ViVentis Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei. Har en del sanger på pcen, som ikke har all informasjon lagt inn, slik som album, utgivelsesår osv. Jeg har funnet ut at ved å høyreklikke på et album i Windows MediaPlayer så kan du søke etter albuminformasjon på nett og få mediaplayeren til og oppdatere informasjonen. Men dette er utrolig rotete og tidkrevende. Så jeg lurer på om det finnes en måte å automatisere hele prosessen i mediaplayer, eller andre program, slik at musikksamlingen blir mer oversiktlig og lettere og kategorisere i musikkprogram. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei. Har en del sanger på pcen, som ikke har all informasjon lagt inn, slik som album, utgivelsesår osv. Jeg har funnet ut at ved å høyreklikke på et album i Windows MediaPlayer så kan du søke etter albuminformasjon på nett og få mediaplayeren til og oppdatere informasjonen. Men dette er utrolig rotete og tidkrevende. Så jeg lurer på om det finnes en måte å automatisere hele prosessen i mediaplayer, eller andre program, slik at musikksamlingen blir mer oversiktlig og lettere og kategorisere i musikkprogram. 7497644[/snapback] Gå inn på www.apple.no og last ned iTunes. Programmet er enkelt og brukervennlig btw. Windows media player suger Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Har faktisk prøvd mange avspillingsprogrammer, og liker faktisk mediaplayeren ganske godt, ettersom den er ganske brukervennlig og oversiktlig, kansje den trekker litt resurser, men det for bare være. Var borti et program "Tag Runner", og det er noe slikt jeg tenker på. Lastet ned Trial og fikk suksess, men før jeg kjøper programmer så lurer jeg på om noen vet om noen alternativ til dette programmet. På forhånd stor takk! Lenke til kommentar
spurspower Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 MediaMonkey 7510728[/snapback] Ett trykk og taggene er oppdatert Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Anbefaler også MediaMonkey. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2006 I MediaMonkey... Er det en mulighet for at programmet tar seg av all tagging av bibloteket automatisk? Isåfall, hvordan? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Du bør gjøre slike ting halv-manuelt for å få kontollert at det gjøres skikkelig. Mediamonkey: Marker alle sangene for et album, og velg "last ned info fra Amazon". Da får du cover, omtale og det hele. Du kan også endre tags basert på filnavn, eller endre filnavn og filbaner basert på tags. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå