Gå til innhold

PS1&PS2 Games look horrible on the PS3

phewBAR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser grimmt og gale ute, men bla ned og se den andre nyheten...ein eller anna Sony talsmann har sagt noe gale igjen :p

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

"We feel very confident that the PlayStation fan is going to wait until they can get a PlayStation 3...If they do pick up a Wii, it's as more of a novelty"

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja, så er vi laus igjen og glefser i oss det som er av FUD og uttalelser som quotes utav kontekst..

Jeg skulle forøvrig likt og visst hvilket spørsmål som ble stillt i forkant av det sitatet Mala legger ut.. :)

Hva skal man si om dette med BC da? Videoen som har skapt så megen harme er genuin den, og det er en del spill som har disse problemene. Det som er underlig er at det tydeligvis ikke er noe mønster i dette.. Hos noen ser det helt topp ut mens hos andre ser det ræva ut.. Så det varierer fra TV til TV og fra spill til spill.. Ingen enkel sak det der, men hele greia går nok på skaleringa til PS3 som nok trenger en del arbeid. Så får vi vel se hva som skjer.

Er greit å følge med her for de som ikke bare er intressert i dårlige nyheter:

http://boardsus.playstation.com/playstatio...scending&page=1

Det som undrer meg er at det er de med en 360 i stua som stemmer i når det dukker opp slike saker som dette.. :hmm: Hadde 360'en BC i det hele tatt når den kom ut? Er det ikke slik at den er BC med like mange spill som PS3 ikke er BC med?

Jeg bare spør jeg, for jeg vet faktisk ikke bedre..

Men jeg vet en ting, PS3 har vært på markedet vel en måned, og vi får gi litt tål.. Barnesykdommer vil det alltid være, og det er helt greit så lenge det ligger i software og kan patches..

:)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Barnesykdommer vil det alltid være, og det er helt greit så lenge det ligger i software og kan patches..

7497737[/snapback]

Kanskje på tide at Sony lærer seg software...

De klarte å utvikle en meny til PSP, som de la inn på PS3'en.

Altså, de har mye å vise på softwarefronten.

For min del ser det ut som de ikke helt vet hva de driver med akkurat der.

Patchene hittil har fiksa noe, men lagt til mer trøbbel enn de har fiksa.

Lenke til kommentar

@AH64

Si meg, kom du inn i dataverdenen etter XP service pack 2?

Kjøpte du 360'en din etter den store oppdateringen i høst?

Jeg bare spør jeg.. ;)

Edit: Det er ikke for å være kranglete og ufin dette, jeg synes bare at den "hatten" til AH passet så absolutt bedre på MS enn Sony..

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Når det kommer til software relaterte saker og Sony var det mye snodig ute å gjikk. Det at det ikkje er mulig å pause nedlastninger ,man må begynne på nytt om noe skulle skje,mulighet for kø system,voive-over online etc. er "mangler" som er uholdbare etter min meining.

Ja, 360 manglet noen av disse ved lansering den også, og dette blei rettet på via oppdateringer. Men i og med at Sony er såpassa seint ute er det fortsatt rart at akkurat disse har slippet igjennom. Det blir nok rettet på ved oppdateringer her også, men det er verdt å ofre ein liten tanke i den retningern ;)

Men det er jo ganske klart at MS er overlegne når det kommer til online biten, ikkje så rart med tanke på at det var enerådene så å si heile forrige generasjon på dette punktet.

Samtidig så kan eg dra frem ein annen fin hatt og si at Sony "kan" hardware løsninger bedre enn MS. For meg virker PS3 som eit vanvittig herlig stykke,satt sammen på ein smart måte innvendig med god kjøleløsninger. Med PS2 Slim slik viste også Sony kløktighet, for denne elsker eg mildt sagt.

EDIT: Ja eg skulle likt å se heile uttalelsen sitatet stammer fra, alt vi veit er at det er ein kommentar Sonys syn på Wii og situasjonen rundt den om dagen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Så fordi 360 hadde en del problemer ved lansering så skal det bare være greit at PS3 også sliter med problemer?

Mulig den uttalelsen om Wii fra Sony mannen er tatt ut av sammenheng, men det kan da ikke være noen tvil om at det er et spark mot Wii... FHJ har jo ikke hørt Sony si noe negativt om sine konkurrenter, så han kommer sikkert til å nekte for at dette er negativt også....

Lenke til kommentar

Hummm. Jeg får liksom ikke helt til å bestemme meg for hvilken av de videoinputene jeg liker best med tanke på farge. Ps3 virker litt daff på fargene mens ps2en virker litt for generøs med fargene.

Edit: Hadde klart gjort seg med litt ekstra filtering, som AA! ...

Uansett, oppskalering har da vitterlig Sony hatt lang tid på å forbedre, samme med online delen også. De skal liksom ikke lære noe av 360 sine launch feil de da? Det er greit nok at dem kan fikse dette med software updates men hvorfor fikset de det ikke før launch hvis de visste om "manglene"? Det eneste jeg kan komme på er at dem ikke har kvalitetstestet produktet sitt godt nok, for jeg nekter å tro at Sony ikke har folk som kan software. Det er vel heller det at hardware delen har vært så problematisk hele tiden at software delen har blitt stående igjen på sidelinjen. Sony har fortsatt tid til å forbedre seg før Mars (eventuelt September) :) launch i Europa da.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Hummm. Jeg får liksom ikke helt til å bestemme meg for hvilken av de videoinputene jeg liker best med tanke på farge. Ps3 virker litt daff på fargene mens ps2en virker litt for generøs med fargene.

7498329[/snapback]

PS3 har alltid fått dårlig kritikk pga fargene.

Lenke til kommentar

Det der er jo åpenbart en feil som de vil rette opp. Med en slik brukermasse ville det vært ren idioti å ikke gjøre det. Selv synes jeg nesten litt synd på Sony (som merke, ikke pengepung) med tanke på alle flausene de har begått de siste 10 årene eller så, men dette får meg ikke til å ønske en PS3 særlig mindre.. det er alltid nok propaganda som blir spredt uansett.

Lenke til kommentar
Selv synes jeg nesten litt synd på Sony (som merke, ikke pengepung) med tanke på alle flausene de har begått de siste 10 årene eller så, men dette får meg ikke til å ønske en PS3 særlig mindre..

7498455[/snapback]

Finner det litt mere sørgelig at de faktisk er så overtroende og arrogante som de viser seg. Tror de virkelig at folket er dumme eller?
Lenke til kommentar

Vel, dette med BC er nok noko som SONY klarar å fikse med ein patch.

Men eg òg, stussar på at SONY ikkje såg på XBOX 360, slik den var ved launch, og slik den er no.

Å ikkje kunne gjere noko i mens ein lastar ned, er uholdbart.

Det som er underlig er at det tydeligvis ikke er noe mønster i dette.. Hos noen ser det helt topp ut mens hos andre ser det ræva ut.. Så det varierer fra TV til TV og fra spill til spill.. Ingen enkel sak det der, men hele greia går nok på skaleringa til PS3 som nok trenger en del arbeid.
Har du nokre videoar der det ser heilt topp ut? Hadde vært fint å sjå, og satt det opp i kontrast mot alle desse bileta og videoane der me får sjå kor "fælt" det er hos nokre. Kranglar ikkje, men bare såg du sa at hos nokre såg det topp ut, og eg vil gjerne sjå sjølv :)
Lenke til kommentar
EDIT: Ja eg skulle likt å se heile uttalelsen sitatet stammer fra, alt vi veit er at det er ein kommentar Sonys syn på Wii og situasjonen rundt den om dagen.

http://www.computers.net/2006/12/sony_claims_wii.html

7497863[/snapback]

Den sier ikke mye den artikkelen der. Den er sammensatt av flere intervjuer og sammenligner utsagn fra Nintendo og Sony.. Nintendo sier ditt, mens Sony på den annen side sier datt. Intensjonen i denne artikkelen er å drive sensasjonsjournalistikk ut fra disse to utsagnene..

Karrakers utsagn er uheldig, iom at det kan benyttes i en slik setting. Slik man benytter det i denne artikkelen her er å gi et bilde over at her står en liten nintendokar og er glad for at han får solgt konsollen sin, mens det står en svær dresskledd arrogant jævel og hyler til et oppmøtt pressekorps: "You're just a ¤#%&in NOVELTY".. :)

Men jeg er usikker på hvordan det dukket opp. Holdningen er tydelig. Som PR sjef for Sony kan da ikke fyren si noe annet. Han mener at de har informert om hvorfor disse utsettelsene har oppstått og tror at det er forståelse for det. Hos de fansa med gangsyn tror heller ikke jeg at dette er noe problem. Man har gjort rede for hvorfor PS3 er utsatt, og de som ikke kan leve med det som er sagt og roper på løgn og fanteri burde hyre seg inn på et krasjkurs i virkelighetens verden.

Og så har vi det med novelty... For en arroganse.. Kalle Wii en novelty.. Jeg undrer meg over at folk ser på dette som negativt.. Om du gjør det, for all del, ta og slå det opp og se hva ordet betyr.. Jeg personlig kan ikke komme på noe ord som beskriver bedre hensikten med å kjøpe en Wii. :)

Jeg har ikke noe ønske om å stå til rett for noen utsagn og hvordan de benyttes i sensjonsjournalistikk, eller på bunnlinjen som det egentlig er, virkemiddel for å få frem en underliggende holdning som ikke alltid er der..

Jeg synes derimot at det er greit at man stopper opp litt innimellom og er litt kritisk til hva som dukker opp av informasjon på det store vide nettet. Denne konsollkrigen har tydeligvis utviklet seg til en skitten krig hvor man tillater seg å benytte det som er for å føre frem sitt budskap. I dette tilfellet har man fått det servert på et sølvfat.

Lenke til kommentar
Vel, dette med BC er nok noko som SONY klarar å fikse med ein patch.

Men eg òg, stussar på at SONY ikkje såg på XBOX 360, slik den var ved launch, og slik den er no.

Å ikkje kunne gjere noko i mens ein lastar ned, er uholdbart.

Det som er underlig er at det tydeligvis ikke er noe mønster i dette.. Hos noen ser det helt topp ut mens hos andre ser det ræva ut.. Så det varierer fra TV til TV og fra spill til spill.. Ingen enkel sak det der, men hele greia går nok på skaleringa til PS3 som nok trenger en del arbeid.
Har du nokre videoar der det ser heilt topp ut? Hadde vært fint å sjå, og satt det opp i kontrast mot alle desse bileta og videoane der me får sjå kor "fælt" det er hos nokre. Kranglar ikkje, men bare såg du sa at hos nokre såg det topp ut, og eg vil gjerne sjå sjølv :)

7498661[/snapback]

Om du ser innpå den linken jeg la ved i den første posten min vil du se at det er mange forskjellige erfaringer..

Lenke til kommentar

Ganske så enig i den uttalelsen. De som kjøper Wii har nok enten xbox 360 og/eller pc og/eller skal kjøpe seg xbox 360 og/eller ps3. Om det var mulig å skjønne den setningen :p Grafikk er ikke alt, men tror at de fleste gamere vil få med seg utviklingen på grafikk siden også(HD) og vil derfor måtte gå til ps3 eller xbox 360 eller pc for å få den gode grafikken.

Det ser grimmt og gale ute, men bla ned og se den andre nyheten...ein eller anna Sony talsmann har sagt noe gale igjen :p

"We feel very confident that the PlayStation fan is going to wait until they can get a PlayStation 3...If they do pick up a Wii, it's as more of a novelty"

7497628[/snapback]

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
@AH64

Si meg, kom du inn i dataverdenen etter XP service pack 2?

Kjøpte du 360'en din etter den store oppdateringen i høst?

Jeg bare spør jeg..  ;)

Edit: Det er ikke for å være kranglete og ufin dette, jeg synes bare at den "hatten" til AH passet så absolutt bedre på MS enn Sony..

7497761[/snapback]

Vokste opp med Windass 3.1 og dosspill, så nei.

Jeg kjøpte min 360 ved lauch og har ikke hatt noen problemer.

Hva har disse spørsmålene i det hele tatt med min kommentar til Sony og software?

Ikke en døyt.

Det jeg prøver å si er:

1. Sony kan ikke software, men er bedre på andre områder.

2. Microsoft derimot kan software og får fiksa ting kjappere og mer effektivt.

Skjønner du tegninga?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...