EviLEddiE Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 ...Athlon 64. Offentliggjort på Comdex (som GeForce FX). Er det bare meg, eller har kodenavnene på CPU/chipset/skjermkort en tendens til å være "kulere" enn de offisielle navnene..? Kilde Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Ja. Syns AMD bare skulle kalt den Clawhammer. Sikkert mange som hadde kjøpt den bare fordi den fordi det høres mye tøffere ut enn Pentium 4. :razz: Lenke til kommentar
Ash Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Ja de skulle så absolutt holdt seg til Hammer navnene. :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 13:16, skrev Ash:Ja de skulle så absolutt holdt seg til Hammer navnene. :smile: Tja. Opteron er jo litt artig da. Litt verre med Athlon 64. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 64 har jo vært brukt med suksess tidligere. Commodore 64 Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 tenker bare på nintendo 64 jeg når jeg hører det navnet : ble skuffa nå.. men men, ikke noe jeg kan gjøre med det, skal ha det og et gf fx kort uansett.. *glede meg* Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Egentlig enig i det. Kunne godt vært kalt 'Another nVidia graphics card' og 'Another AMD CPU'. Jeg skal ha det for det jeg. For bare late som det heter noe kult noe. :razz: PS: Mange vet jo at Clawhammer = Athlon 64. Ergo 'Powered by Clawhammer.' :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Før/nå: het billigserien Duron og entusiast-serien Athlon og Athlon XP Om en stund: heter billigserien Athlon 64 og entusiast serien Opteron Det tror jeg de gjør for å bevare merkenavnet "Athlon" fordi det var en stor suksess i lang tid og dermed har gjort seg kjent selv hos folk som ikke har så mye peil på data. Det er akkurat samme navne-taktikken og merkenavn-bygginga intel har gjort med sin Pentium-serie. De har bevart merkenavnet fordi det var en suksess og fordi folk kjøpte "pentium" fordi de hadde hørt om det og det bir sagt å være bra. 5.gen. Intelkjerne het Pentium->Pentium MMX 6.gen -"- het Pentium Pro, PentiumII og Pentium III 7.gen heter Pentium 4. Lenke til kommentar
nikey Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 grunnen er jo at selskapene har brukt masse penger på å profilere merkenavnene. f.eks. Pentium, athlon, Geforce. Folk som ikke kan altfor mye om data vil ikke kunne refere hvilke selskap produktene tilhører. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Den 2002-11-20 13:19, skrev Cappo: Quote: Tja. Opteron er jo litt artig da. Litt verre med Athlon 64. Joda, sant nok det. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Før/nå: het billigserien Duron og entusiast-serien Athlon og Athlon XP Om en stund: heter billigserien Athlon 64 og entusiast serien Opteron vil ikke akkurat si meg enig i det der da.. er vel helst mot server marked eller ikke. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 15:08, skrev Dr3as:Før/nå: het billigserien Duron og entusiast-serien Athlon og Athlon XP Om en stund: heter billigserien Athlon 64 og entusiast serien Opteron Nja, Opteron, eller Sledgehammer vil neppe væe for "entusiaster", da de bruker helt andre hk enn Clawhammer. Dette gjorde AMD fordi folk forsto at man kunne bruke vanlige XPer istedenfor MPer i dual-cpu hovedkortene deres. Dessuten vil Opteron sannsynligvis koste en god del mer enn Clawhammer. Den skal b.la lanseres i utgaver med to prosessorkjerner(men da må du ha to M$ lisenser eller bruke Linux:-D ). Opteron vil også ha mange fler transistorer i tillegg til grusomt mye mer cache-minne. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 hva med det som sto em eget OS... hmm... kommer liksom Windows for INTELL og Windows for AMD da? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 15:34, skrev eunaas:hva med det som sto em eget OS... hmm... kommer liksom Windows for INTELL og Windows for AMD da? Jeg tror ikke det er særlig sannsynlig at M$ vil lage en egen versjon av XP til Itanium. Det ville være den eneste løsningen da Itanium er like treig som en P100 når den skal kjøre x86-32 kode. Jeg tror nok Linux passer best der. Dessuten så selges ikke Itanium til "forbrukerpris". Hammer-serien til AMD kan kjøres på dagens utgaver av Windows, men da i et "legacy x86 32bits" modus. Du vil få noe ytelsesforbedring(teorien sier iallfall så) grunnet større cache, raskere systembuss og mer effektiv arkitektur. Men den vil selvfølgelig gå mye bedre med et spesialtilpasset OS. Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Er nå litt spent på når prosessoren vil komme i netbutikkene jeg da... Når AMD sier 1.-2. kvartal, tror jeg vi ikke kan vente den her før i tredje kvartal 2003... Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 16:01, skrev _Furien_:Er nå litt spent på når prosessoren vil komme i netbutikkene jeg da...Når AMD sier 1.-2. kvartal, tror jeg vi ikke kan vente den her før i tredje kvartal 2003... AMD sa i i begynnelsen av X86-64 prosessorytviklingen sin at de skulle komme til sommern 2002, så ble det høsten og nå blir det til vinter... gleder meg vilt... Weeee... *stor entusiasme* Gleder meg vilt til vi får enda en utsettelse på X86-64 produktene dems... Jeg håper virkelig at AMD klarer å holde lanseringsdatoen, ihvertfall innenfor kvartalet de sier at Hammer blir releasa. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 jeg håper også at det ikke blir slike papirlanseringer. xp2800+ har jo holdt seg på papiret nå i en god stund... men uansett om ClawHammer blir hetende Athlon 0.9999 eller Duron, og uansett om den ikke kommer før to måneder etter lanseringen, så skal jeg få meg en :smile: Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 gleder meg som en liten gris@gjørmebad :wink: Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. november 2002 Del Skrevet 21. november 2002 Så har vi pressen da som var skuffet fordi Hammer ikke kom ut på denne tid........... Nå kom da endelig det selfølgelige ut; man må ha nye hovedkort. Lurer på om det ikke også må nye chipset til. Og, når hele systemet skal gå rundt en gang så går det nok både vinter og vår... ;o) Hilsen sveinsel Hmmm............Jeg tok feil: http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1038269736 [ Denne Melding var redigert av: sveinsel på 2002-11-26 05:58 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå