LeaF01 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg har bygd ny pc for litt siden... Der har jeg bestemt meg for¨å kjøpe ett 8800GTS kort. Dermed trodde jeg kom til å kjøre alle spill i lang tid framover på full grafikk. Jeg trodde jeg hadde kjøpt bra maskinvare ellers også. Her er pc'n Grafikkort Hovedkort Minne Prosessor Strømforsyning harddisk Kabinettet mitt har vifte til harddisk(framme) og vifte bak (viss det har noe å si). Alle de nyeste driverene er installert. Problemet er at pc'n lagger på spill (prøvde på NFS Carbon). Og den fikk veldig dårlig poeng på 3DMark06. Totalt ca.2200 poeng og der tok cpu'en ca.1500 av de. Jeg lurer på hva grunnen til dette kan vere? Leste noe om at pci-strømkontakta (6-pin) må ha 28A, sjekka min sin, og jeg tror den har 18A. Er det dette som er problemet? Er det noen som har dette sjermkortet? Kan de skrive va de har gjort for å få den til å funke perfekt? Håper på at noen kan svare! Lenke til kommentar
Neptyr Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg får rundt 10k med mitt 8800GTX kort... så noe er totalt fubart hos deg. Ta en tur i bios, load setup defaults, så gjør du INGEN instillinger, starter windows, også ser du hvordan det går. Hjelper ikke dette noe, så tror jeg noe er defekt ett eller annet sted. Lenke til kommentar
maxxxxel Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657290&hl= Og sjekk: www.cpuid.com - (cpuz) sjekk PCI express er på 16x og ikke 1x Lenke til kommentar
LeaF01 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg skal prøve å fike biosen, når jeg kommer hjem. Men jeg tviler på at jeg ikke har koblet til 16x PCI. Men jeg kan sjekke.... Lenke til kommentar
maxxxxel Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg skal prøve å fike biosen, når jeg kommer hjem. Men jeg tviler på at jeg ikke har koblet til 16x PCI. Men jeg kan sjekke.... 7498967[/snapback] Det kan skje hvis du OC mye. Men sjekk med CPU'z - Main Board - Graphic Interface. Transfer Rate 16x max Supported 16x Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Jeg får rundt 10k med mitt 8800GTX kort... så noe er totalt fubart hos deg. Ta en tur i bios, load setup defaults, så gjør du INGEN instillinger, starter windows, også ser du hvordan det går. Hjelper ikke dette noe, så tror jeg noe er defekt ett eller annet sted. 7498377[/snapback] Tittelen er "8800GTS lagger på spill!"... Mens du sier at ditt 8800GTX gir bedre score i 3DMark. Typo? Eller er det helt forskjellige modeller? Når det gjelder problemet til trådstarter, så ser hardwaren helt OK ut. Lagging skal i utgangspunktet ikke forekomme med slik hardware... Kan evt. laste ned stresstestingsprogram, og se om hardwaren scorer opp mot samme nivå som forventet på slik hardware? Endret 14. desember 2006 av nilberg Lenke til kommentar
LeaF01 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Stresstest program? Joda, det kan jeg sikkert prøve. Men som han som hadde 8800GTX sier, fikk han 10k poeng på 3DMark. På mitt GTS kort skal jeg få mer enn 2200, ikke 10k, men noe opp mot det! Altså hardwaren min scorer ikke som den skal... Lenke til kommentar
LeaF01 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Nå har jeg sjekka hva jeg fikk på cpu-z, å der stod det at jeg hadde Link width 16x og max supported 16x. Jeg prøvde også å "endre" på biosen. Valgte Optimized Default Settings. Men ingenting sjedde, akuratt samme både i spill å på 3DMark... Takk til de som har prøvd å hjelpe meg, men hva kan problemet vere?! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Sjekk temperaturen på skjermkortet. Kjør en eller annen test som kun tester prosessoren så den kan utelukkes som feilkilde. Oppdater alt av drivere på hovedkort/skjermkort. Strømforsyningen din har mer enn gode nok spesifikasjoner... Lenke til kommentar
LeaF01 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jobber med saken blackbirrd Og viss du føler deg sikker på at PSU'en er mer enn god nok er det vel ikke stort mye annet å gjøre... ? Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 for å gjøre saken lettere, og jeg har gjort samme feilen selv, men står kortet i rett PCI-X16 slott? Lenke til kommentar
LeaF01 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ja jeg vil da anta det. Har plasert det i den øverste PCI 16x slotten (se link til hovedkort), hvordan det? Lenke til kommentar
SuperJan Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Håper ikke jeg ødelegger litt her nå.. Men jeg sliter med at Link Width'en er på 1x hos meg.. Når den står i 8x PCi-EX porten (fordi den andre har kvelda..) Hvorfor gjør den det? Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Ja jeg vil da anta det. Har plasert det i den øverste PCI 16x slotten (se link til hovedkort), hvordan det? 7500459[/snapback] det er korrekt =) Lenke til kommentar
LeaF01 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Ja jeg vil da anta det. Har plasert det i den øverste PCI 16x slotten (se link til hovedkort), hvordan det? 7500459[/snapback] det er korrekt =) 7500544[/snapback] ok... men sa du at du hadde samme problem? hva gjor du da? Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 jeg sa jeg hadde gjort den feilen, å feilplasere kortet, dermed halverte ytelsen på det. Lenke til kommentar
LeaF01 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg tok å flyttet kortet mitt fra den øverste til den nederste pci 16x slotten, startet, instalerte kortet på nytt igjenn og vips så såg det ut til at det var bra. Jeg fikk 8200 poeng på 3DMarks06 og det kan man vel si er som forventet (siden en med 8800GTX får rundt 10000poeng). Så TUSEN TAKK til alle som har hjulpet til, og en ekstra takk til Sirious Men jeg forsår ikke helt hvorfor den ikke vil fungere på den øverste slotten, men det kan ha noe med at jeg satte i kortet litt skeivt i begynnelsen... Nå ble jeg glad! Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 its always the simplest solution Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå