Gå til innhold

Hva er egentlig en drøm?

empatiy

Anbefalte innlegg

Interessant. Hvis det skulle være en del av søvnen jeg husker minst av, så måtte det være akkurat i det jeg sovner inn. Kan aldri huske den følelsen liksom. Men disse avslappingsmetodene har jeg prøvd, ganske så mange faktisk. Har hatt søvnproblemer i perioder og har måttet gjøre slike teknikker for å få sove, men at jeg husker å sovne pga disse avslappingsteknikkene har aldri skjedd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe LD er digg:D

noken som har opplevd å drømme at du detter utanfor eit stup, så vokner du i lufta, i real life altså  ;)  fordi du har rulla ut av senga, ganske så spesiell følelse  :!:

(har litt høg seng :p)

7544307[/snapback]

Hehe, uff. Det må ha vært en ekkel opplevelse :!:

Jeg har opplevd å drømme at jeg slo meg, også våkner jeg og slår hodet på bordkanten :)

Lenke til kommentar

Har en god en! Litt flaut, men care.. Jeg drømte en gang at jeg var på et romskip ute i verdensrommet, og jeg måtte på do! Så jeg går på do da, og begynner å pisse (i drømmen altså), og våkner av at jeg er fryktelig varm og blaut i underbuksa : P Det skjedde akkurat samtidig..

Dette er en stund siden, men ikke lenger enn at jeg husker det ! : P

Lenke til kommentar

Det har nok skjedd med de fleste av oss ;)

Men hadde en litt rar drøm i natt.

Jeg røyker, men ikke mye. Kanskje 5 stk pr. dag. Uansett, drømte at jeg hadde fått lungekreft. Dette merket jeg selv, siden jeg kunne "se" kreften. Den var selvlysende. Jeg gikk til legen, og han sa at det var flaks at jeg kom såpass tidlig, da kreften ikke hadde fått tid til å spre seg ennå. Jeg overlevde, glad og lykkelig.

Fikk litt smånoia når jeg våkna i dag. Tror jeg må stumpe røyken jeg...

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Jeg røyker, men ikke mye. Kanskje 5 stk pr. dag. Uansett, drømte at jeg hadde fått lungekreft. Dette merket jeg selv, siden jeg kunne "se" kreften. Den var selvlysende. Jeg gikk til legen, og han sa at det var flaks at jeg kom såpass tidlig, da kreften ikke hadde fått tid til å spre seg ennå. Jeg overlevde, glad og lykkelig.

7554328[/snapback]

er nokk kansje lurt det ja, var sikkert et budskap ;)

Lenke til kommentar

7554328[/snapback]

hmm.. De to første gangene jeg leste dette innlegget forsto jeg det slik at du faktisk hadde vært hos legen.

Lenke til kommentar
Interessant. Hvis det skulle være en del av søvnen jeg husker minst av, så måtte det være akkurat i det jeg sovner inn. Kan aldri huske den følelsen liksom. Men disse avslappingsmetodene har jeg prøvd, ganske så mange faktisk. Har hatt søvnproblemer i perioder og har måttet gjøre slike teknikker for å få sove, men at jeg husker å sovne pga disse avslappingsteknikkene har aldri skjedd.

7533144[/snapback]

Det er jo en kjent teknikk for å oppleve "lucid dreaming"; å faktisk sovne mens man er våken. Dvs man slapper av mer og mer, men holder en liten del av seg selv bevisst på hva som skjer, og når man sovner går man bokstavelig talt rett inn i en bevisst drøm. Har opplevd det uten å "vite" om det før, er helt merkelig følelse, som om man blir dratt inn i en annen dimensjon omtrent

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

7533144[/snapback]

Det er jo en kjent teknikk for å oppleve "lucid dreaming"; å faktisk sovne mens man er våken. Dvs man slapper av mer og mer, men holder en liten del av seg selv bevisst på hva som skjer, og når man sovner går man bokstavelig talt rett inn i en bevisst drøm. Har opplevd det uten å "vite" om det før, er helt merkelig følelse, som om man blir dratt inn i en annen dimensjon omtrent

7594337[/snapback]

Jeg kan jo sovne men bli bevisst på at jeg drømmer midt i drømmen, og da kan jeg til og med bestemme når jeg vil våkne opp.

Har opplevd at jeg drømmer at noen sparker en ball til meg, også sparker jeg den tilbake og våkner opp like etter og oppdager at jeg sparker i virkeligheten, det er litt tøft :)

Lenke til kommentar

Det innlegget tok du ut av mine tanker, prostoman! : P Hvis jeg f.eks. har mareritt, så kan jeg bestemme meg for at jeg vil våkne når det blir for skummelt! Det litt merkelige er jo at en kan sovne igjen 2 minutter etterpå, og fortsette drømmen fra der du våkna.

Noen som forresten har opplevd å ha en fryktelig mareritt, og når en våkner tørr en nesten ikke bevege seg ? : P Natten gjør rare ting med tankene våre.

Lenke til kommentar
Noen som forresten har opplevd å ha en fryktelig mareritt, og når en våkner tørr en nesten ikke bevege seg ? : P  Natten gjør rare ting med tankene våre.

7604687[/snapback]

å ja, det skal jeg love deg. Har opplevd det noen ganger og det er helt jævlig å ikke tørre å bevege seg. Spesielt hvis jeg våkner med ryggen ut mot rommet, off. Ligger dønn stille og tør ikke snu meg nesten, skjønner ikke hva som gjør dette. Merkelig fenomen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uff, nå minnet dere meg på den verste drømmen jeg har hatt noensinne.

Det er mange år siden. Jeg skulle legge meg og har nattlampe over senga som jeg bruker til å lese før jeg legger meg. Dette var på sommeren. Det kom et stankelbein eller hva pokker dere kaller det. Sånn kjempe ekkelt insekt, med laaange bein og som krasjer inn i alt. Det virra rundt lampen. Jeg HATER insekter når jeg er i senga, er liksom så sårbar. Jeg fikk det uansett bort og sovnet. Det skulle jeg aldri ha gjort.

I drømmen var det ikke tusenvis, men millioner av stankelbeinlignende insekter. De lignet vel mer på brune gresshoppere, men gud bedre meg om jeg var livredd. Jeg lå faktisk i senga i drømmen og over meg falt det sånne insekter ut av veggen i en bue fra veggen over senga der jeg lå, og ned på gulvet. Det fortsatte og fortsatte, strømmet på med beistene. Det var så mange av dem at lyden var uholdbarlig. Du har kanskje sett sånne killer-svermer av gresshoppere som ødelegger alt på sin vei på TV. Slik var det. Men istedet for at de var spredt ut over et stort område var de i en konsentert bue over meg.

Jeg kan aldri huske å faktisk ha våknet av at en drøm var så skremmende og fryktelig forferdelig. Jeg våknet til slutt, men tenkte ikke på noe annet enn disse udyrene, så i hodet mitt kom det fremdeles insekter ut av veggen. Jeg var så livredd, så ufattelig redd. Hvis jeg rørte meg ville jeg komme borti buen og kanskje ville det falle mange hundre på meg, ikke at jeg vet hva de ville gjort med meg, men jeg var så redd.

Dette er vel den eneste gangen i mitt liv at jeg har blitt totalt handlingslamment, paralysert om du vil. Det var så forferdelig, så forferdelig.

Endret av StianGH
Lenke til kommentar

hahahahah :!: vet hvordan det er, selv de mest absurde drømmer er forferdelig skremmende der og da. Men i ettertid høres det bare utrolig komisk ut. Har nesten hatt samme drømm som deg før, men med meg har det edderkobber. Altså ikke bare rommet men hele boplassen min ble dekket av ederkopper, og du hørte knasing når du løp over de. huff. :)

hahahah, husker forresten enda en teit drøm. Det handelt om at der jeg bodde kom det av og til en bil på kveldene. Og akkurat denne svarte bilen, men kullsvarte sotete vinduer var alle redde for. Hver gang de kunne skimte den kom så slengte folk seg inn i buer bak skillevegger og alt som var bare for å ikke komme i synsvinkelen til han som var i bilen. Hvem som satt i bilen vet jeg enda ikke, det eneste som skjedde hvis han så deg var at to røde jævel øyne lyste opp i frontruta og stirret deg rett i øynene. Og det værste av alt var at han så utrolig godt. Husker jeg gjemte meg og slo av alt lyset og spriket opp persiennen litt med fingrene i 2 etasje. Plutselig bråstoppet han og øynene kom frem og stirret rett på meg. Jeg gjemte meg igjen da så klart og han kjørte videre.

hahahah høres helt teit ut nå, men det var jævlig skremmende under drømmen, de øynene og det der, huff. Bare du kikket igjennom en liten sprekke så han deg og stoppet og glanet på deg. Gud vet hvorfor. :!:

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Hehe, hørres sprøtt ut xD

Likte den forklaringen du gav her: "og du hørte knasing når du løp over de". Fy faen jeg fikk de frysningene nå. Æsj asså!

7702354[/snapback]

ja vet, akkurat den delen var værst med drømmen, da du faktisk hørte knasingen. off, og så så jeg bak over de jeg hadde løpt/syklet over etterpå. Ikke noe pent syn. :)

Lenke til kommentar
husker forresten enda en teit drøm. Det handelt om at der jeg bodde kom det av og til en bil på kveldene. Og akkurat denne svarte bilen, men kullsvarte sotete vinduer var alle redde for. Hver gang de kunne skimte den kom så slengte folk seg inn i buer bak skillevegger og alt som var bare for å ikke komme i synsvinkelen til han som var i bilen. Hvem som satt i bilen vet jeg enda ikke, det eneste som skjedde hvis han så deg var at to røde jævel øyne lyste opp i frontruta og stirret deg rett i øynene. Og det værste av alt var at han så utrolig godt. Husker jeg gjemte meg og slo av alt lyset og spriket opp persiennen litt med fingrene i 2 etasje. Plutselig bråstoppet han og øynene kom frem og stirret rett på meg. Jeg gjemte meg igjen da så klart og han kjørte videre.

7701986[/snapback]

Det der hørtes faan meg freaky ut. :ph34r:

Vet ikke om jeg har nevnt det, men kom på en syk drøm.

Var når jeg var litt mindre. Jeg befant meg plutselig innelåst i et high-tech drapskammer. Det var veldig trangt, og kunne ikke bevege meg noe særlig. Husker ennå de detaljene rundt denne maskinen. Masse flashlys og lysende knapper. Og det var et kontrollpanel utenfor. "Maskinen" lignet litt på et sånt "oppbevaringsglass" som mennesker ligger trøkt inni. (sikkert sett på film). Plutselig var det noen som kom bort til kontrollpanelet og trykket på en knapp. Da så jeg en svær presser over meg som begynte å dure, klar til mosing. Skifta synsvinkel slik at jeg virkelig skulle få se "herligheten". Og fyfaen så jævlig, jeg så meg selv bli most og det spruta blod og innvoller i glasskammeret.. Brått våkna jeg. Aldri vært så jævli redd før. Fikk faktisk litt traumer en liten stund etterpå. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...