int20h Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 AMD har tydeligvis bestemt seg for å rydde opp i navngivningen på en del ATI-produkter. Les mer Lenke til kommentar
Lightning- Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Listen finner du på denne siden. Linken fungerer ikke Lenke til kommentar
Winnetou Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 på tide at det skjedde noe på den fronten.. ATI har jo hatt crazy navngivning i alt for lang tid. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Ja, det er påtide at ATi får rydda opp i grafikk navna sine Endret 14. desember 2006 av Brusfantomet Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 På en eller anne syk måte får jeg mer lyst på hovedkort med AMD-logoen på en ATi Logoen. Lenke til kommentar
b0rre Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 det så jo stilig ut med amd logoen på chipsettet og litt omkring Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Betyr dette at man bør satse på AMD-CPU på AMD-chipset (tidl. ATI) og RadeOn Skjermkort? D.v.s. Intel-CPU på Intel- eller nVidia-chipsett og nForce Skjermkort? Vil nVidia slutte å lage chipset til AMD, og heller satse alt på Intel? Det vil vel iallefall gjelde SLI / Crossfire oppsett. Men vil det gjelde sånn ellers også? I don't mind too much, men det blir spennende å se fremover.. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Dæven døtte det hovedkrotet er noe av det styggeste jeg har sett! Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Sålenge som nvidia ikke blir kjöpt opp av Intel så kommer de nok til og lage produkter som passer til både AMD & Intel. nVidia har ikke noen bra grunn for og ikke lage ting som er kompatible med både og. Litt det samme er det jo med ATI GFX kort. Disse kommer nok også i fremtiden og lages så de kommer til og passe både AMD & Intel. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Betyr dette at man bør satse på AMD-CPU på AMD-chipset (tidl. ATI) og RadeOn Skjermkort? D.v.s. Intel-CPU på Intel- eller nVidia-chipsett og nForce Skjermkort? Vil nVidia slutte å lage chipset til AMD, og heller satse alt på Intel? Det vil vel iallefall gjelde SLI / Crossfire oppsett. Men vil det gjelde sånn ellers også? I don't mind too much, men det blir spennende å se fremover.. 7498238[/snapback] Tviler. nVidia har nemlig ett stort problem med å konkurrere på Intel-fronten...og det er Intel selv.. De er jo selv den desidert størtse selgeren av chipsets til sine egne CPUer. AMD plattformen har ikke det samme problemet, iallefall ikke enda, selv om det godt kan tenkes at ATI chipsets blir sett på som mer attraktive under AMD logoen (AMD on AMD...) Men uansett tror jeg ikke nVidia vil gi opp ett marked som de har hatt markedsdominans i så lenge bare på grunn av dette... Endret 14. desember 2006 av MrLee Lenke til kommentar
V-by Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 På en eller anne syk måte får jeg mer lyst på hovedkort med AMD-logoen på en ATi Logoen. 7498186[/snapback] jeg å Men jeg får vel starte å gå helt over til AMD/ATI istedet for AMD/Nvidia... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Underlig... Jeg har egentlig sett på AMD logoen som noe billig. ATI var jo virkelig store i gamle dager, alle ornklie PCer hadde ATI kort. AMD derimot var jo et budsjettmerke. Men ikke ta dere nær av mine utsagn Jeg er vel egentlig en somewhat nVidia/Intel fanboy, selv om jeg kjører et nVidia/AMD system for øyeblikket. Lenke til kommentar
Julebrus Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vi tar det ikke ille opp. Vi er alltid overbærende med de mindre opplyste. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Underlig... Jeg har egentlig sett på AMD logoen som noe billig. ATI var jo virkelig store i gamle dager, alle ornklie PCer hadde ATI kort. AMD derimot var jo et budsjettmerke. Men ikke ta dere nær av mine utsagn Jeg er vel egentlig en somewhat nVidia/Intel fanboy, selv om jeg kjører et nVidia/AMD system for øyeblikket. 7498556[/snapback] Merkelig... ATI/Intel og Nvidia/AMD er mer naturlige parringer mener nå jeg (helt til AMD kjøpte opp ATI da). Nvidia har jo egne chipsets til AMD men ikke til intel. kanskje bare hva man er vant til. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vil nVidia slutte å lage chipset til AMD, og heller satse alt på Intel?7498238[/snapback] Man kan jo spørre seg hva nvidia har å tjene på å vise fingeren til halvparten av kundene sine og dermed også til halvparten av inntektene? Nvidia vil neppe slutte å lage brikkesett og skjermkort til AMD-systemer. Det er noe både Nvidia og AMD signaliserer klart. AMD ønsker konkurransen fra nvidia på brikkesett velkommen. Konkurranse er faktisk en fordel for AMD. Uten konkurranse er det fare for at brikkesettdivisjonen vil hvile på lauvbærene på lang sikt og dermed redusere funksjonalitet, ytelse og attraktiviteten til hele AMDs produktspekter. Konkurranse gir spark bak til utviklingen hos både AMD og Nvidias brikkesettavdeling og vil dermed øke attraktiviteten til AMD-systemer på sikt. Moralen er: Konkurranse er bra for kunder, men også bra for selskapene Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Tja, nVidia har jo nå nForce5 Intel edition. Dette kom jo også først til Intel om jeg ikke tar helt feil. Så det kan virke som det er ett lite skifte i fokus fra nVidia også Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg håper dette samarbeidet fører tillitt mer stabile og feilfrie chipsett til AMD-plattformen. AtW Lenke til kommentar
qwert Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 AMD plattformen har ikke det samme problemet, iallefall ikke enda, selv om det godt kan tenkes at ATI chipsets blir sett på som mer attraktive under AMD logoen (AMD on AMD...)Dette ble tross alt oppgitt av AMD selv som en av de strategiske årsakene til oppkjøpet. Å kunne selge en total platformpakke var nøkkelen til å få innpass hos store OEM-kunder som Dell m.fl. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jepp, nesten synd at de ikke kjøpte nVidia fordi AMD on AMD nForce hadde roxet mye mer Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 AMD klarer ikke bite av en så stor bit som nVIDIA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå