WitNo Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Har nå slitt med ulike AMD-prosessorer og tilhørende hovedkort de siste årene. Kjenner etterhvert til de ulike kortene og brikkesettene. Vurderer imidlertid å gå over til et Pentium 4 system, og trenger litt råd og vink om hvilke hovedkort og brikkesett som er verd å satse på. Overklokking er ikke det mest avgjørende for meg. Jeg ser etter et kort som først og fremst er stabilt, men som også gir bra ytelse. Noen som har noe fornuftig å komme med? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Vent på hovedkort basert på SiS655 (Asus kommer snart med ett). Det blir rafft. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hovedkort basert på Intel 845 PE er jo fremdeles meget bra (mulighet for bruk av ddr400 ram) Selv om hovedkort basert på Granite Bay er like rundt hjørnet. (dette støtter desverre kun dual pc2100 eller pc266 ram) Hovedkort basert på Springdale kommer i 2 kvartal neste år har derimot støtte for dual ddr 400 ram Når man likevel skal kjøpe nytt, så hvem kjøper vel pc2100 ram nå... Derfor er kansje: Asus P4PE/GL/F/S-ATA er godt valg for Intel P4 Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 20. november 2002 Forfatter Del Skrevet 20. november 2002 Jeg har allerede 512 MB med topp kvalitet PC333 minne, så det hadde vært greit å benytte dette.. Får vente til de nye kortene kommer. Har SIS noe bra rykte hva angår stabilitet? Lenke til kommentar
Manax Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Det nye til MSI les om det på Hardware eller itavisen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hadde definitivt kjøpt et Msi pe kort til ca 1000.- og brukt dette til Springdale kommer ut til våren, da dette vil støtte ddr 400. Vet at sis kommer med et som skal støtte ddr 333, men du skulle jo ha noe stabilt. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Du sa du har slitt med AMD og tilhørende hovedkort, men ikke gi opp, gjør som meg! Kjøp nForce eller nForce2 hovedkort, Den ABIT NV7-133R har jeg ikke problem på over 1 uke i strekk (PC på dag/natt). PS: har WinXP, nForce UDP 2.94 og Detonator 40.72. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Kanskje best å vente til Springdale kommer til våren. Er forresten Springdale produsenten, eller kodenavn for et brikkesett fra Intel/SIS/VIA? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Springdale er et kodenavn for et brikkesett ja From Intel i presume... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå