Skallbaink Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hvis en skal ha en stue pc som er stille og det der, hvilket skjermkort og antakligvis vel så viktig hvilken tv er best egnet til dette. Nye skermkort greier jo fint 1024*768, men hva med HZ på tv burde ikke det være 100 hz tv for å få max effekt ut av det. Hvilken overgang er best, tv ut gir det samme signalet som DVI/RGB? Dvs hvis en spiller fps med 1024*768 i 100Hz og på tven, vil dette signalet ha samme kvanititet og kvalitet i utgangspunktet som på de andre utgangene? jeg skjønner at Tv'en ikke har samme antall dots per inch som en monitor...men hvor mye dårligere er det og hva skal en se etter på en tv som passer til dette formålet: litt spill film epost/surfing... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hvis du har en vanlig TV så har du 3 mulige innganger: CVBS (composite), S-Video (SVHS), og RGB (SCART). Disse har forskjellig kvalitet på fargesignalet, men det er en grunnleggende begrensing i oppløsningen - 15kHz horisontal og interlaced. Dette er veldig dårlig sammenlignet med ennhver PC skjerm. En del nye TV'er har VGA inngang. Har aldri forsøkt selv, men det må bety at TV'en da er en slags multisync skjerm. Da har du høyere frekvenser og progressive scan. Dette gir automatisk bedre bilde. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Ikke det at jeg har noe peil, men det er jo Tvr med VGA inngang. de BURDE være tilpasset slik bruk, men jeg vet ikke selv Lenke til kommentar
Ash Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Ikke la deg lure av at endel tver kjører "100hz". Du kan ikke fore de med et ekte 100hz signal fra pcen din. Du må fortsatt kjøre 50hz (60hz) ut fra pcen. Lenke til kommentar
Skallbaink Skrevet 21. november 2002 Forfatter Del Skrevet 21. november 2002 Ok takk for tipsa så en VGA inn på Tv er det beste for en slik løsning som jeg er på utkik etter ..greit nok ..en får bare se hvordan det vil ta seg ut når alt er på plass.. Lenke til kommentar
SOL Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg har vga inngang. Bildet blir klart bedre enn på scart inngang. film og slikt går greit på scart ol. men "windows" blir utydelig. vanskelig å tyde skrift og slikt.... Men vga inngangen er kun på 640x480. det er jævlig irriterende da programmene forsvinner utforbi skjermen. kan det fikses på noen måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå