Gå til innhold

Prosessoren jobber hele tiden

Manax

Anbefalte innlegg

> Det er noe gale med maskinen min det er som om han bare jobber med

> prosessoren. Eg har MSI nyeste hovudkort XP2000+ 512DDR 266Mhz 120Gb

> IBM 40Gb IBM. Win XP

>

> Problem på windows oppgavebehandling og ytelse er oppe så prøver eg å

> dra eit ikon rundt på skjermen og så hakker det og prosessoren sin

> ytelse er på KONSTANT 100% DET SKAL IKKJE VERE DET. Eg har prøvd med

> Win 2k og men det samme skjer der.

>

> Kan du hjelpe meg?????????+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta å formater harddisk og forsøk å begynne på nytt: Installer alle drivere! absolutt til allt!! Hvis problemet fremdeles oppstår så er det bare å ta kontakt med leverandøren av komponentene og forklar problemet og la dem avgjøre hva du skal gjøre! Håpe på at du får byttet tilbake for nye komponenter kan du gjøre da!

Lenke til kommentar

Har iblant dette problemet. For meg er det et eller annet program som kjører som bruker all prosessorkraft. Som regel et program som finnes i windowssystem32, men det har skjedd med flere. Hvis jeg forstår deg riktig er det ikke bare når du drar et ikon at prosessorbruken er på 100%, men hele tida? Da vil jeg gjette på at et eller annet program er litt for ivrig.

Lenke til kommentar

Det er neppe et program som er for ivrig til å bruke cpu kraft når han har formater og reinstall windows flere ganger! Noe er galt, men hva! Kan være en feil med Hovedkortet, som forteller cpuen at den må jobbe. Ta å test ut, lån komponenter hos venner og prøv deg frem. Prøv din kompis ram brikke, prøv en annens cpu hvis mulig og prøv din cpu på en annens HK. Må nesten prøve deg fram. Jeg ville ha fått tak i en pc og prøvd cpuen min på det andre HKet. Og en annens cpu på mitt HK! Fungerer det er det noe annet, hvis ikke da er du i alle fall et steg vidre!!!

Lenke til kommentar

Ja, det er et mye bedre alternativ.

Syns det er litt synd at det første folk sier her er "FORMATER!", mens det nesten alltid kan ordnes på annen måte...

Se på "Oppgavebehandleren" eller "Task Manageren" som det heter hva som bruker så masse CPU, og avslutt den prosessen, evt. slett den og innstaller hvis det er noe i veien med programmet..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-21 15:19, skrev Jimmy Pop:

Se på "Oppgavebehandleren" eller "Task Manageren" som det heter hva som bruker så masse CPU, og avslutt den prosessen, evt. slett den og innstaller hvis det er noe i veien med programmet..

Gjør dette. Si hva som tar 100% av kapasiteten, så kan vi sikkert hjelpe deg _uten_ at du på formatere. Synes folk roper formatere litt for fort..

Lenke til kommentar

Forutsatt at garantier osv ikke hindrer deg i å klå inni maskinen.. Husk forholdsregler mot statisk elektrisitet.

Start med en clean maskin. Ta ut alt bortsett fra harddisk, skjermkort, ram og hovedkort med cpu. (Bruk gjerne et gammelt pci skjermkort om du har tilgang på det) Avinstaller drivere for fjernet hardware. Det samme gjelder all programvare. En Cd-rom og floppy må du ha for eventuellt å installere os osv. Er problemet der da, må du gjøre som tidligere nevnt i tråden, ut å låne ram, harddisk og cpu, teste og eliminere.

Installer eventuellt Os og prøvekjør. Er allt ok legger du inn et nytt tilleggskort, tester og fortsetter til neste osv. Når masknen er ferdig med alle tilleggskort, drivere osv. tar du et og et program på samme måte til problemet oppstår.

Dette kan du også gjøre baklengs, begynn med problemmaskinen, fjern en og en enhet/ program til feilen evt. blir borte..

Sjekk også devisemnager/enhetsbehandling at det ikke er noen IRQ konflikter i maskinvaren. Disse er ikke altid så lett å oppdage, det er ikke sikkert at du får melding om dette fra Windows. Selv om Win 2000/xp er bra til å rydde i dette selv.

Du ser i taskmanager hva som bruker prosessoren, som tidligere nevnt i tråden.

Nevner også at programmer som starter ved boot og har feil eller mangler ved installasjon kan lage mye trøbbel og treghet. Dette uten at det kommer feilmeldinger. En god indikator på feil i slike programer er at du rett og slett ikke klarer å avinstallere dem eller å installere på nytt.

[ Denne Melding var redigert av: aron på 2002-11-21 16:20 ]

Lenke til kommentar

Teoretisk set så bruker du jo altid 100%.

Siden cpu jober konstant med entern oppgaver fra program/bruker eller den jobber med idel oppgaven eller hva den kalles nå :grin:

men så lenge du ser at den ikke jobber slik som andre gjør "samme spec"

så er de noe som er galt irq konflikt eller andre konflikter som gjør at ytelsen går ned,

eller ret å slet virus lite trulig at de er virus i dit tilfelle så lenge du har reinstalertden helt.

finn ut hvilken oppgave som tar mest resurser.

dette gjør du enklest i winnt baserte os :wink:

Med task maneger

lykke till.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...