Jawz_1986 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Heisann .. jeg trenger litt hjelp .. jeg har prøvd å lese så mye jeg kan på nettet. Men jeg har ikke funnet noe veldig konkret. Jeg skal koble pc'en til tv'en. Jeg har prøvd S-video overgang til kompositt video inn i tv'en og det det ble 'crap'. Dårlig oppløsning .. umulig å lese skrift. Hva er det som gir best bilde? Tv'en skal kunne gi 1:1 oppløsnings såvidt jeg har lest. Den splitter nye lcd tv min (kdl 40v2000) har : Tilkoblinger- Kontakter: VGA (15pin D-Sub) Inndata, S-Video, HDMI SCART: 2 stk Og den bætbare pc'en (pavilion dv5000) har : Inn- og utganger- Skjermutgang: D-sub Videoutgang: S-Video USB-port(er): 3 stk USB 2.0 porter FireWire: 1394a (4pin) Hva funker best og hvilke ledninger må jeg skaffe? Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 d-sub/vga vil være best for deg, hva skjermkort har du i den bærbare? er umulig å få det til uten å vite hva skjermkort Lenke til kommentar
Jawz_1986 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Det er et Ati Radeon Xpress 200M i pc'en, såvidt jeg vet. Er det en ledning som heter d-sub\vga? Jeg prøvde å finne en ledning som kunne passe på itbutikken .. men det er jo så mange merker og typer. Den bærbare har ikke skruehull for å skru kontakten fast .. ikke tv'en heller tror jeg, (må sjekke). Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Bravia KLD-40V2000 har kun 1:1 pixel mapping over VGA, så vil nok tro det er den beste løsningen. D-sub/VGA-kabel er rett og slett en vanlig skjermkabel. At du ikke har skrufester på utgang på laptop'en er ikke så farlig, eneste som kan skje er at kabelen ramler ut Så lenge du ikke trenger en lang kabel så spiller ikke kvaliteten på kabelen så stor rolle, mener nå jeg hvertfall. Endret 14. desember 2006 av phoen|x Lenke til kommentar
Jawz_1986 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 OK .. så f.eks dene ville gjøre susen -> http://itbutikken.no/i/145327/1.htm Du vet ikke om et sted hvor man får en lignende ledning med min 5m lengde .. jeg burde ha litt lenge på'n mens jeg først er i gang .. er kjipt og sette seg ned å finne ut at man har for kort ledning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå