Gå til innhold

Lefdals 150% finnerlønnsbløff?


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Har vel lest gjennom halvparten av alle postene her, og orker ikke lese mer. Tror alikevel jeg har fått med meg hovedpoengene her. :)

 

Skjønner at alle har litt forskjellige erfaringer, men som ansatt hos lefdal kan jeg nok klarne opp noen ting.

 

Først og fremst. JA Lefdal og Elkjøp har samme eiere, men er jo samtidig konkurrenter også. Elkjøp har IKKE "finnerlønn / prisgaranti", det har Lefdal. Elkjøp har åpent kjøp i 30 dager. Altså du kan returnere en vare uten spørsmål og få pengene igjen.

 

Jeg jobber i brunevare avdelingen hos Lefdal, og har gitt ut mange finnerlønner.

Kravene er at produktet må kjøpes i en Lefdal butikk, og finner du produktet billigere hos en annen konkurrent, eller hos Lefdal for den saks skyld, får du 150% av mellomlegget. Dette gjelder ikke nettbutikker. I tillegg så må det billigere produktet være tilgjengelig hos den butikken du fant det i. Oppfyller du disse kravene og tar med deg dokumentasjon, skal du få finnerlønnen. Uavhengig hvor mye det er snakk om og hvilken selger du prater med. Det er kravene våre.

 

Vi har gitt finnerlønner alt fra 100 kr opptil 19500 som er den høyeste jeg har opplevd uten å gå mer innpå det.

 

Det het prisgaranti før, og nå heter det finnerlønn. Selve prinsippet og prosedyren har ikke forandret seg, det er kun navnet da dette var i strid med forbrukerrådet eller no sånt. Det var ikke metodene det var snakk om, men det var navnet!

 

Når det gjelder varekoder så bruker ikke vi "forskjellige" varekoder for å unngå "finnerlønnen". Noen produkter har litt kronglete varekoder, men skiller seg ikke fra andre butikker. Hvertfall ikke som jeg har opplevd. Noen produkter har litt avvik i varekoden. Feks dvd spiller kan ha en S eller K på slutten, men dette er bare en indikator på fargen på produktet, og er naturligvis det samme produktet. Dette er selvsagt noe vi ikke krangler på.

 

Flatskjermer kan ha PDS eller E på slutten av varekoden, og kan indikere på om det følger med en bordfot. (PDS står for pedestal og da følger det med). Så hvis en butikk selger en "E" versjon av en flatskjerm, og vi selger en "PDS" versjon av samme flatskjerm dyrere, da snakker vi faktisk om 2 forskjellige produkter, for bordfoten koster naturligvis penger den og. Dette er svært få tilfeller da bordfot som regel følger med, men dette er kun ment som et eksempel.

 

Til dere som sier at det er ren markedsføring, så er det selvsagt det. Det er jo markedsføring, men til dere som sier at "finnerlønnen" er markedsføringsjuks og ikke fungerer i praksis, så er det bare tull. Jeg kan fortelle dere her og nå at den fungerer som bare det. :)

 

Finnerlønnen, som bortsett fra markedsføringsdelen av det hele, ble utviklet for å sikre kunden produktet billigst mulig. Og det er vel og fint. Men til dere som utnytter dette for å gå i pluss, blir å utnytte systemet, noe som jeg personlig mener er galt / svindel. Det er noe jeg ikke gidder å diskutere for jeg vet at det er mange forskjellige meninger om det der ute... Om det er et svakt ledd fra vår side? Eller om det er dere som melker systemet for det det er verdt? Aner ikke.

Jeg vet ikke om det er noen retningslinjer i finnerlønnen i henhold til å kjøpe mange produkter man tjener penger på. Da mener jeg ikke å få varen / varene billigere, men å faktisk tjene penger på det. Gå i pluss. Dette skal jeg undersøke og finne ut hvordan det er. Kommer tilbake til det.

 

Det var vel det.... :)

Håper det er til hjelp for dere!

Lenke til kommentar

Lefdal i Fredrikstad har ikke noe informasjon om finnerlønn eller prisgaranti, hverken i utsendt reklame eller i butikk, kan helle ikke se noe om dette på nett.

Så denne garanti må være butikkavhengig.

Har merket meg at Lefdal i Fredrikstad er ofte er dårlig på pris innen brunevarer sammenlignet med Elkjøp, Elprice og Expert.

 

Vi har en kort gatestrekning med både Elkjøp, Elprice, Expert og Lefdal, så det er veldig greit og raskt få sammenlignet priser.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Finnerlønnen, som bortsett fra markedsføringsdelen av det hele, ble utviklet for å sikre kunden produktet billigst mulig.
Joda, samtidig som man gir inntrykk av å være billigst også uten denne finnerlønnen (noe som så langt fra er sant), og samtidig som man ødelegger for alle butikker som faktisk ønsker å konkurrere. Hvordan i huleste er det mulig å konkurrere med noen som har en slik garanti som gjør at man alltid ligger under i pris? Dette er diskutert mye før, og jeg har flere ganger forklart hvordan dette til slutt rett og slett ødelegger for kunden.

 

Og nei, Lefdal gjør ikke dette for å være snille, slik som du påstår.

Og det er vel og fint. Men til dere som utnytter dette for å gå i pluss, blir å utnytte systemet, noe som jeg personlig mener er galt / svindel.
:roll: Er jo derfor den er der, for at folk skal få varen billigere på Lefda enn andre steder. Lefdal har selv valgt å ha den garantien, de kan slutte med den når de vil, så er ingen grunn til at ansatte eller sjefer hos Lefdal skal syte.

 

Utnytt garantien så lenge vi har den, sier jeg! Lurer på om jeg skal gi meg selv en meeeeget god pris på noe i butikken jeg selv jobber i, også ta meg en tur til Lefdal :!:

 

Noen andre som vil ha hjelp til gode priser på kamera og tilbehør? (Jeg har selvsagt ikke lov til å gjøre dette for andre, så det aller siste der var en spøk).

Lenke til kommentar
Kan en kjøpe et tv hos lefdal, og komme med den dagen etterpå og få pengene igjen ?
Er Elkjøp som har 30 dagers angrerett, men om varen ser ubrukt ut, burde butikken yte såpass service at man i det minste kan få byttet varen eller få en tilgodelapp. Ihvertfall om man kommer dagen etterpå, eller noen få dager senere.
Lenke til kommentar
Kan en kjøpe et tv hos lefdal, og komme med den dagen etterpå og få pengene igjen ?
Er Elkjøp som har 30 dagers angrerett, men om varen ser ubrukt ut, burde butikken yte såpass service at man i det minste kan få byttet varen eller få en tilgodelapp. Ihvertfall om man kommer dagen etterpå, eller noen få dager senere.

8159401[/snapback]

 

Jeg spår et nytt yrke til neste år: Lefdal-kjøpere!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tenkte det eg og, måtte bare være sikker. Men før var jo DS lite helt nede i 1000,- nå ligger den på 1200,-  hvorfor?

8252791[/snapback]

 

Prisene svinger etter hvordan økonomien er, det er ikke så mange mennesker som skal ha NINTENDO DS LITE i mars som det er i jul:-)

Lenke til kommentar
Hvordan i huleste er det mulig å konkurrere med noen som har en slik garanti som gjør at man alltid ligger under i pris?

 

Du sier at de syter? Wake up! Her sitter jo du å syter over at det ikke går an å konkurrere mot Lefdal? Det er vel kanskje det som er litt av poenget? At ingen kan konkurrere med Elkjøp / Lefdal er vel ikke noe de sitter å griner over? :)

 

Og nei, Lefdal gjør ikke dette for å være snille, slik som du påstår.

 

Hvorfor gjør de det, da? Spent. :)

 

Edit: Det høres ut som du er litt frustrert over å selv tape kunder i din egen butikk, til fordel for Elkjøp / Lefdal. Spesielt når du snakker om å lage falske priser for deg selv å benytte deg av Lefdal's prisgaranti. ;)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Vi trenger ikke diskutere mer ang lefdals finnerlønn, afseth har sitt standpunkt, andre har sine, og sitatene du siterer er uansett ferdigdiskuterte for 2 uker siden, samt i en god del andre tråder.

 

Så vi slutter denne regla før den begynner igjen.

 

Der.

Lenke til kommentar

Kan noen linke til et sted på Lefdal.com som forteller om denne prisgarantien?

For jeg har sett dette i Lefdal butikk annet sted i landet, men aldri sett info om det i reklame eller butikk hos min "lokale" Lefdal.

Lefdal i min by er svært lite konkurransedyktige på priser på brunevarer (har ikke sjekka annet der). Jeg har handlet på Elkjøp like ved, siden Lefdal ikke var villige til å gå ned på prisene Elkjøp har.

I Fredrikstad kommer Lefdal dårlig ut i forhold til Elkjøp, Elprice og Expert.

Euronics er ingen stor truende konkurrent, og er nok taperen i "priskringen".

Lenke til kommentar

Hvordan går dere frem når dere skal ha med dokumentasjon på prisene, spør dere butikken om kvittering? Eller spør dere om varekatalog?

 

Jeg synes det blir litt frekt å spørre butikker om kvitteringer på varer jeg ikke skal kjøpe hos dem..

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...