Gå til innhold

Albuminformasjon, hvordan automatisk oppdatere?

ViVentis

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en del sanger på pcen, som ikke har all informasjon lagt inn, slik som album, utgivelsesår osv.

Jeg har funnet ut at ved å høyreklikke på et album i Windows MediaPlayer så kan du søke etter albuminformasjon på nett og få mediaplayeren til og oppdatere informasjonen. Men dette er utrolig rotete og tidkrevende. Så jeg lurer på om det finnes en måte å automatisere hele prosessen i mediaplayer, eller andre program, slik at musikksamlingen blir mer oversiktlig og lettere og kategorisere i musikkprogram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har en del sanger på pcen, som ikke har all informasjon lagt inn, slik som album, utgivelsesår osv.

Jeg har funnet ut at ved å høyreklikke på et album i Windows MediaPlayer så kan du søke etter albuminformasjon på nett og få mediaplayeren til og oppdatere informasjonen. Men dette er utrolig rotete og tidkrevende. Så jeg lurer på om det finnes en måte å automatisere hele prosessen i mediaplayer, eller andre program, slik at musikksamlingen blir mer oversiktlig og lettere og kategorisere i musikkprogram.

7497644[/snapback]

Gå inn på www.apple.no og last ned iTunes. Programmet er enkelt og brukervennlig

btw. Windows media player suger

Lenke til kommentar

Har faktisk prøvd mange avspillingsprogrammer, og liker faktisk mediaplayeren ganske godt, ettersom den er ganske brukervennlig og oversiktlig, kansje den trekker litt resurser, men det for bare være.

Var borti et program "Tag Runner", og det er noe slikt jeg tenker på. Lastet ned Trial og fikk suksess, men før jeg kjøper programmer så lurer jeg på om noen vet om noen alternativ til dette programmet.

På forhånd stor takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...