damiende Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei Satte i sammen en maskin i dag. Kjøpte nytt kabinett hovedkort prosessor og ram. Samt en cdrom. Har koblet opp alt sammen men når jeg setter på strømmen blinker nettverkskortet et lite øyeblikk. Når jeg prøver og slå på maskina skjer ingenting. Kabelen som gir strøm er delt i to en 20 pins del og en 4 pins del. Regner med at disse skal settes i på samme sted. Ellers er det et 4 pins strøm plugg som passer en annen plass. Skal begge brukes ? Eller bare ene? Daniel Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dette er en typisk Meg selv tilfelle : Monterer først og leser instruksjonen etterpå for å få det til å virke ? Lenke til kommentar
damiende Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Dette er en typisk Meg selv tilfelle : Monterer først og leser instruksjonen etterpå for å få det til å virke ? 7496890[/snapback] Har lest manualen jeg men det hjelper lite når det viser for eks en 20 pins kobling som ikke er en 20 pins kobling men 24 pins. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Alt for lite info til at vi kan hjelpe Er forøvrigt en grunn til at f.eks Intel anbefaler, at deres produkter KUN bør monteres av proffesjonelle. Denne stadigt hastigt voksende katagori "Maskinen funker ikke" vitner om, at der ikke er specielt mange, der har fått det med sig :-( Kimmer Lenke til kommentar
mkon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Den 4 pinen skal til en egen kobling på hovedkortet, var det her ihvertfall Lenke til kommentar
damiende Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Er et Aopen kabinett og et msi pm8m3-v hovedkort med en intel celeron prosessor. Daniel Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Amatører som setter sammen maskiner kan få negative konsekvenser.. Er du sikker på at du ikke har ødelagt noen komponenter f.eks. pga. ESD? Har du jordingslenke? Er det gulvteppe der du arbeider på maskinen, eller har du på deg ullsokker? Hvis du ikke vet noe om ESD eller statisk elektrisitet, foreslår jeg at du leser litt om emnet og kjøper deg jordlenke før du gjør noe mer. Men maskinen trenger uansett slettes ikke være ødelagt. Prøv å fjern ALL unødvendig hardware. Få den til å starte normalt med kun hovedkort, prosessor, skjermkort, minne. (du skal selvfølgelig ikke fjerne kjøleren til prosessoren) Lenke til kommentar
Caze Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Veldig tøffe i trynet vi var her da... De fleste her på forumet er nok amatører. Og de som er her for å få hjelp, blir ikke hjulpet av at folk bruker mesteparten av postene til å "flame" dem. Nok om det: Det hovedkortet trenger 24-pins kobling OG 4-pins (12v-atx)-kobling. Dvs at hvis trømforsyningen IKKE har 24+4, men 20+4, KAN det hende at hovedkortet ikke får tilstrekkelig/riktig strøm. NOEN hovedkort tillater at man kobler en 20-pins kobling til 24-pins kontakten på hovedkortet. Jeg antar at det er det du har gjort her? Og den ekstra 4-pin koblingen fra PSU'en - er det "festeklemmer" på siden av den? Litt vanskelig å forklare, men noen PSU'er leveres med muligheten for å koble vekk de siste 4 pinnene til "hovedkoblingen", slik at den bare blir 20-pin. Lenke til kommentar
damiende Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Når jeg er inne i maskinen. Holder jeg alltid en hånd på kabinettet for å bli kvitt eventuell statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
damiende Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Tok med maskinen ned til de jeg kjøpte sakene av. De fant ut at hovedkortet var ødelagt. Fikk med meg et nytt og nå funker alt som bare faen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå