Gå til innhold

Den nye elkjøpbutikken

VikinGz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naar folk kommer inn i butikken for aa handle, og ser brusmaskinen og godteriet er det mange som plutselig faar lyst paa litt godteri eller en flaske brus, eller begge deler. Saa istedet for aa kjope den pakken med DVDR du kom for aa kjope, kjoper du en pakke DVDR, en flaske brus og en 20-pakning med (billig) sjokolade. Butikken tjener mer...

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
en cola etter en lang tur i butikken?

ser egentlig ikke noe gærnt med dette. Det har da vært der ganske lenge også :hmm:

7498398[/snapback]

Nå har Elkjøp stort sett kvalitetskøer også da, blir fort et par timer om du skal ha noe.

7498412[/snapback]

Hvilken elkjip butikk er det du handler på da? :p

Jeg kan ikke huske å ha sett annet enn en brusautomat på elkjøp heller jeg :p

Lenke til kommentar
Naar folk kommer inn i butikken for aa handle, og ser brusmaskinen og godteriet er det mange som plutselig faar lyst paa litt godteri eller en flaske brus, eller begge deler. Saa istedet for aa kjope den pakken med DVDR du kom for aa kjope, kjoper du en pakke DVDR, en flaske brus og en 20-pakning med (billig) sjokolade. Butikken tjener mer...

7498417[/snapback]

Samtidlig som du blir glad og fornøyd mens du labber rundt og knasker på sjokolade og drikker brus, så du drar med deg flere ting og kjøper mer enn du hadde tenkt til :)

Enkelt salgstriks.

Lenke til kommentar
Den lokale Lefdalen min har alltid hatt brusautomat der halvliterene koster 10 kr. Altså billigere enn Rema og co. Fine saker.

7499020[/snapback]

altså brus til ti kroner er det på elkjøpen her også...

men va skal man med masse sjokolade og julekalendere med sjokolade når man er på elkjøp?

Elkjøp er jo en av de første butikkene som stenger og man kjører som regel forbi andre butikker med mye mindre kø enn elkjøp for å kjøpe sjokolade...

*de har heller aldri det jeg vill ha* :thumbdown:

Lenke til kommentar

Elkjøp Hadeland har også brusautomat (12,- brusen), 20-pakk sjokoladepakker og julekalendere.. Veldig hyggelig syns jeg.. Sist vi handla en 37" LCD-tv, så var det godt å kunne ta seg en brus mens de pakka inn tven for oss :)

Liker Elkjøp.

Men, de holder jo så lave priser, taper ganske mye på det.. (Se Nintendo DS lite, de selger den for 995, mens alle andre må selge den for 1499 for å tjene noe..)

edit: Av de første? De stenger 19.00 på hverdager, syns det er lenge til en el-butikk å være.. Mange ganger jeg har rusha ned dit på kvelden for å handle litt blekk feks :p

Igjen, det er jo bare kjekt. Om DU ikke har bruk for det, betyr det ikke at andre ikke har bruk for det.. ;)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Elkjøp Hadeland har også brusautomat (12,- brusen), 20-pakk sjokoladepakker og julekalendere.. Veldig hyggelig syns jeg.. Sist vi handla en 37" LCD-tv, så var det godt å kunne ta seg en brus mens de pakka inn tven for oss :)

Liker Elkjøp.

Men, de holder jo så lave priser, taper ganske mye på det.. (Se Nintendo DS lite, de selger den for 995, mens alle andre må selge den for 1499 for å tjene noe..)

edit: Av de første? De stenger 19.00 på hverdager, syns det er lenge til en el-butikk å være.. Mange ganger jeg har rusha ned dit på kvelden for å handle litt blekk feks :p

Igjen, det er jo bare kjekt. Om DU ikke har bruk for det, betyr det ikke at andre ikke har bruk for det.. ;)

7499265[/snapback]

vet.

Nye filmer selges ofte til 99kr :D og 113 eller noe sånt

MI3 kostet 99kr på lanseringsdagen på dvd :D

Mens den koste 179 på rimi og biligste på nette var 159kr...

Så elkjøp har nok fått til ett system som faktisk virker :)

*p.s*

Expert lanserte poseidon 3 uker før lanserings dagen på dvd i norge for 99kr* :whistle:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
altså brus til ti kroner er det på elkjøpen her også...

men va skal man med masse sjokolade og julekalendere med sjokolade når man er på elkjøp?

Elkjøp er jo en av de første butikkene som stenger og man kjører som regel forbi andre butikker med mye mindre kø enn elkjøp for å kjøpe sjokolade...

7499264[/snapback]

Salgstriks?

Quoter min forrige post:

du blir glad og fornøyd mens du labber rundt og knasker på sjokolade og drikker brus, så du drar med deg flere ting og kjøper mer enn du hadde tenkt til 

Enkelt salgstriks.

Lenke til kommentar

7498443[/snapback]

Sist jeg kjøpte noe annet enn film der (noe som forsåvidt også tar en evighet), var det snakk om Elkjip på Strandtorget, stod tre fordømte kvarter i kø for å levere inn en nysprengt laptop til reperasjon, og det var snakk om fem personer i køa, inkludert meg :)

Lenke til kommentar

7498443[/snapback]

Sist jeg kjøpte noe annet enn film der (noe som forsåvidt også tar en evighet), var det snakk om Elkjip på Strandtorget, stod tre fordømte kvarter i kø for å levere inn en nysprengt laptop til reperasjon, og det var snakk om fem personer i køa, inkludert meg :)

7499625[/snapback]

av og til må man stå i kø for å komme forbi og ut viss du ikke skulle ha noe likevell :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Jobber selv i en elektrobutikk og det med brus er genialt (vi har bare brus, og is om sommeren).

Gode grunner til å selge brus:

* Når foreldre drar med seg en unge eller fem inn i butikken og ser på tv, og et eller alle barna begynner å mase kan de bestikke dem med en cola i stedet for å måtte dra fra butikken.

* Vi som jobber der må få dekket cola-behovet vårt selv om vi er på jobb.

* Kundene blir lenger i butikken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...