Gå til innhold

Ati Catalyst Control Center - starter ikke

hallgeirl

Anbefalte innlegg

Hei.

På min bærbare PC (Asus F3Ja) har jeg et problem. Den har et ATI Mobility Radeon X1600 grafikkkort. Problemet er at om jeg prøver å starte kontrollpanelet for skjermkortet, Catalyst Control Center - så skjer det ikke noe som helst.

Det vil si, om jeg går inn på skjerminnstillinger->settings->advanced->Catalyst® Control Center-> klikker på knappen "ATI CATALYST® Control Center", så er det eneste som skjer at det dukker opp en prosess kalt CLI.EXE. Ingen feilmelding, ikkeno Control Center. Ingenting skjer, bortsett ifra at den prosessen dukker opp.

Jeg har prøvd å avinstallere driveren (jeg hadde den driveren som fulgte med skjermkortet), og laste ned ny driver fra Asus (da ATI sin downloader nekter, og sier at jeg må bare pent hente driveren fra laptopens produsentsider). Jeg la inn denne driveren, og like galt var det.

Nå har jeg prøvd å søke litt etter eldre drivere (jeg er ikke sikker på hvilken driver som er den nyeste, men jeg har nå lastet ned ATI Mobility Catalyst 6.4 og 6.5 - ikke noe resultat så langt.

Har noen vært borti noe av det samme før?

Er det noen som har noe som helst peiling på hva jeg kan gjøre for å rette dette? Jeg har prøvd å søke litt på google, men finner for det meste bare problemer som innebærer en feilmelding (Og løsningene der ser ikke ut til å fungere så bra).

.NET 1.1 og 2.0 er installert. Har også prøvd å kjøre Windows Update - ikke noe forandring.

All hjelp er velkommen, takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

Da har jeg gjort følgende:

- Avinstallert .NET 2.0 og 1.1.

- Avinstallert driveren.

- Lastet ned og installert .NET 1.1.

- La inn Catalyst Mobility 6.5. Ikke noe resultat.

- Lastet ned en nyere driver - 6.11 og la inn denne. Fortsatt ikke noe resultat.

Jeg begynner å vurdere å formattere/reinstallere windows snart og håpe på at det renser opp litt.... /sigh.

Takk uansett så langt. All videre hjelp/forslag er velkomne. :)

Edit: Hadde det bare vært en feilmelding så hadde det her vært SÅ mye lettere.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Har opplevd det samme selv, men på vanlig stasjonær PC med Radeon 9800PRO.

Først:

Har du deaktivert noen "servicer" i XP eller redigert oppstarten i "msconfig"?

Jeg gjorde følgende: Finn exefilene med CCCikon i program mappa til ATI og prøv å åpne en etter en. Gi programmet tid til å eventuelt starte før du prøver neste.

Dette funka for meg, og når det først hadde starta en gang, starta det problemfritt senere fra iconet på skrivebordet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...