noen skikkelige regler for denne kampanjen, sånn at de kan sno seg rundt uten at vi har noen direkte beviser å peke til. Personlig ville jeg ikke gitt meg i denne sammenhengen. Butikken har reklamert for en kampanje, og da får de holde seg til den. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Vil bare komme med et lite tips til dere som har tenkt å benytte dere av dette "tilbudet". Få avslag før du betaler noe som helst! Det har fungert for meg hver eneste gang! Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Vil bare komme med et lite tips til dere som har tenkt å benytte dere av dette "tilbudet". Få avslag før du betaler noe som helst! Det har fungert for meg hver eneste gang! 7506828[/snapback] Men det er ikke det samme. Vi snakker om 150% tilbake av mellomlegget. Det du får er varen til samme pris som andre steder, noe som funker helt fint. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hvem skal man da krangle med? Som selger så velger du å representere bedriften. Synes man det er så fælt å krangle med kunder som krever "sin rett", så får man henvise kunden videre oppover i systemet. AtW 7505739[/snapback] Det er jo nettopp det jeg sa. 7506752[/snapback] Du sa at det var kunden som skulle kreve det, og at det var synd på selgeren å bli utsatt for det. Jeg mener det er selgerens ansvar å henvise deg videre om det er så ubehaglig for vedkommende, eller om vedkommende ikke har noe ansvar for det. AtW Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Vil bare komme med et lite tips til dere som har tenkt å benytte dere av dette "tilbudet". Få avslag før du betaler noe som helst! Det har fungert for meg hver eneste gang! 7506828[/snapback] Men det er ikke det samme. Vi snakker om 150% tilbake av mellomlegget. Det du får er varen til samme pris som andre steder, noe som funker helt fint. 7506845[/snapback] Nei, jeg har kjøpt produkter, der jeg i kassen får penger, istedet for å betale noe som helst, men det var fordi jeg sa til selgeren at jeg ønsket å bruke 150% garantien. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) En venn av meg gjorde det på et produkt som kostet 100kr mindre et annet sted. Han sa at han ville bruke 150% Finnerlønna. Det Lefdal klarte å prestere da, var å si at produktet var feilpriset. Det kostet visst like mye begge steder.. Yeah Right! Var forøvrig samme Lefdal. Endret 15. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Peter Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tror jeg ville kjørt denne: "Hei, har dere sånn 150% finnerlønn greie?" "Ja" "Flott, da tar jeg denne" *betaler og tar kvittering* "Her har jeg bevis på at det er billigere i butikk xyz, pay up!" Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hm.....finnerlønn funka bra til meg. Kjøpte 13 eksemplarer av utvalgt spill, betalte 5700 kr. Utløste finnerlønn, fikk 6500 kr overført til min konto Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Tror jeg ville kjørt denne:"Hei, har dere sånn 150% finnerlønn greie?" "Ja" "Flott, da tar jeg denne" *betaler og tar kvittering* "Her har jeg bevis på at det er billigere i butikk xyz, pay up!" 7507001[/snapback] Ja, sånn har jeg gjort det ihvertfall. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Dette var jo den samme fremgangsmåte jeg foretok. Først bekrefte 150%, kjøpe produkt, ta en u-sving og kreve 150%. Møtte dog på en annen selger enn han som bekreftet det. Endret 15. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
StiSor Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Slik jeg forstår det er det her reklamert på plakater med 150% finnerlønn dersom du finner priser i andre butikker som er lavere? Og dette er eneste tekst, uten noe andre vikår eller lignende? Det jeg da har vanskelig for å forstå hvordan Dere får dette til å bli at de skal betale 150% for hvert produkt dere har kjøpt. Har du funnet det en gang høres det lite logisk å si at du har funnet den en gang til å krever finnerlønn flere ganger for samme produkt... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Ikke glem at det heter såkalt "Finnerlønn" siden de ikke kan bruke prisgaranti da. Navnet "finnerlønn" i seg selv beskriver ikke at du skal "finne" diverse produkter for så å heve 150% mellomlegg pr. produkt. Kunne godt ha tatt med hele familien og fått 50 til å stå i 150% kø for samme produkt men da hadde nok Lefdal kjapt fått en prisendring. Selgeren jeg snakket med gav meg faktisk et eksempel på denne garantien med to identiske produkter. Han sa "finner du to kamera du har kjøpt her 1000kr billigere ett annet sted, får du 3000kr tilbake"...jada.. Endret 15. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
wildcat Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) En annen ting jeg vil si er å boikotte disse butikkene. Elkjøp = Lefdal = Samme eiere = Samme ulla. Elkjøp-Lefdal = NO DEAL! Kan egentlig bare anbefale å slutte å handle på disse stedene. Det er vi som forbrukere\kjøpere som sitter med pengene dem så gjerne vil ha tak på. Slutter vi å handle skjønner dem kanskje at dårlig kundebehandling ikke lønner seg? Hva er vitsen med å legge igjen hardt opparbeidede penger på slike steder, når dem regelrett knuser deg som kunde om du feks får feil på apparatene\produkter,finnerlønn med mer? Skal det virklig være nødvendig å måtte krangle med personalet i butikken, når Forbrukerkjøps loven er klinkene klar? Ingen jeg kjenner handler lengre på Elkjøp\Lefdal Endret 15. desember 2006 av wildcat Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Altså, ser ikke poenget med å boikotte Lefal eller Elkjøp som ordinær kunde dersom jeg ikke får et produkt noe billigere andre steder. Lefdal/Elkjøp er veldig flinke på å kjøpe en million kopier av f.eks spill og selge dette godt under konkurrentens pris. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Poenget om kunden FÅR penger tilbake eller bare får stort avslag er egentlig knakende likegyldig for Lefdal. Hvis du kjøper et spill som Lefdal ender opp med å betale deg 100,- for at du tar med eller om du kjøper en flat-TV som Lefdal selger for 1500 mindre enn innkjøpspris er jeg sikker på at lefdal velger å gi deg 100,- hver gang. Når det gjelder det med flere av samme spill er jeg enig med at en finnerlønn, kan det argumenteres med at gjelder kun en gang. Men i dette tilfellet var det veldig greit. Jeg ville stått på kravene i butikken og krevd å få snakke med selgeren som nettopp hadde sagt at det gjaldt samme produkt 2 ganger. Helst ville jeg bedt selgeren skrive ned at denne finnerlønnen gjelder også ved flere like produkter. Dermed er det enda vanskeligere å sno seg unna. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke en av de litt større forhandlerne velger å kjøre Lefdal hardt. Sett ned et stort DYRT produkt som flat-TV'er til godt under innkjøpspris og anbefal alle kunder å kjøpe det på lefdal istedet. Innen kort tid vil lefdal bli nødt til å sette ned prisen på det produktet under sin egen innkjøpspris og da taper lefdal penger. Så starter konkurrenten samme greie med enda et produkt. Hvis konkurrenten setter av en del millioner i tap på de gangene de blir nødt til å selge produktet så kan de virkelig tyne Lefdal... Høres ut som den eneste måten å sloss mot en slik "garanti". Cobos Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Dette var jo den samme fremgangsmåte jeg foretok. Først bekrefte 150%, kjøpe produkt, ta en u-sving og kreve 150%. Møtte dog på en annen selger enn han som bekreftet det. 7507129[/snapback] For at du skal være sikker på at du får denne garantien, er at du ikke går forbi kassen med å betale, du skal få igjen penger i kassen, og så kan du ta turen ut av butiken/forbi kassen! Endret 15. desember 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå