Gå til innhold

Doa? hvilke rettigheter(nicator)

Anbefalte innlegg

Har fått bærbar pc igjennom jobben (bruttolønnsordning) men det viste seg at den fungerte ikke, den låste seg etter 5minutters bruk og reboot'et hele tiden.

Ringte så bruker støtten og fikk beskjed om å sende den tilbake så de skulle sende en returlapp.

Det gikk 1 uke og ingen returlapp var kommet så da ringte jeg de på nytt og det viste seg at de hadde "glemt" den, en ny lapp skulle bli sendt og denne kom 2 dager etterpå.

Jeg sendte pc'en samme dag som jeg fikk returlappen og trodde dette skulle gå fort og greit men den gang ei.

jeg hørte ikke noe ifra de på vel 2uker så jeg tenkte jeg skulle ringe og høre hvordan det gikk med saken, da viste det seg at de den samme dag hadde fått inn pc'en og hadde ikke fått sett på den :hmm:

Jeg tok og sporte pakken og fant ut at de hadde hentet ut pakken over 1 uke i forveien :thumbdown: men dette benektet første personen altså.

Fikk også vite av Kundebehandler nummer1 at fujitsu ikke erstattet doa pc'er med nye men reparerte de så jeg tok og ringte rett til fujitsu norge og hørte hva de egentlig gjorde og det var IKKE det samme som nicator mente, fujitsu siemens kunne fortelle at de erstattet doa pc'er med nye.

Enda en gang ringte jeg til nicator sin brukerstøtte for å høre hvorfor jeg ble regelrett løyet for men da hadde kundebehandler nummer 2 plutselig ett helt annet syn på saken og kunne forklare at pc'en var kommet inn til verkstedet i oslo først men var så blitt sendt videre til ett annet verksted pga lang ventetid ved verkstedet i oslo.

Reisen ifra verkstedet i oslo til kongsvinger tok 5 DAGER WTF??

nå har kongsvinger verkstedet hatt pc'en i 3 dager og enda er den ikke blitt sett på.

Hvilke rettigheter har jeg egentlig??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke rettigheter har jeg egentlig??
Kjøpslovens §30-40. Man står en del svakere ved slike hjemme-PC-avtaler enn man gjør som 'vanlig' forbruker siden PCen tilhører din arbeidsgiver og du egentlig leier den derfra. Kjøper (som ikke er deg) kan selvsagt rette et krav om prisavslag mot selger, men dette må du ta gjennom arbeidsgiver. Man blir derfor gjerne prisgitt leverandørens garantiordninger og den tiden det tar.
Lenke til kommentar

Etter mange telefoner til brukerstøtte og verksted for å få svar på hva egentlig som skjer og på hva som var galt så hadde de funnet ut at vga kort'et var gåen't og måtte skiftes.

Alt vel så lang og verkstedet brukte bare 1 dag lengre en lovd på å fikse den, så den ble sendt mandag og kom til meg i dag(onsdag)

Pakker opp og er storfornøyd med atter å få ny pc :D men hva skjer??

Jo den har samme feilen :wallbash: `jeg tor fa*n ikke mine egne øyne og skal til å ta en reboot men det slipper jeg da maskinen gjør det for meg :no:

Hva pokker gjør jeg nå da??

Brukerstøtten står på sitt og mener jeg må levere inn til verksted igjen for feilsøking :(

Jeg kommer til å nekte å ta i mot denne maskinen da den tydeligvis er fubar.

hvordan i helvet** klarer ett verksted å sende ut en maskin som er gåen da??

Mvh

En pissed postmann :nei:

Endret av gtpassat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...