eXt3 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hei. vurdere og kjøpe en pda til skolebruk, og har ikke så mye peiling på pda, men har prøvd å finne ut det jeg bør ha. her er det den bør ha: gps noe lignende utseende som TyTn office wi-fi vanlig usb(hvis det finnes på pda?) pris ca. 5000. Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 hei.vurdere og kjøpe en pda til skolebruk, og har ikke så mye peiling på pda, men har prøvd å finne ut det jeg bør ha. her er det den bør ha: gps noe lignende utseende som TyTn office wi-fi vanlig usb(hvis det finnes på pda?) pris ca. 5000. 7496597[/snapback] Akkurat nå er det vel HTC P3300 som faller inn i hodet mitt. Den bruker vel MiniUSB som alle andre PDAer. Denne ligger vel cirka mellom 6500 og 7000 kr inkl. moms. Tror det er Deluxe versjonen, dvs. TomTom ferdig installert + Vest-Europa kart. Den kommer også i en Premium versjon med kun TomTom + område-kart. Denne er nok litt billigere. Det er nok en fin PDA for skolebruk. Ellers finnes det selvsagt andre merker på markedet enn HTC også - f.eks HP hw6915 med TomTom + område kart - koster cirka 5000 kr inkl moms. Område kart er noe skit - så du må ut med mer for å få f.eks kart over Skandinavia. Vil også nevne Eten som ikke er noe kjent merke i Norge. De har produsert "dippedutter" siden 1980-tallet og jeg syntes de er veldig bra. "Flere" av modellene kommer med innebygd GPS - og som regel er de gunstige i pris i forhold til andre produsenter. Ser du bort i fra GPS så har du en del flere fine maskiner: HP, i-mate/Qtek, Fujitsu Siemens, osv. (samme produsent HTC, men med forskjellig såkalt Extended ROM der i-mate legger sine programmer/oppsett = kjekt å ha verktøy og Qtek sine. Det vil ikke produseres flere Qtek-modeller, mens i-mate fortsetter med PDAer/Smartphones i fra andre produsenter etter at HTC begynte å selge sitt eget "brand" HTC) Office - dette ligger vel på alle PDAer med Windows Mobile 5... Ta en titt på www.idedata.no - de har de fleste modellene som finnes på markedet. Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 blir vel kanskje en HTC P3300 etter jul men finnes det overgang fra mini usb til vanlig usb? skulle helst kunne lagre ting på en vanlig minne penn. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 En PDA kan ikke lagre direkte til minnepenn, men den kan lagre til minnekort. Med en bitte liten minnekortleser er du der nesten. Jeg ville satset på TyTN hvis du har behov for tastatur (og det vil du har hvis du skal skrive mer enn bare en SMS i ny og ne). Men det er da bare meg... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Klarer en seg uten telefon delen så anbefales dell axim51v. Enkelt nok å koble seg til mobil med blåtann for surfing noen av fordelene er 624MHz prosessor, Intel 16MB "grafikk" kort og 3,7" VGA skjerm ( 640 x 480) +256 MB rom sd og cf kort kan brukes samtidig, bruker 4GB sd og 8GB cf dell selger vel den for litt under 3300 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå