Echeron Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Dreiv og surfa litt rundt og fant tallene fra de tre første salgsdagene av GCN Her er Japan-Launchen: Gamecube: "Nintendo has sold through approximately 60-70 percent of its initial shipment of GameCube consoles in Japan, according to a Nikkei report. The publication reports that the company has unofficially sold between 280,000 and 300,000 units of the initial shipment of approximately 450,000 units--originally slated to be 500,000 units--in the three days since the console's launch." Link: Yahoo games Wii: "Early reports from Japan suggest that Nintendo sold 371,936 Wii consoles during its first two days on sale." Forskjellen her er vel at når gamecuben ble sluppet så hadde de plutselig mer enn etterspørselen. Nå når de lanserte Wii så har de store problemer å lage nok konsoller. Hva er forandret fra sist? Er markedet forandret slik at vi nå bruker mer penger og kjøper det meste som blir slengt i ansiktet på oss? Eller har Nintendo gjort noe veldig riktig denne gangen? Skal se om jeg finner tall fra usa og europa for gamecuben etterhvert Ser at salgstallene fra første batch av Wii'er er: Japan : 400 000 stk Usa: 600 000 stk Europa: 325 000 stk Totalt: 1 325 000 stk (ikke verst!) Btw så er disse tallene alle som ble levert av Wii i første omgang (duh) Kilder: Europasalg: http://www.blasteroids.com/news/news_item....an_wii_sold_out Japansalg: http://www.i4u.com/article7265.html USAsalg: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=21369 Endret 14. desember 2006 av Echeron Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er vel flere grunner. For det første har markedet vokst, og man hører mer om spill og tilbehør gjennom dagligdagse medier. I tillegg går det vel ikke an å legge skjul på at Nintendo har gjort mye riktig angående Wii - her stiller de med blanke ark og kan spille etter egne regler, mens de med Gamecube siktet seg inn på et marked hvor dagsorden ble satt av Sony. Så blir det store spørsmålet om den kan opprettholde suksessen, eller om konsollen havner i glemmeboka etterhvert. Om man bruker DS som referanse, kan det virkelig se ut som om det blir en ny gullalder for Iwata & co. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) GC hadde ingenting nytt ved seg. Grafikken på de første spillene var omtrent like god som på PS2 som hadde vært over 1,5 år på markedet og storspill som GT3 og FFX hadde nylig kommet ut. DVD var også fortsatt et salgsargument som GC ikke hadde og den kostet også omtrent like mye som PS2. Og hvilke spill ble GC lansert med i Japan? Jo, Luigi's Mansion, Wave Race og Super Monkey Ball. Kanskje tidenes dårligste lanseringslineup... Mens med Wii kommer de ut samtidig med PS3 til bare en brøkdel av prisen, tilbyr en unik spillopplevelse og 10-20 spill fra dag 1 inkludert Zelda. Man lærer fra sine feil... Endret 14. desember 2006 av kilik Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Gode poenger, må si meg enig i at de har gjort noe riktig denne gangen. Jeg hadde aldri lyst på hverken N64 eller Gamecube, Wii har rett og slett sjarmert meg Det som er litt spesielt med "nederlaget" til Nintendo er at en av hovedgrunnene bak dette, er måten de har behandlet 3rd party utviklere tidligere. I cartridge-perioden (SNES,NES) så tok de høye royalties og kunne finne på å underprise sine egne spill for å selge mer (profit). Derfor når Sony kom på markedet så fikk de en enkel jobb med å overtale utviklere til å bli med på laget. Jeg husker for eksempel Konami som en god gammel Nintendo-utvikler, med klassikere som Metal gear (noen som husker?), street fighter 2, Castlevania ++ Plutselig kom Metal gear solid til PSX, og Nintendo hadde mistet en fantastisk spillutvikler. Jeg håper at de virkelig HAR lært av sine feil som du sier kilik, og at de behandler utviklerene sine bedre og legger ting til rette for dem! *leif* Endret 14. desember 2006 av Echeron Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Off topic, men Metal Gear debuterte på den japanske datamaskinen MSX først - NES fikk bare en dårligere port av den versjonen Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Åh, det var jeg ikke klar over Poenget mitt var vel egentlig at Konami utviklet en mengde med klassikere for Ninty før de gikk over i Mr Kutaragi's gård. Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Off topic, men Metal Gear debuterte på den japanske datamaskinen MSX først - NES fikk bare en dårligere port av den versjonen 7497953[/snapback] Heeey! En dårlig port!? Metal Gear til NES var jo helt enormt Brukte mange timer på å ikke få til noe på det spillet gitt :!: Endret 14. desember 2006 av Konamixx Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Personlig elska jeg den versjonen selv også Forresten, er signaturen min for bilde å regne eller er det tekst? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) NES-porten var dårligere enn originalen - det betyr ikke at den var dårlig i seg selv. Spilte selv gjennom NES-versjonen først, og det er samme spillet med enkelte endringer (I originalen kom du f.eks. opp gjennom kloakken i beste MGS-stil, i motsetning til den teite fallskjermen på NES ) Signaturen din er nok dessverre for bilde å regne. Best å fjerne før moderatorene gjør det Endret 14. desember 2006 av Mr.FOXHOUND Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Stemmer det Fallskjermen husker jeg godt! Ops! ser ut som om noen tok tak i det før meg :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå