Gå til innhold

Endringer i Web-design, HTML og CSS?

Ønsker du egne regler?  

48 stemmer

1. 1. Ønsker du egne regler?

• Ja
      38
    • Nei
      3
    • Vet ikke
      7

Anbefalte innlegg

God idé Jesper, men jeg tror det kunne medbringt en del problemer for folk som faktisk trenger hjelp til noe annet som ikke har blitt spurt 10 000 ganger før?

7498912[/snapback]

Hadde jo vært en engangssak da.. Første gang man skal skrive et nytt emne i WDS må man lese infoen, og hvis man ikke har vært inne i lenger enn 5 min eller hva gjennomsnittpersonen bruker på å lese det stykket tekst, får man ikke skrive innlegg..

7501642[/snapback]

Istedenfor tidsbegrensning, er en 'quiz' en mer praktisk løsning IMO. Da får man bekreftet at den som skal poste har lest og skjønt det som står i infoteksten, og man slipper at folk som leser fort må vente, samt de som bare åpner nettleservinduet og lar det stå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt dette høres egentlig litt avansert ut, og jeg vil tro det blir en del arbeid med å implementere en del av det dere foreslår. Det er derfor en notis, sånn som i PRS kunne ha vært greit. Dette får vel uansett Ueland & co avgjøre, utifra hva de orker og klarer osv.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Joda, nå tok ikke jeg hensyn til arbeidsmengde eller gjennomførbarhet i den forstand, bare et forslag til en annen løsning enn tidsbegrensning..

En notis er jo forsåvidt greit, men hvor stor treffprosent den har for nye brukere har jeg mine tanker om (basert på egen og andres erfaring) (selvsagt vil det hjelpe til en viss grad, noe som er et steg i riktig retning)..

Lenke til kommentar

Har vært aktiv i WDS en stund (eller var aktiv for å være korrekt). :)

En notis ala den som er i PRS hadde ikke vært dumt, gjerne en med oppfordring til å bruke søkemotoren bedre og kanskje også med linker til tråder som tar opp de vanligste spørsmålene (som f.eks midtstilling med css, gradert bakgrunnsbilde etc.) Å lage en Wiki kan fort bli litt "overkill" og den vil bare drukne i større sider som Html-dog og Hotscripts.

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva med noe sånt som.

Før du poster en ny tråd, prøv å bruke Google og forumsøket for å skjekke om problemet har vært opp før. Dette gjør at de som villige til å hjelper deg ikke driver unødig dobbeltarbeid, og dermed får bedre tid til å hjelpe deg best mulig.

Noen steder som kan være til god hjelp:

Webkafeen.no (legges til når siden offesielt lanseres)

htmldog.com

alistapart.com

w3cschools.com

..og ikke minst Google.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Føler det blir for generelt, nesten. Vi kan i alle fall nevne noen av de mest vanlige spørsmålene, slike som midtstilling og hvordan bruke divs til layout og posisjonere og ditt og datt.

7686599[/snapback]

Tror det er lurt. Vi kunne ta å sløyfe sammen en del av annonseringstrådene som "oppslag over artikkler", egen tråd for domene/webhosting og Ofte stilte spørsmål med en; "Les dette før du poster".

"Oppslag over artikkler" kunne uansett trenge en opprydding siden det er mange av problemene der som ikke er like relevante lenger, samt at det finnes mange guider og webområder som har langt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

OK, kan jo begynne med noen punkter som skal inn i OSS;

• Hvordan midtstiller man en side? - SØK.
  • Siden min funker ikke i IE (Kanskje noen kriterier for hva innlegget skal inneholde som et minimum)
  • Spørsmål om ting som WordPress og andre CMS som ikke går på design, skal ikke i denne kategorien
  • Det samme gjelder programmering, som PHP, ASP, JS og flere andre språk
Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
OK, kan jo begynne med noen punkter som skal inn i OSS;

Hvordan midtstiller man en side? - SØK.

Siden min funker ikke i IE (Kanskje noen kriterier for hva innlegget skal inneholde som et minimum)

Spørsmål om ting som WordPress og andre CMS som ikke går på design, skal ikke i denne kategorien

Det samme gjelder programmering, som PHP, ASP, JS og flere andre språk

7692319[/snapback]

Så har vi jo selvfølgelig også:

• "Hvordan får jeg et bilde i adressefeltet?" (favicon, søk)
  • "Hvordan får jeg passord på sida?" (søk)
  • "Hvordan sender jeg brukeren videre?" (redirect, søk)
  • "Hvordan fjerner jeg den blåe linja rundt bilder/linker?" (søk)
  • "æøå fungerer ikke!?" (charset, søk)
  • "Kan noen kode denne sia for meg?" (annet forum)

Det beste hadde nok vært om vi kunne fått en melding øverst "Les denne tråden før du poster!" (eller noe lignende), også har vi en tråd hvor de mest vanligste spørsmålene har blitt svart på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...