empatiy Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Finnes det noe sikkert vitenskapelig materiell som forklarer dette "fenomenet"? Jeg digger å drømme, "lage min egen virkelighet", selv om mye av det som skjer i drømmene kan jeg ikke styre. Men noen ganger har jeg klart å "gå inn i drømmen" og styre meg selv, jeg kan bestemme over meg selv og gjøre hva jeg vil, bare fantasien som setter grenser. Ble helt forbløffet da jeg våknet opp fra den ene drømmen. Er det slik at jeg går inn i en annen "virkelighet"? Har dere opplevd at dere for eksempel faller ned fra et høyt sted og rett før dere treffer bakken så bråvåkner du? Det er litt ekkelt. Har hørt en teori om dette som sier at ånden din (eller sjelen) "hopper" tilbake i kroppen.. Dette er spennende, men er det noe vitenskapelig forklaring på dette? Takker for svar Lenke til kommentar
Royo Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) (Tror det finnes noen tråder om dette allerede.) Jeg pleier å kunne fly/sveve i drømmene mine, så det er ikke noe problem om jeg faller utfor et stup. Endret 14. desember 2006 av Royo Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det med å kjenne et stort sug i hele kroppen for å så våkne har skjedd 3-4 ganger de siste årene nå. Husker første gangen det skjedde, ble jevli skremt Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Finnes det noe sikkert vitenskapelig materiell som forklarer dette "fenomenet"? Jeg digger å drømme, "lage min egen virkelighet", selv om mye av det som skjer i drømmene kan jeg ikke styre. Men noen ganger har jeg klart å "gå inn i drømmen" og styre meg selv, jeg kan bestemme over meg selv og gjøre hva jeg vil, bare fantasien som setter grenser. Ble helt forbløffet da jeg våknet opp fra den ene drømmen. Er det slik at jeg går inn i en annen "virkelighet"? Har dere opplevd at dere for eksempel faller ned fra et høyt sted og rett før dere treffer bakken så bråvåkner du? Det er litt ekkelt. Har hørt en teori om dette som sier at ånden din (eller sjelen) "hopper" tilbake i kroppen.. Dette er spennende, men er det noe vitenskapelig forklaring på dette? Takker for svar 7499702[/snapback] hehe akkruat samme probleme har jeg å.Asså å falle så rett før du landre så støkker du noe så i svartte, er litt gøy å Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Har dere opplevd at dere for eksempel faller ned fra et høyt sted og rett før dere treffer bakken så bråvåkner du? Det er litt ekkelt. Har hørt en teori om dette som sier at ånden din (eller sjelen) "hopper" tilbake i kroppen.. Dette er spennende, men er det noe vitenskapelig forklaring på dette? 7499702[/snapback] ah, dette hadde jeg en del av før, men jeg fikk følelsen av at det gjorde vondt. Jeg våkna ikke da jeg landa, men vrei meg i senga og fikk vondt. merkelig. Har selv styrt drømmene selv, det er veldig fasinerende hvordan det går an. Noen ganger blir jeg nesten sur når jeg våkner, fordi drømmen var så digg. Men en annen rar ting jeg har hatt tidligere var en drøm som jeg hadde kansje i et år eller mer. Det var nøyaktig den samme drømmen hele tiden, det handlet om at jeg plutselig våknet inne på en flyplass. Tror den var nedlagt og forlatt for leeenge siden. Stedet jeg våknet på var et lite kontor inne i en stor, eller rettere sagt enorm flyhall, med et vindu ut mot hallen. Og hver ENESTE gang jeg kikka ut i hallen våkna jeg, det var noe som foregikk inne i den nedlagte hallen, men fikk aldri vite det fordi jeg alltid våknet da det skjedde. Våknet selvfølgelig da andpusten og skumsvett, mmm deilig ja. Blir noe helt annet å drømme det enn å fortelel det, men det var så rart jeg hadde denne samme drømmen så lenge. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 i natt drømte eg at eg spelte bf2... har ikkje spelt bf2 på fleire veker... Var liksom real in game, ikkje bak pc'n. seffølgelig blei eg ikkje skutt! men kjøyrde over mange med jeep'n... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg digger å drømme, "lage min egen virkelighet", selv om mye av det som skjer i drømmene kan jeg ikke styre. Men noen ganger har jeg klart å "gå inn i drømmen" og styre meg selv, jeg kan bestemme over meg selv og gjøre hva jeg vil, bare fantasien som setter grenser. Ble helt forbløffet da jeg våknet opp fra den ene drømmen. Er det slik at jeg går inn i en annen "virkelighet"? Nei, du er nok fortsatt på jorden.. Du kan lese mer om fenomenet her: http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming Har hørt en teori om dette som sier at ånden din (eller sjelen) "hopper" tilbake i kroppen.. Høres ut som svada fra overtroiske. Dette er spennende, men er det noe vitenskapelig forklaring på dette? 7499702[/snapback] Min flotte vitenskapelige forklaring er at hjernen går gjennom dagens inntrykk og behandler dem. Irrelevant informasjon blir kassert, dvs fjernet fra hukommelsen. Interessant informasjon blir lagret, og koblet mot allerede lagret informasjon. Akkurat hvorfor sansene blir såpass stimulert er litt mer uvisst, men jeg tipper det er fordi sansene er tettere knyttet til lagrede inntrykk enn man kanskje tror. Alle sanser blir derfor med på prosessen. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Har dere opplevd at dere for eksempel faller ned fra et høyt sted og rett før dere treffer bakken så bråvåkner du? Det er litt ekkelt. Har hørt en teori om dette som sier at ånden din (eller sjelen) "hopper" tilbake i kroppen.. Dette er spennende, men er det noe vitenskapelig forklaring på dette? 7499702[/snapback] ah, dette hadde jeg en del av før, men jeg fikk følelsen av at det gjorde vondt. Jeg våkna ikke da jeg landa, men vrei meg i senga og fikk vondt. merkelig. Har selv styrt drømmene selv, det er veldig fasinerende hvordan det går an. Noen ganger blir jeg nesten sur når jeg våkner, fordi drømmen var så digg. Men en annen rar ting jeg har hatt tidligere var en drøm som jeg hadde kansje i et år eller mer. Det var nøyaktig den samme drømmen hele tiden, det handlet om at jeg plutselig våknet inne på en flyplass. Tror den var nedlagt og forlatt for leeenge siden. Stedet jeg våknet på var et lite kontor inne i en stor, eller rettere sagt enorm flyhall, med et vindu ut mot hallen. Og hver ENESTE gang jeg kikka ut i hallen våkna jeg, det var noe som foregikk inne i den nedlagte hallen, men fikk aldri vite det fordi jeg alltid våknet da det skjedde. Våknet selvfølgelig da andpusten og skumsvett, mmm deilig ja. Blir noe helt annet å drømme det enn å fortelel det, men det var så rart jeg hadde denne samme drømmen så lenge. 7501501[/snapback] Oi, dette hørtes spennende ut. Kjipt at du våkna, skulle likt å høre resten Å ha samme drøm i et år er merkelig, det har jeg aldri opplevd. Kanskje en mening med drømmen? Noe jeg har opplevd er sånn "to be continued" drømmer. Moro saker. En annen ting, er disse "feberdrømmene". Her har jeg drømt noe skikkelig syke greier. Husker spesielt en gang, der jeg var en sort prikk, omringet av noe gråfarget som var uendelig. Mistet all bakkekontakt, siden jeg ikke kunne se forskjell på høyre, venste, opp og ned. Det var liksom ikke 3-dimensjonalt Husker den jævla følelsen. Huff.. Syke greier. Endret 14. desember 2006 av empatiy Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Synes dette er et interessant tema, jeg. Har opplevd flere ganger, noe som kan sammenlignes med falle-og-så-våkne-før-man-lander- drømmen, og går ut på at jeg drømmer at jeg løper, eller går, og plutselig snubler/glir på isen, eller noe slikt, og da liksom "hopper til" i sengen idet jeg våkner. Underlig følelse man får etter det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 en annen klassiker er at du får noe etter deg som du helst vil ha lengst mulig vekk, og du ikke klarer å løpe. ahhh, så frustrerende. Eller at du får noe i øynene og ikke klarer å se skikkelig, og uansett hvor mye du gnir og vasker øynene ser du ikke klarere, det er irritabelt. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Oi, dette hørtes spennende ut. Kjipt at du våkna, skulle likt å høre resten Å ha samme drøm i et år er merkelig, det har jeg aldri opplevd. Kanskje en mening med drømmen? Noe jeg har opplevd er sånn "to be continued" drømmer. Moro saker. En annen ting, er disse "feberdrømmene". Her har jeg drømt noe skikkelig syke greier. Husker spesielt en gang, der jeg var en sort prikk, omringet av noe gråfarget som var uendelig. Mistet all bakkekontakt, siden jeg ikke kunne se forskjell på høyre, venste, opp og ned. Det var liksom ikke 3-dimensjonalt Husker den jævla følelsen. Huff.. Syke greier. 7503825[/snapback] offff fælt de dar drømmene Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 jeg får ganske ofte den greia med at man føler at man faller og så rykker til og våkner, jeg får ofte det når jeg nettopp har lagt meg og holder på å sovne. har også hatt lucid dreams en del, hvor jeg kan bestemme været, fly osv, og var bevisst på at det var en drøm. ganske fett Lenke til kommentar
tommy_90 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg drømte en del før, men drømmer aldri mer nå, noen som vet hvorfor noen drømmer mer enn andre? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Du drømmer nok, men husker ikke drømmene når du våkner. Lenke til kommentar
Mow Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Alle drømmer, men ikke alle er like flinke til å huske på det nei.. Om noen er interesserte finnes det faktisk en guide til hvordan du kan styre dine egne drømmer på Lucid Dreaming For All sine hjemmesider. Genialt, morsomt, og fungerer faktisk med nok trening Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 FlyvedrømmerHar DE set et genfærd? I så tilfælde var det antageligt et astralvæsen, måske en astralprojicering af een, De kender, eller een, der kom for at besøge Dem fra en anden del af verden. De har måske på et eller andet tidspunkt haft en særlig levende drøm. De drømte, at De drev afsted som en ballon oppe i himlen, fastholdt af en snor, en kæde. Oppe fra den anden ende af denne kæde skuede De ned på Deres eget blege, stive legeme. Hvis De forholdt Dem roligt ved dette forvirrende syn, må De have følt Dem flydende, flydende ud i det blå, drivende afsted som et tidselfnug for brisen. Lidt senere har De måske befundet Dem i et eller andet fjernt land eller i en fjern egn, som er Dem velkendt. Hvis De om morgenen har skænket Deres drøm en tanke, har De sikkert skubbet den til side som en drøm. Det var den astrale rejsemetode. Lobsang Rampa-Astralreiser Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 FlyvedrømmerHar DE set et genfærd? I så tilfælde var det antageligt et astralvæsen, måske en astralprojicering af een, De kender, eller een, der kom for at besøge Dem fra en anden del af verden. De har måske på et eller andet tidspunkt haft en særlig levende drøm. De drømte, at De drev afsted som en ballon oppe i himlen, fastholdt af en snor, en kæde. Oppe fra den anden ende af denne kæde skuede De ned på Deres eget blege, stive legeme. Hvis De forholdt Dem roligt ved dette forvirrende syn, må De have følt Dem flydende, flydende ud i det blå, drivende afsted som et tidselfnug for brisen. Lidt senere har De måske befundet Dem i et eller andet fjernt land eller i en fjern egn, som er Dem velkendt. Hvis De om morgenen har skænket Deres drøm en tanke, har De sikkert skubbet den til side som en drøm. Det var den astrale rejsemetode. Lobsang Rampa-Astralreiser 7505538[/snapback] Interessant lesing. Så det å oppleve i drømmen at man faller og faller og våkner med skikkelig rykk er en astralreise. Men grunnen til at man får et rykk, er fordi det astrale legeme (ånden) blir avbrutt og må returnere den fysiske kroppen, gjerne med et skikkelig rykk fordi det lander "feil" i kroppen. Morsomt hadde det vært å bli bevisst på sine såkalte astralreiser. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 FlyvedrømmerHar DE set et genfærd? I så tilfælde var det antageligt et astralvæsen, måske en astralprojicering af een, De kender, eller een, der kom for at besøge Dem fra en anden del af verden. De har måske på et eller andet tidspunkt haft en særlig levende drøm. De drømte, at De drev afsted som en ballon oppe i himlen, fastholdt af en snor, en kæde. Oppe fra den anden ende af denne kæde skuede De ned på Deres eget blege, stive legeme. Hvis De forholdt Dem roligt ved dette forvirrende syn, må De have følt Dem flydende, flydende ud i det blå, drivende afsted som et tidselfnug for brisen. Lidt senere har De måske befundet Dem i et eller andet fjernt land eller i en fjern egn, som er Dem velkendt. Hvis De om morgenen har skænket Deres drøm en tanke, har De sikkert skubbet den til side som en drøm. Det var den astrale rejsemetode. Lobsang Rampa-Astralreiser 7505538[/snapback] Interessant lesing. Så det å oppleve i drømmen at man faller og faller og våkner med skikkelig rykk er en astralreise. Men grunnen til at man får et rykk, er fordi det astrale legeme (ånden) blir avbrutt og må returnere den fysiske kroppen, gjerne med et skikkelig rykk fordi det lander "feil" i kroppen. Morsomt hadde det vært å bli bevisst på sine såkalte astralreiser. 7505873[/snapback] Har hørt og lest at dette kan øves opp via meditasjonsteknikker. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Har lenge tenkt på å utøve diverse meditasjonsmetoder, mest pga hva man kan oppnå med det. Det er jo fantastisk. Men i dagens travle hverdag er det ikke lett å sette av tid til disse tingene. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har lenge tenkt på å utøve diverse meditasjonsmetoder, mest pga hva man kan oppnå med det. Det er jo fantastisk. Men i dagens travle hverdag er det ikke lett å sette av tid til disse tingene. 7506093[/snapback] Hvis du bestemmer deg for det så går det sikkert bra å rydde tid. Har selv hatt stor nytte av en spesiell teknikk, og anbefaler derfor slikt tidsfordriv. Hvis du prøver, så kan det hende du innser at du egentlig har et hav av tid! Skremmende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå