Gå til innhold

er Creative Zen Vision:M godt valg?

Anbefalte innlegg

etter det jeg har lest fra forskjellige poster sies det at en ikke kan bruke hardiskbaserte spillere til trening,løping og andre bevegelser,

litt av grunnen til at jeg vil ha en mp3 spiller er at jeg kan bruke den i aktiviteter og at den har mye plass slik at jeg får nok underholdning i bussturene eller gå-turene hjem.

jeg har da tenkt på Creative Zen Vision:M som dekker mine behov men vet noen av dere om denne kan brukes til jogging og aktiviteter?

jeg lurer også på hvorfor det er prisforskjell på:

Creative Zen Vision:M (White) 30GB USB2.0, 2.5", FM, Watch Photo & Video kr 2.195,-

Creative Zen Vision:M (Black) 30GB USB2.0, 2.5", FM, Watch Photo & Video kr 1.995,-

prisene er fra komplett

http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10473

tusen takk for hjelpen :)

Endret av sleden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zen Vision: M er helt klart et bra valg.

Det er ikke noe problem å gå turer med spilleren, ei heller å jogge med den, men det du må passe på er at spilleren kun kan 'gynge', og ikke få slag mens du jogger (altså at den hopper rundt i lommen din), da kan man låse hardisken.

Men hvis du har råd til denne spilleren har du sikkert råd til en liten 'treningsspiller' å, jeg kjøpte meg hvertfall en, betalte rundt 149 kroner for den, 128 MB minne.

Lenke til kommentar

Ikke noe problem, men jeg ville så absolutt vært forsiktig med å jogge med spilleren.

Grunnen til at jeg har gjort det var fordi jeg måtte løpe for å rekke bussen, det gikk helt

bra med spilleren.

Mange har opplevd problemer med at spilleren ikke vil skru seg på, de hører kun en klikkelyd i spilleren, dette kommer av at når spilleren opplever et slag (Vet ikke hvor hardt dette slaget er), så låser hardisken seg, for at den ikke skal gå istykker når man skrur den på igjen. Da må man sende spilleren inn til rep., kan hende Creative er greie og fikser det, men det kan også hende at du må betale for reperasjonen.

Derfor ville jeg vært forsiktig med å jogge med spilleren.

Limer inn noe jeg skrev til en annen som ville ha denne spilleren.

Jeg kjøpte meg nettopp en Creative Zen:M, jeg angrer hvertfall ikke på kjøpet. Den ser bra ut (etter min mening), menyene er geniale, touchpadden funker bra. Det var mange som klaget over touchpadden, om at den var for følsom og slikt, men det er bare bs etter min mening, den fungerer perfekt til meg.

Lyden er bra, bruker et par EC5-plugger, å lyden er fantastisk, dette kommer jo an på hvilke hodetelefoner/plugger du har, men det er positivt at Zen M har en egen equalizer å rutte med, og mange 'lyd-freaks' sier at den har bedre lyd enn iPod, dette kan ikke jeg svare på, har ikke hørt en iPod på 4-5 år nå.

Jeg får ikke fettmerker på spilleren min, da den er hvit. Den får fort striper på skjermen etter hva jeg har lest, men jeg har beskyttelse over skjermen, så det er ikke noe jeg klager over.

Man har video-ut på den, så du kobler den på tv'en, har ikke fått testet det enda, men folk sier kun positive ting om det, dog noen ikke forstår forskjellen på pal/ntsc-greia. Dette er noe du må kjøpe, da kabelen følger ikke med spilleren, koster rundt 200 kroner +/-.

Radioen er helt ok, den får inn signaler bra, og den søker etter kanalene automatisk, dette går utrolig fort, og er meget lettvint, man kan også recorde radioen og lagre det på spilleren.

Video-titting er også greit, liten skjerm men bra kvalitet på farger og slikt. Bruker ikke dette så ofte da jeg har en psp.

Det er egentlig ikke så mange spillere med 30GB å velge imellom, hvertfall ikke når man tenker på anerkjente merker, jeg måtte velge mellom Zen: M og iPod 30 GB, å da valgte jeg Creative'n, pga. garanti, innebygd radio, bedre batterikapasitet, bedre skjerm, egen equalizer og at mange sier at den har bedre lyd enn iPod.

Alt i alt så er dette en bra spiller, angrer ihvertfall ikke på at jeg kjøpte den. Håper dette gir deg en pekepinn, men du burde høre på hva folk sier om iPod før du gjør en mening.

Én ting til, batteriet varer lenger enn 14 timer hos meg, jeg skrur alltid av skjermen når jeg ikke skal bla rundt i menyene. Dette sparer mye strøm.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...