Beyma Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) min temp på core er ca 52 grader når jeg har spilt en stund og 40 når det ikke skjer noe.. er dette for mye? Kan det skje noe? har athlon 3400+ Endret 14. desember 2006 av crimar Lenke til kommentar
Penol Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Samme temperaturene som jeg har på min A64 3400+. Har hatt det i 3 år og enda ikke skjedd noe. Det er helt normalt Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det er ikke en unormalt høy temp. Men emnetittelen din stinker. Du risikerer at tråden blir stengt. Les retningslinjene. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 ok.. redigert nå.. Så det er ingen ting å bekymre seg over?? hva er den høyeste tempen man kan før man merker forskjell på ytelse?? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 ok.. redigert nå.. Så det er ingen ting å bekymre seg over?? hva er den høyeste tempen man kan før man merker forskjell på ytelse?? 7499124[/snapback] Temperaturen betyr ingenting for ytelsen, dvs med mindre CPUen blir ustabil og det bør ikke være ett problem før man når 80-90 grader. Selv hadde jeg en Athlon T-bird som jeg kjørte opp til nærmere 100 grader, i dag vil de fleste datamaskiner slå seg av dersom temperaturen blir for høy og før det vil sannsynligvis systemet prøve å klokke ned CPUen. Uansett, 52 grader med luftkjøling vil jeg si er en normaltemperatur. Skal du overklokke bør du nok se på kjøleløsning og evnt om du har nok luftstrøm gjennom kabinettet. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Ok.. takk for svar.. ble litt mindre bekymret nå Endret 14. desember 2006 av crimar Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg syntes det var litt høy temperatur for å være en AMD enkelkjerne. Det er jo omtrent samme temp som på min gamle P4 3.2 Ghz Presscott jo Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Kjører min amd (3200+? orginalt 2.2ghz) på 2.55Ghz, org luftkjøling.. ligger på 36-40 grader idle og oppmot 50 grader ved spilling og anndre tunge oppgaver. har riktig nok sidedekslet på kabinettet av, og romtemp ligger på ca 20 grader. går fort oppi 50-60 hvis jeg setter på lokket litt dårlig gjennomstrøm der Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Min amd 3000+ ligger akkurat nå på 58 grader, og jeg er ikke det minste bekymret. ^^ Og alt jeg gjør nå er å surfe på nettet og høre på Media Player. Når jeg spiller går sikkert temperaturen enda mer opp... Jeg har veldig veldig lite luftgjennomstrømning i kabinettet, og prosessorvifta er helt full av en grå, nesten klebrig gugge som en gang var hybelkaniner...jeg planlegger å rense den når jeg får nytt kabinett til jul. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Jeg syntes det var litt høy temperatur for å være en AMD enkelkjerne. Det er jo omtrent samme temp som på min gamle P4 3.2 Ghz Presscott jo 7502302[/snapback] Nå er myten om P4s varmeutvikling noe overdrevet da, selv opplevde jeg aldri varmeutvikling som ett problem i praksis. Det var vel også de høyere klokkete modellene som var ekstremt varme. Jeg kjørte faktisk en 3GHz Prescott med passiv kjøling Tror den lå på noe over 60 grader under full load. Bruker samme kjøleren til en E6600 nå(byttet kun minne, hk, CPU og skjermkort), men har ikke sjekket tempen. Skjermkortet har også passiv kjøler, men jeg har to kabinettvifter da(drar inn fremme og blåser ut bak) + PSU(tviler på den hjelper mye, da viften gå på minimum). Endret 15. desember 2006 av kindings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå