Me sjøl Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Så vitenskapen har rett til enhver tid? Smart. Vitenskapen har røket gang på gang, og særlig når den skal prøve å forklare paranormale hendelser. Ikke det at jeg tror de vi var inne på er paranormalt. Det med at ånden drar på en reise er bare en teori, i likhet med vitenskapen som er en stor teori. 7528342[/snapback] At ånden drar på en reise er ikke en vitenskapelig teori, det er ikke engang en hypotese, det er overtro og/eller religiøs tro (vanskelig å dra noen linje der), og den er derfor ubrukelig. Det går ikke an å sammenligne med en vitenskapelig teori. Introduction to the Scientific Method. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 aaa enste gang sjelen beveger seg er når du dør, basta bom 7528750[/snapback] Hvilken sjel? 7528813[/snapback] Skal vise deg sjel jeg Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 datanerder på 10-15år som snakker om dype greier.....rart...? men hvis man da drømmer "NadaX7"? hva er drømming da, hvis en utelukker at sjelen(eller personligheten) får fritt spillerom om natten, eller at en ikke kan blande inn noe "paranormalt" eller "overtroisk"...? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Dette forumet har i skrivende stund 105 371 medlemmer. Langt fra alle er datanerder i aldersgruppen 10 - 15 år. Dessuten virker det mer umodent av deg å til stadighet komme med slike uttalelser. Tror du at du har så mye bedre peiling? Drømming er hva bevisstheten foretar seg mens du sover. Skjønner ikke hvorfor det må være noe overnaturlig over det. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Drømming er hva bevisstheten foretar seg mens du sover. Skjønner ikke hvorfor det må være noe overnaturlig over det. 7529291[/snapback] det var da en enkel forklaring? ser ikke helt vitsen med at bevistheten spretter en rød ball mot en vegg, så kommer det en klovn å spiser et eple...? lyst til å komme med noen flere oppklaringer? Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Svarer dette på spørsmålet da? The Scientific Study of Dreams. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 ja men i SVARTTE jeg sier at noe sjele vandring(sjelen stikker av til hekkan) er bullshit, men at sinnet ditt lager drømer av ting du har opplevd tror jeg fult 100% på Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Drømming er hva bevisstheten foretar seg mens du sover. Skjønner ikke hvorfor det må være noe overnaturlig over det. 7529291[/snapback] det var da en enkel forklaring? ser ikke helt vitsen med at bevistheten spretter en rød ball mot en vegg, så kommer det en klovn å spiser et eple...? lyst til å komme med noen flere oppklaringer? 7529384[/snapback] Hva er det som er uklart? Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Så vitenskapen har rett til enhver tid? Smart. Vitenskapen har røket gang på gang, og særlig når den skal prøve å forklare paranormale hendelser. Ikke det at jeg tror de vi var inne på er paranormalt. Det med at ånden drar på en reise er bare en teori, i likhet med vitenskapen som er en stor teori. 7528342[/snapback] At ånden drar på en reise er ikke en vitenskapelig teori, det er ikke engang en hypotese, det er overtro og/eller religiøs tro (vanskelig å dra noen linje der), og den er derfor ubrukelig. Det går ikke an å sammenligne med en vitenskapelig teori. Introduction to the Scientific Method. 7529112[/snapback] ok, les posten skikkelig du før du svarer. Har vel aldri sagt at det var en vitenskapelig teori. Jeg sier det er teori, eller "teori" om du vil, på lik linje med vitenskapen, som var ment på en sarkastisk måte. Nytter ikke diskutere ting her, alltid noen tullinger. Ikke ment til deg, har lest noen av postene dine, og du virker gløgg på det du skriver, sikter til mindreårige her. Jeg søker bare svar. Endret 18. desember 2006 av empatiy Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 sjelevandringa synes jeg bare høres merkelig ut. Synes jeg har hørt at noen sa at sjela prøvde å flykte når du nøys og jeg, noe som høres helt teit ut. Tror mer på at sjela bare forlater kroppen når vi dør, hvis det i det hele tatt finnes noe som kan kalles sjel. Leste en plass at forskerne hadde funnet området de tror "sjelen" vår er lagret i hjernen. Men dette er bare spekuleringer da. Jeg tror også drømmene dine tilpasser seg opplevelser og inntrykk fra dagliglivet, og sterke inntrykk kommer oftere/klarere frem i drømmene. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 [om vitenskapelige teorier] 7529112[/snapback] ok, les posten skikkelig du før du svarer. Har vel aldri sagt at det var en vitenskapelig teori. Jeg sier det er teori, eller "teori" om du vil, på lik linje med vitenskapen, som var ment på en sarkastisk måte. 7530669[/snapback] Ok, jeg som ikke tok sarkasmen da. Det er bare irriterende mange som lider av den misoppfatningen at noe kan avfeies fordi det "bare er en teori", et syn som er utbredt blant kreasjonistene i de utallige diskusjonene om guds, evolusjon osv. Jeg sier heller ikke at du påstår at sjelevandring er en vitenskapelig teori, jeg sier at en slik teori er ubrukelig siden den ikke er vitenskapelig. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) "Jeg tror også drømmene dine tilpasser seg opplevelser og inntrykk fra dagliglivet, og sterke inntrykk kommer oftere/klarere frem i drømmene." Når jeg tenker på hjernen tenker jeg på et nett av tråder. Når denne tråden trekkes, trekker det i denne, og denne her og denne. Når du ser ei dame i stram kjole, trekkes disse trådene. Når du ser et kumlokk trekkes disse trådene (tegneserier anyone?). For å komme til mitt poeng la meg fortsette kvoteringen ovenfor. Jeg tror også drømmene dine tilpasser seg opplevelser og inntrykk fra dagliglivet, og sterke inntrykk kommer oftere/klarere frem i drømmene. I tillegg ville inntrykkene starte en dominoeffekt. Hvis du i løpet av dagen så ei ku og dette kommer opp for "sorteringen" som skjer i hode, trekkes det i andre tråder. Du "tenker" kanskje på tegneserien Ku og Kylling og kommer på han med den svære tannreguleringen. Kanskje, kanskje, kanskje noe av drømmen din kommer til å handle om regulering pga ei ku du så på dagen. Mulighetene her er nesten uendelige. At hode vårt er et stort "trådnett" kan vel alle være enige om? Og at sikkert 99% av alle disse trådenen er koblet sammen med en eller annen kombinasjon. At du kan koble sammen reven i Reveneka (historien) og buss nr. 9 er ikke vanskelig. Har du bare opplevd noe som gjør at du kommer på en følelse som igjen bringer opp minner om... osv, osv. Er du med på tankegangen min? Endret 18. desember 2006 av StianGH Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har et annet spørsmål ! Drømmer vi hver natt ? Kan godt hende svaret er latterlig enkelt, men jeg har aldri hørt det Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Har et annet spørsmål ! Drømmer vi hver natt ? Kan godt hende svaret er latterlig enkelt, men jeg har aldri hørt det 7530920[/snapback] tror faktisk vi gjør det, men vi husker ikke drømmene alltid. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Heller sjelden.. Kan ikke si jeg veldig ofte husker drømmer. Kjedelig egentlig, blir så meningsløst å drømme da Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Heller sjelden.. Kan ikke si jeg veldig ofte husker drømmer. Kjedelig egentlig, blir så meningsløst å drømme da 7530991[/snapback] mener faktisk at jeg har lest en plass at du drømmer hver natt, men at du ikke husker mesteparten av de. meningsløst kansje ja, sikkert ikke så mye å få med seg likevel. Du går sikkert ikke glipp av noe. Endret 18. desember 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Ettersom jeg ikke husker de, så bryr jeg meg ikke om det Men tenk at du en har en KJEMPEBRA dag, og så husker du ingenting dagen etter. Da blir det liksom dagen ganske meningsløs.. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 Ettersom jeg ikke husker de, så bryr jeg meg ikke om det Men tenk at du en har en KJEMPEBRA dag, og så husker du ingenting dagen etter. Da blir det liksom dagen ganske meningsløs.. 7531047[/snapback] Man drømmer hver natt. Alle kan lære seg og huske drømmene sine bedre, v.h.a enkle teknikker. Har prøvd litt selv de siste dagene og må si at det fungerer ganske så bra. Har f.eks prøvd å sette meg inn i en slags "drømmemodus" før jeg sovner. Jeg bestemmer meg for å "recorde" drømmen, har klart å gjengi flere detaljer i drømmene nå enn før. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2006 (endret) Vel, teknikkene eller drømmene? Drømmene kan jeg holde for meg selv, siden de har vært nokså "våte". Men "teknikkene" har vært så enkle som å legge seg rett ut, puste rolig og dypt, helt til jeg slapper maks av, istede for å bare prøve å sove. Nå kommer jeg i en slags modus som jeg kaller "drømmemodus". Prøver bare å være i bevissthet når jeg entrer drømmeland, så kjenner jeg at nå sovner jeg. Vanligvis husker jeg jo ikke når jeg sovner, så er litt digg å kjenne at man "sovner inn", som en slags fade. Endret 18. desember 2006 av empatiy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå