Gå til innhold

FEAR server; hva trengs, systemkrav osv.?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har lenge hatt litt lyst til og ha min egen lille FEAR server så jeg slipper og leite etter noen brukbare hver gang jeg skal spille (også er det jo litt kult og ha sin egen server :cool: ).

Det første jeg lurer på er hva er systemkrava til en FEAR server? OS blir vel Win XP Pro regner jeg med såsant det ikke er mulig og få det til i Ubuntu på en enkel metode :hmm: (?) hva anbefaler dere?

Trengs det et skjermkort som kan drive FEAR? eller kan jeg bare bruke det integrerte?

HW'en som jeg tenkte skulle bruke er følgende:

P4 3Ghz (s478)

1GB RAM

Intel D865GBF (HK)

og eventuellt et skjermkort om det er nødvendig

Hva trengs av programvare, hva må lastes ned? (alt skal være lovlig bare sånn at det er sagt) og til slutt, trenger jeg to orginale FEAR-spill?

Er takknemlig for alle hjelpende svar, bare og spørr om det er noe mer info som trengs ;)

Edit: servern er nå oppe og kjører, takk for all hjelp jeg har fått sålangt :)

Den heter Fear the Vikings *test* for tiden, alle er selvfølgelig 100% velkommne :thumbup:

Edit 2:

Ja serveren går igjennom endel ''problemer'' ser jeg, jeg skylder på windows XP nå jeg og har nå lyst til og prøve en Ubuntu server, problemet er da at jeg ikke er verdensmester i linux.

Jeg trenger da litt hjelp med dette når det er instalert (tror jeg)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går ut i fra at det er online fear gaming du vil ha denne serveren til. da kan du bare laste ned fear combat, som er gratis. ergo ike behov for cd/dvd i det hele tatt.

når det kommer til systemkrav så tror jeg ram er det som kan være noe svakt her, uten at jeg har så mye erfaring med gaming servere.

dedikerte servere pleier dog ikke å kreve noe skjermkort siden det skal bare kjøre en server men ikke grafikken.

Lenke til kommentar

Takker for svar, jeg hadde helt glemt at FEAR Combat var gratis :p men ja det skal lastes ned og instaleres :)

Jeg så litt på Gamershell.com der var det noe som het

FEAR v1.08 Dedicated Server for Linux (27.11MB)

FEAR v1.08 Dedicated Server for Windows (167.49MB)

Trengs disse? eventuellt hvor kommer de inn, må man ha hele spillet instalert før disse kan brukes eller er dette alt som tregs for en ''dedikert-FEAR-server''.

Så også størrelsen på de og det var ganske stor forskell på windows og linux-versjonen hva i all verden kommer det av?

edit: leif

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

selvfølgelig trenger du en av disse for å kjøre dedikert, siden fear kommer uten denne muligheten i selve spillet, og nei du trenger ikke noe annet for å kjøre en fear server. bortsett fra en maskin da sef.

fear spillet og en dedikert fear server er to helt forskjellige ting.

en dedikert server er nettopp det, kun en dedikert server, ikkno annet.

jeg kan ikke svare dreikte på spørsmåla dine, men det jeg kan si er:

1. last ned å legg inn den dedikerte serveren til den platformen du bruker

2. kjør den

3. logg deg på via den andre maskina som du skal spille med og håp på at andre folk joiner.

hvorfor linux versjonen er mindre? ikke spør meg...

Lenke til kommentar

Ok skal prøve og få alt til og kjøre i kveld håper jeg da, bare koble det sammen på bordet bak meg og instalere windows i første omgang (kanskje prøve det på ubuntu senere)

Men så har jeg et kanskje litt dumt spørsmål; jeg har kun en skjerm som fungerer i hus her nå som kan brukes, tar noe skade om den kobles ut og inn mellom maskiner mens de er på? har aldri testa dette før så må bare spørr :blush:

skaffe meg en billig KVM-svitsj snart ja :hmm:

Og ja, Forslag til server-navn noen?

Lenke til kommentar

dersom det er en crt skjerm så er det bare å flytte den mellom maskinene. om det er en lcd så kan du få problemer, min vil ikke vise bilde dersom jeg kobler den fra og på mens maskina står på (dvs den må boote med maskina) men det er ikke sikkert du får det problemet. skjermen tar ikkno skade uansett.

server navn? noe norsk noe....hva med "fear the vikings" :p

Lenke til kommentar

Fear the Vikings, Genialt forslag, veldig stor sjangs for at det blir brukt om det er greit for deg :)

Men kom på enda en ting; Det med at 1GB RAM kanskje ikke er det beste for en server, det kommer vel ann på antall spillere på serveren vil jeg tro (?) så jeg må vel prøve meg fram til hva som er det beste antallet gamere, 16stk er det meste jeg har sett hittil, 10-12 kunne vel passa?

Det hadde vært fint om noen på forumet her kunne hjelpe meg med og finne det riktige antallet spille som kan være på serveren samtidig, er det noen som er interisert så må dere gjerne si ifra til meg her eller på PM :)

PCen er nå montert, XP skal instalerers nå snart om noen lurer ;) om ca. 1,5timer vil jeg tro at all software er ferdig instalert ;)

Lenke til kommentar
Fear the Vikings, Genialt forslag, veldig stor sjangs for at det blir brukt om det er greit for deg :)

Men kom på enda en ting; Det med at 1GB RAM kanskje ikke er det beste for en server, det kommer vel ann på antall spillere på serveren vil jeg tro (?) så jeg må vel prøve meg fram til hva som er det beste antallet gamere, 16stk er det meste jeg har sett hittil, 10-12 kunne vel passa?

Det hadde vært fint om noen på forumet her kunne hjelpe meg med og finne det riktige antallet spille som kan være på serveren samtidig, er det noen som er interisert så må dere gjerne si ifra til meg her eller på PM :) 

PCen er nå montert, XP skal instalerers nå snart om noen lurer ;) om ca. 1,5timer vil jeg tro at all software er ferdig instalert ;)

7502606[/snapback]

maskina er vel grei nok for en server. men det viktigste er jo att du har en fast ip adresse og att du har en linje med god kapistet beggeveir.. sdsl fungerer kanskje best . bør ha minst 2mb opp hastighet..

Lenke til kommentar

du har sdsl. det er det omtrent samme som adsl, bare at du har like mye ut linje som inn linje ;)

bare å bruke forslaget mitt på server navn, kanskje jeg joiner en gang i blandt dersom det blir no action der.

når det gjelder antall folk på serveren, så anbefaler jeg max 8 dersom det er alle mot alle, 12-16 dersom det er teams.

Lenke til kommentar

Det blir deathmatch-server ja, TDM, CTF osv. er ikke noe for meg.

Nå sliter jeg bare litt med og få den gamle driten i gang, viftene snurrer og går men skjermen slår seg ikke på :hmm: jeg har ikke fikla så mye med det ennå men ikke pokker om det der skal stoppe meg, jeg hadde håpa og få snurra den igang med en liten runde FEAR før jeg la meg men får prøve vidre :)

Er kun en 100W PSU i den nå, regner med det holder siden skjermkortet er plukka ut :hmm:

Lenke til kommentar

Ja P4en har nok lyst på litt strøm ja men problemet er at jeg låner bort den andre PSUen til en kamerat som klarte og smelle sin :!:

Jeg hadde ikke plugga i P4-kablen i stad, denne PSUen ble laget før den tid og har ingen P4-plugg, men har laget en pro molex-P4-overgang her nå så ingen grunn til bekymring :p , pcen er nå starta og holder på med instalerig av xp :w00t:

så det er mulig alt er oppe og kjører idag :thumbup:

håper bare ikke den krasjer når pentiumen tar sitt på full last :p

Lenke til kommentar

Ja, på tide men en liten bumpdate nå.

Det gikk ikke helt som planlagt nei, ingen FEAR spilling i går men uansett, ny dag og nye muligheter :D

PCen står og går, alt av programmvare er installert men det virker som det trengs mer enn kun FEAR dedicated server for og faktisk ha en FEAR server, det programmet var nemlig ikke akuratt fullt av valgmuligheter, i Readme'en står det at jeg må har FEAR Combat instalert for og få serveren inn på serverlista ellerno :hmm:

Men ja FEAR Combat er skaffa (takk til Gamer.no for raske linjer :) ) og installert, det førte igjenn til et nytt problem da, det inegrerte skjermkortet mitt støtter ikke DX9 så spillet hadde ikke så veldig lyst til og starte, det betyr jo at jeg må putte i et annet skjermkort som da krever mer strøm :wallbash:

Men jeg får ta en liten tur opp til han som låner den andre PSUen min og si at han får klare seg uten PC i noen dager :whistle: (ja det var virkelig synd for han)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

Ja nå er servern oppe og går, har spillt endel på den allerede :w00t: det fungerer nesten knall.

Det problemet jeg støtte på er at når PunkBuster er på så driver den og kicker uskyldige spillere når de dreper en/blir drept, sånn skal det selvfølgelig ikke være, jeg har løst det med og skru den av midlertidig :)

Jeg har instalert nyeste versjon av punkbuster så det er vel ikke der problemet ligger, er det noen her som har litt peiling på PB eller bare vet hva dette kan være så er jeg veldig takknemlig :yes: dere må bare spørr om det er noe mer info som trengs for og svare.

Om noen ønsker og teste den heter den for tiden Fear the Vikings *test* kom gjerne med tilbakemeldinger på ting som bør endres og slikt ;) jeg er åpen for forslag.

Servern er ikke oppe og går 24/7 pga. litt høyt støynivå, den er altså oppe når jeg er oppe :p

Edit: Tusen takk for all hjelp jeg har fått sålangt! :)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Ja nå er servern oppe og går, har spillt endel på den allerede :w00t: det fungerer nesten knall.

Det problemet jeg støtte på er at når PunkBuster er på så driver den og kicker uskyldige spillere når de dreper en/blir drept, sånn skal det selvfølgelig ikke være, jeg har løst det med og skru den av midlertidig :)

Jeg har instalert nyeste versjon av punkbuster så det er vel ikke der problemet ligger, er det noen her som har litt peiling på PB eller bare vet hva dette kan være så er jeg veldig takknemlig :yes: dere må bare spørr om det er noe mer info som trengs for og svare.

Om noen ønsker og teste den heter den for tiden Fear the Vikings *test* kom gjerne med tilbakemeldinger på ting som bør endres og slikt ;) jeg er åpen for forslag.

Servern er ikke oppe og går 24/7 pga. litt høyt støynivå, den er altså oppe når jeg er oppe :p

Edit: Tusen takk for all hjelp jeg har fått sålangt! :)

7515336[/snapback]

..när är du uppe då? :) skulle precis testa den :( verkar vara nere, well...

om PB: den vanligaste orsaken till kick är att servern/klienten går på olika versioner (..att servern går på en gammal version)...

om serveren: måste testa :O jajaja!! ..någon från fyllingsdalen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...