lamer Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Har akkurat byttet et hovedkort på en PC. Den nye PC har kun PIC-E og PCI slot'er. Jeg har koblet sammen alt og PC'n starter, men jeg får intet skjermbilde. Grafikkkortet står i PCIE-sloten. Det er ingen AGP-slot på hovedkortet, så jeg får ikke sjekket med det gamle skjermkortet. Er det sånn at maskinen skal automatisk prioritere PCI Ekspress-sloten, eller må det velges manuelt i BIOS? Kunne kanskje lagt til litt info om hardwaren: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL2.5 64M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Sapphire Radeon X1300 256MB DDR2 64bit, PCI-Express, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail Endret 21. desember 2006 av lamer Lenke til kommentar
Steina Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Sikker på at det bare er skjermen som er svart? Sikker på at PC'n starter i det heletatt? Har du husket å sette i alle strømkontakter? Denne 4-pins kontakten er lett å glemme: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 :!: Husker jeg glemte den kabelen en gang. Men han sier at den starten, så er nok ikke det. Har du prøvd en annen utgang på skjermkortet hvis du har flere? Har du koblet til strøm på skjermkortet hvis det trenger det? Lenke til kommentar
lamer Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Hmmm...det var nok ikke den 4-pinskabelen, nei. Men jeg fikk vel egentlig ikke svar på om PCIe ble automatisk detektert eller ikke... PC'n starter normalt, ja - høres ihvertfall ut som disker spinner, vifter går o.s.v. Endret 14. desember 2006 av lamer Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hadde samme problem da jeg hadde ny hw for et par uker siden. Da var det 4-pins som var glemt... Tror forresten pci-ex er førstevalg, det var det i alle fall på mitt asus-kort med onboard vga. Lenke til kommentar
lamer Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Hadde samme problem da jeg hadde ny hw for et par uker siden. Da var det 4-pins som var glemt... Tror forresten pci-ex er førstevalg, det var det i alle fall på mitt asus-kort med onboard vga. 7499759[/snapback] Takk for tipset! Skal sjekke det når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
lamer Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Fant ut av det - grafikk-kortet var ikke presset nok ned i sporet sitt, pluss at det datt en løs skrue som hadde falt ned ved hovedkortet når jeg monterte det første gangen! Gulp! Heldigvis funka alt som det skulle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå