deep750 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 ville tatt kontakt med forbrukerrådet. Vil anta at dette kommer innunder § om villedende markedsføring. Hør med dem, så får du vite om det er du eller lefdal som tolker "finnerlønnen" feil Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 ville tatt kontakt med forbrukerrådet. Vil anta at dette kommer innunder § om villedende markedsføring. Hør med dem, så får du vite om det er du eller lefdal som tolker "finnerlønnen" feil 7503310[/snapback] Skjønner ikke hvorfor man skulle gidde å gjøre dette? "Finnerlønnen" har blitt utarbeidet sammen med forbrukerrådet. De utbetaler 150% i forskjell, så hvorfår klage. Hvis man finner varen billigere et annet sted enn på Lefdal har man to valg: 1. Kjøpe produktet der det er billigst og drite i Lefdal. 2. Kjøpe på Lefdal og bruke Finnerlønnen. Hvorfor klage på noe man kan bruke som fordel... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ja, det er gunstig for oss ordinære forbrukere men særdeles kjedelig for konkurransemarkedet Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kjøp der det er billigst. lavpris"garantier" er uansett litt humbugg. En gang i blant er de fine, men de åpner for svindel Lenke til kommentar
warneck Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Verken Lefdal eller Elkjøp har prisgaranti lenger. Forbrukerrådet mente det var forbudt eller noe sånt. Det eneste du får nå er varen til samme pris eller mellomlegget dersom du har kjøpt den allerede. EDIT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=541235 http://e24.no/arkiv/article808745.ece http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/4397807.html 7501447[/snapback] Lefdal kaller det ikke garanti lenger, men FINNERLØNN. Garantien ble tatt bort ja, må henge med i svingene 7501500[/snapback] Flisespikkeri. Jeg mener "Finnerlønn" går fortsatt under dommen som ble felt. Selv om LEFDAL mangler respekt for dette. EDIT: Til alle som ikke leste hele posten min. LEFDAL kan simpelten ikke godta å GI penger i tillegg til å GI produktene bort. Skjønner ikke hvorfor ingen verken forstod eller kommenterte den der. 150% av 400 er ganske enkelt 600kr. Han betalte 500kr, dvs han skulle hatt et produkt + 100kr pr gang. Da kunne han kjøpt opp hele beholdningen, la oss si 50stk. Det ville gitt han en fortjeneste på 50*100 = 5000kr + evt fortjeneste fra å pakke disse 50 på auksjon, la oss si en 50 pr, totalt sett mulig fortjeneste = 5000+2500kr. Endret 14. desember 2006 av warneck Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Da får de i svarte svingende sette et jævla astrix med medfølgende tekst på reklameskilta i butikken da. Nå snakker vi om villedende markedsføring deluxe.. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 opplevde det samme hos lefdal tidligere i uka da jeg skulle kjøpe bluetooth headsett til mobilen. denne kosta 499 hos lefdal, og hos alle andre(siba,elkjøp osv.) kosta den 399. eneste de kunnne gå med på var å gi meg headsettet til 399. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 opplevde det samme hos lefdal tidligere i uka da jeg skulle kjøpe bluetooth headsett til mobilen.denne kosta 499 hos lefdal, og hos alle andre(siba,elkjøp osv.) kosta den 399. eneste de kunnne gå med på var å gi meg headsettet til 399. 7503577[/snapback] Merkelig. Kjøpte du produktet først, så viste dokumentasjonen? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) De er veldig nøye på at man må kjøpe tingen først og så komme tilbake å få prisgaranti/finnerlønn etterpå. Men har også opplevd at de sier at de ikke kan gi meg så god pris(150% av diff). Endret 14. desember 2006 av arnbju Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Da må man faktisk bare stå på krava. Har også fått "nei" et par ganger, og når jeg ikke ville gi meg ba selgeren meg snakke med butikkssjefen eller noe. Etter 10 min med snakking, og fortsatt stått på krava. De ramsa opp en del regler som jeg bad dem om å vise meg skriftlig, og dette kunne de ikke pga det ikke fantes noe lol. Endte med at jeg fikk utbetalt 150%. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Til alle som ikke leste hele posten min.LEFDAL kan simpelten ikke godta å GI penger i tillegg til å GI produktene bort. Skjønner ikke hvorfor ingen verken forstod eller kommenterte den der. 150% av 400 er ganske enkelt 600kr. Han betalte 500kr, dvs han skulle hatt et produkt + 100kr pr gang. Da kunne han kjøpt opp hele beholdningen, la oss si 50stk. Det ville gitt han en fortjeneste på 50*100 = 5000kr + evt fortjeneste fra å pakke disse 50 på auksjon, la oss si en 50 pr, totalt sett mulig fortjeneste = 5000+2500kr. 7503483[/snapback] Jepp, virker som enkelte har litt tungt for det.... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Må innrømme at jeg ikke leste det Warneck. Du har et poeng men 150% Finnerlønnprinsippet er jo helt høl i huet. Det er ikke forbrukeren som har sagt dette, det er jo Lefdal selv.. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg ser argumentet med å kjøpe flere like produkter, men dette vil jeg tippe at Lefdal har sikret seg mot. Det er derimot ikke noe som sier at man ikke burde få 150% for ETT produkt. Selvsagt taper Lefdal på denne "kampanjen", men det er jo ikke noe vi har tvunget dem til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Til alle som ikke leste hele posten min.LEFDAL kan simpelten ikke godta å GI penger i tillegg til å GI produktene bort. Skjønner ikke hvorfor ingen verken forstod eller kommenterte den der. 150% av 400 er ganske enkelt 600kr. Han betalte 500kr, dvs han skulle hatt et produkt + 100kr pr gang. Da kunne han kjøpt opp hele beholdningen, la oss si 50stk. Det ville gitt han en fortjeneste på 50*100 = 5000kr + evt fortjeneste fra å pakke disse 50 på auksjon, la oss si en 50 pr, totalt sett mulig fortjeneste = 5000+2500kr. 7503483[/snapback] Kan de ikke godta det, så får de la være å ha denne tåplige finnerlønnen sin. Det er lefdals problem at de har den, og ingen tvinger de til å ha det. Peronslig er jeg ganske lei tåplige "garantier" der vilkårene framstilles som bedre enn de i praksis er. AtW Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Beklager å måtte skuffe deg, men den er ikke ulovelig.Den har blitt utarbeidet med forbrukerrådet, og de kaller det ikke en garanti lenger, men FINNERLØNN! Når en bedrift vil tilby slik finnerlønn, så hvorfor ikke bruke den til sitt eget beste. Er ikke ulovelig å bruke skattehull heller 7502141[/snapback] Jo, all villedende markedsføring er ulovlig. Dersom jeg averterer en vare for 299,- og så kommer du til butikken og jeg sier beklager, den koster 329,- . vi klarer ikke selge den så billig likevel, så vil kanskje du og 90% av kundene likevel kjøpe den, men jeg bryter loven. Det er ikke ulovlig å markedsføre 150% prisgaranti, men det er ulovlig å markedsføre den og så ikke overholde det når man blir satt på prøve! Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) de har jo ikke skrevet noen vilkår forbrukere kan lese, så man må forholde seg til det selgerne sier og det som står på plakatene i butikkene. og det er at du får 150% i finnerlønn om du tipser dem om konkurrenter som er billigere...ikke noen begrensinger..."ehhh nei. Du kan kun få refundert diff + 50 spenn" eller noe Endret 14. desember 2006 av deep750 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er ikke det å bruke bevist feilprising eller andres ulovlige markeføringer, svakheter, eller you name it, som det beskrives her, like spekulativt og ikke erlig handling? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er ikke det å bruke bevist feilprising eller andres ulovlige markeføringer, svakheter, eller you name it, som det beskrives her, like spekulativt og ikke erlig handling? 7504880[/snapback] Nei det vil jeg ikke si, om de bevisst vil ha en idiotgaranti, hvorfor er det "uærlig" å benytte seg av den? I mine øyne er det bra folk gjør sikt, kanskje de da begynner med garantier de faktisk kan stå inne for. AtW Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Etter å ha lest alle innleggene her synes jeg virkelig synd på Lefdal selgerne som møter kranglete kunder hver dag. Husk at de har et hardt press på seg om å selge mest, og utbetale minst mulig "finnerlønn" ifra sjefene sine. Så har de et like hardt press på seg ifra kunder som krever garantier sjefene deres har reklamert for. Hvis selgeren sier nei til å utbetale, krev å få snakke med sjefen, eller den ansvarlige for avdelingen. Selgeren har sine instrukser uansett. Det er ingen vits i å stå å diskutere og krangle og prøve å drite ut selgeren foran en masse kunder. Han gjør bare jobben sin. Lenke til kommentar
wildcat Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det er overhodet ingen grunn til å syntes synd på selgerne, det er faktisk det jævligste jeg har lest noen gang. Man er pliktig å sette seg inn i reglene for varer butikken selger, når man har fått tittelen "selger". Man kan ikke bare avfeie med å si nei, når lovene sier noe helt annet. Om bare selgerne kunne lov verket, samt forbrukerkjøps loven, hvor bedre hadde ikke handle turene for mange blitt, for å ikke snakke om dagene til selgerne? Så tilbake til saken: Her er det bare å stå på kravene, om du kjøpte ett eller 100 produkter er knekkene likgyldig, hva om du trengte 25 stk? Det er Lefdal som står bak hele den såkalte geniale planen, så da må dem tåle at folk faktisk bruker systemet dem har lagt opp til selv. Ellers kan jeg anbefale på det sterkeste å ringe Forbrukerrådet om tvister skulle oppstå i butikker der du har regelverket på din side. http://forbrukerportalen.no/ Telefon: 815 58 200 (09.00 - 15.00) 0,39 kr pr. min. Bransjen vet at 80% av kundene orker ikke å krangle med dem, så derav en super sleip holdning fra mange store butikker ovenfor kunden. Lær deg reglene, og stå på dem! Hjelper ikke det, kontakt nevnte ovenfor, dem kjenner Lefdal fra før av . Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå