Goliath Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Jeg hadde funnet et produkt jeg har stor nytte av til 99kr i ei butikk. Jeg visste at Lefdal hadde en pris på 499kr på dette produktet så jeg fikk prisbekreftelse fra den billigste butikken. Jeg gikk dermed til Lefdal, kjøpte opp 6 av de produktene til ordinær pris og gikk så inn igjen og krevde 150% mellomlegg tilbake. Dvs. 600 pr. produkt. Karen bak kasse surmomla og ringte butikken for å bekrefte den lave prisen. Deretter sa han at dette godtok han ikke og ville ikke gi meg 150% prisgaranti. Det han gjorde, var å gi meg mellomlegget, 400kr, plus 50kr. Tot. 450kr. Han var skikkelig grinete og jeg ville ikke krangle siden det var andre i butikken. Altså, jeg er kjempefornøyd med kjøpet (50kr pr. produkt) men hvor ble det av 150% garantien? Gjelder denne ordningen ordinære kunder som "plutselig" oppdaget produktet de hadde kjøpt kostet 100kr billigere et annet sted? Oppdatert 20.12.2006 Jeg har bestemt meg for å stikke ned til Lefdal med kvitteringen og snakke med dem om dette siden det har blitt enorm publisitet rundt saken. Jeg oppdaterer dere så fort jeg har fått vært innom. Oppdatering 2 , 20.12 2006 På stor pådriv av Osse-mon samt mange andre her, dro jeg ned igjen i dag. Jeg ble møtt med en meget hyggelig selger som mente at noe var tydeligvis galt her. Han bruke 5 minutter på å ordne opp i dette og jeg fikk igjen 890kr i kassa. VI hadde en god tone hele veien og jeg spurte hvorfor jeg fikk så lite forrige gang. Selgeren fant ikke ut men hevde at jeg selvsagt hadde rett på 150% mellomlegg. Jeg trippet glad og fornøyd ut av butikken. Jeg testet finnerlønn-ordningen en gang til med et produkt som kostet 3499,- hos Lefdal og 1999,- hos en konkurrent. En vesentlig forskjell. Jeg fikk konkurrentens pris, gikk til Lefdal, tok produktet under hånden, gikk til kasse, betalte, smilte og sa "sees igjen om litt", gikk ut alarmporten og inn i butikken igjen og møtte en annen selger. Jeg viste frem konkurrentens pris og kvitteringen og ønsket 150% finnerlønnen. Han smilte og sa at jeg hadde nå gjort et røverkjøp (1300,- for et 3500,- produkt). Alt tok 5 minutter og jeg fikk igjen kontant. Det virker som at 150% finnerlønnen ikke er noe "bløff" allikevel. Grunnen til at jeg lagde dette emne, var pga at selgeren jeg møtte første gang sa at dette godtok han ikke og dermed gav meg ikke fulle 150%. Dermed ble dette mer en prinsippsak fremfor økonomisk grådighet. Nå har alle ansatte på Lefdal gensere med 150% Finnerlønnreklame Så oppsummert helt enkelt: 150% finnerlønn fungerer selv om butikken må gi deg penger og produkt. Spør betjeningen om butikken praktiserer ordningen. Få konkurrentens pris på skrift fra dem med stempel, kjøp produktet først på Lefdal og hev finnerlønna etter betalt vare Endret 20. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 hhhm ja du sier noe! Jeg hadde blitt sur iallefall! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg vet at det er Lefdal som til syvende og sist bestemmer sine egne regler men det er da måte på hvor arrogante de var. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Synes ikke dette virker riktig, nei. Tror de forsøker å sno seg ut av sin egen lavprisgaranti... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Kan jo alltids dra tilbake og snakke med en annen selger men vet da søren hvordan jeg skal gå frem med saken. Har dog alle kvitteringene. Jeg betalte tilsammen 2994,- Jeg fikk igjen 2706,- Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Skuffende av Lefdal. Men ikke overraskende, jeg tror også de bare satser på at Ola Nordmann som finner varen 100 kroner billigere et annet sted skal komme tilbake og kreve sine 150 kroner i avslag og være kjempefornøyd med det gode kjøpet han har gjort. tommel ned, Lefdal. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Her ska du vel helst snakke med butikksjefen, eller?? Kanskje han/ hun kan hjelpe deg...... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg får ta meg en tur ned ditt igjen kanskje. Som sagt, jeg ville ikke lage en big deal foran alle kundene men i ettertid, angrer jeg litt på at jeg ikke sto mer på krava. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg personlig synes ikke det er rett at du skal -tjene- penger på en garanti de har for at du skal få et godt kjøp. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Squeegie, jeg skjønner hva du mener men når en butikk fronter seg ovenfor Riket om å være Norges billigste elbutikk, må de få seg en smekk på fingra hvis de ikke er det. Spesielt hvis de er 500% dyrere enn konkurrenten. Endret 14. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Campus Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Han var skikkelig grinete og jeg ville ikke krangle siden det var andre i butikken. 7499816[/snapback] Det er jo nettopp da det er poeng i å "krangle". Du må selvfølgelig være saklig og (passelig) høflig, men det burde være lettere å få gjennom kravet når det er andre kunder tilstede, dessuten så får de andre kundene oppleve hvor lite en slik "prisgaranti" er verdt. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Gå tilbake å krev det du har rett på! Men vær saklig! Prisgaranti er jo noe de har. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Haha, husker garantiene til Elkjøp før! Tror jeg kjøpte ca. 10 XBOX spill, brukte de i en uke eller to, så leverte jeg de tilbake og fikk pengene i retur. Ahh, good old times... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Haha, husker garantiene til Elkjøp før! Tror jeg kjøpte ca. 10 XBOX spill, brukte de i en uke eller to, så leverte jeg de tilbake og fikk pengene i retur. Ahh, good old times... 7501059[/snapback] 30 dagers retur garantien gjelder fortsatt... überGoliath: Hva var det du kjøpte og var det en vanlig butikk som hadde produktet billigere? Endret 14. desember 2006 av Makky Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hadde du holdt deg til å kjøpe 1 stk hadde det nok gått greit. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Jo men skal man ikke kunne slå til på et godt tilbud hos Lefdal på vegne av konkurrentens pris? Som sagt, jeg er knallfornøyd med kjøpet mitt med den 150% er jo en bløff siden det er opptil enkeltpersonene på Lefdal som bestemmer om den skal gis eller ikke.. Endret 14. desember 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Makky Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hadde du holdt deg til å kjøpe 1 stk hadde det nok gått greit. 7501272[/snapback] Men man skal ikke trenge å kjøpe produktet 5 ganger for så å kreve prisgarantien 5 ganger. I hvertfall ikke når det ikke blir opplyst om noen begrensninger. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Akkurat det der hadde vært litt teit Makky :!: ... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Verken Lefdal eller Elkjøp har prisgaranti lenger. Forbrukerrådet mente det var forbudt eller noe sånt. Det eneste du får nå er varen til samme pris eller mellomlegget dersom du har kjøpt den allerede. EDIT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=541235 http://e24.no/arkiv/article808745.ece http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/4397807.html Endret 14. desember 2006 av Nazgul Lenke til kommentar
warneck Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Nå er vel denne 150% prisgarantien strengt tatt ulovlig i.f. forbrukerombudet da den fjerner all konkurranse i forhold til nabobutikkene. (De sender ut ansatte på spionering for å ha AKKURAT samme priser). Så kan umulig forstå hvorfor lefdal-butikken nær deg fortsatt opererer med en slik garanti. Med mindre det er varer som butikker i nærmiljøet fører. (De har for lengst sluttet med garanti mot internett, siden disse er alltid billigere når de ikke behøver å betale store leieavgifter og lønn til butikk- i tillegg til lagerpersonell.) Etisk og personlig innspill: Jeg skjønner hvordan fjortiser og pengekåte nordmenn gjerne vil tjene noen grunker på slike tilbud, men det må virke rimelig latterlig når du har forberedt deg på dette ved å hamstre inn og så gå tilbake. Du hadde jo faktisk gått i PLUSS om han godtok dette, noe som jeg ser på som absurd. Forstår det veldig godt at han valgte å selge deg varen til 50kr/stk istedenfor å betale DEG 100kr pr vare du kjøpte. Her får du og bruke normal skjønn, eller hva ? Tror det ville vært en helt annen sak om vare A kostet 1000kr hos lefdal og 500kr hos butikkB. Slik ville du betalt 250kr for varen hos lefdal, og ikke tjent penger. Synes det du gjorde blir nesten som å bruke alle de smutthullene de har i loven. Slik som at du kan påføre legemidler du først får tilskudd fra staten for videre på selvangivelsen din, og dermed tjene 100% av kjøpesummen på de legemidlene. (Aka skattesnylting) EDIT: En liten omformulering på første avsnitt. Endret 14. desember 2006 av warneck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå