Gå til innhold

intel 850mhz-hvor er de siste 50mhz???

the-wiking

Anbefalte innlegg

har en gammel p3 billig maskin fra obs, den er levert med 600mhz cpu og et gigabyte Hovedkort - ga-6wmm7 - rev 2.0. Tengte jeg skulle få noe mer fart på maskina da jeg driver litt med videored. Da jeg ikke fant noe mulighet til å overklokke i bios eller jumpere på hovedkort så kjøpte jeg en brukt 850 mhz cpu fc-pga/s370 100 mhz fsb . Når jeg booter opp maskina så får jeg en oversikt av det som er på den og der står det at cpu er 800mhz, når jeg går inn på system så står det 851mhz. Hvilke tall gjelder?? hvis det er 800 mhz hvor er da mine siste 50mhz blitt av???Som dere helt sikkert skjønner så er jeg helt grønn når det gjelder dette :smile:. er det noen muligheter å få noe mere fart på denne cpu, eller må jeg også bytte hovedkort. Er veldig takknemlig for svar da jeg vet det finnes mange dyktige mennesker her på forumet, er mektig imponert !!!

[ Denne Melding var redigert av: the-wiking på 2002-11-20 12:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok at problemet rett og slett er at hovedkortet ikke skjønner mer enn 800Mhz prosessorer med den biosen du har. Men siden prosessoren er låst (multiplier) så kjører den på 8.5*100 samme om hovedkortet skjønner det eller ei.

Stol på system vinduet.

Det går an å sjekke om det finnes nyere bios til den maskinen da. Kanskje du kan overklokke litt også hvis det er ønskelig.

Lenke til kommentar

Biosen vil ihvertfall skjønne at det er en 850 istedenfor en 800. Men den har hele tiden gått på 850Mhz siden den er låst. Med andre ord så vil du ikke få noen ytelsesøkning ved å oppdatere bios. Du vil bare oppnå at maskinen viser riktig under oppstarten.

Det du muligens kan gjøre er å overklokke, men jeg har ikke sjekket hvilke muligheter det kortet har for akkurat det. Hvis du har muligheten til å still på fsb'en så kan du forsøke det. Men still bare litt av gangen. Noen hovedkort har ikke bra muligheter for overklokking. :/

Athlon XP 1600+.

ASUS A7N266-C.

MSi Geforce 4 Ti4600.

2x512Mb DDR-minne.

[ Denne Melding var redigert av: Ash på 2002-11-20 15:04 ]

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...