Boye Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Kan jeg komme med en liten anbefaling, sånn midt på natten? Ikke gi deg enda. Hopp over BF2 et par sekunder, fokuser på skjermen. Problemet ligger veldig mulig i ATi CCC som "bommer" på skjermen. Og BF2 kan fortsatt tro du kjører CRT, reinstaller (eller bedre) sjekk INI filene på spillet også. BF2 konfigurering: http://www.tweakguides.com/BF2_7.html Eksempel: "C:\Program Files\EA Games\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 0 +szx 1280 +szy 1024 1 - Last ned Omegadrivers for ATi: Hjemmeside: http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php Direkte link: http://files.ngohq.com/omega/ati/rad_w2kxp...ga_38291_7z.exe FAQ: http://www.omegadrivers.net/ati/ati_faq.php 2 - Fjern ATi drivere + ATi Control Panel, se kontrollpanelet til Windows 3 - Restart, ikke la de installere nye drivere på nytt hvis den forsøker 4 - Installer Omegadrivers som du lastet ned 5 - Håpe alt går...bedre? Endret 15. desember 2006 av Boye Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Formaterte å la inn ren innstall før BF" begynte å klikke igjen.Har ikke rukket å prøve det siste du fåreslår enda.Tror jeg tar en ren innstall på en 19" og ser om det går greit som før.Begynner å bli møkklei hele skjermen,har feilsøkt i 3 dager snart.Det er mulig det kan løses i VGA med noen triks men i og med at den feiler så totalt i DVI er det egentlig Game over.Kansje jeg legger på litt penger å kjøper en 21" senere.Hvis ATI kort virkelig kan være så buggy som dette blir det også bytta snart.Får fintenke litt før jeg bestemmer meg for neste trekk,begynner å bli utslitt av hele greia.Takker så mye for all hjelp her. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Shit, hadde tenkt å kjøpe samme skjermen til jul. Ser ut som om det må revurderes.. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Dette må uten tvil være en skjerm med problemer for mange..les. http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1102591 ser også ut til å ikke være bare et ATI problem..noen Nvidea kort sliter med det samme. Endret 15. desember 2006 av loddebolten Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2006 Ga opp og returnerte Samsungen..Bestilt LG.2000C og håper den vil funke normalt. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Det er en kjent bug at bf2 kan hoppe til desktop etter splash-screen dersom man endrer mye på oppdateringsfrekvenser/oppløsninger. Du kan endre "Video.con" (som ligger i mine dokumenter - Battlefield 2 - profiles - default) til det som passer deg. Kan være du må endre "global.con" også, for å velge en annen bruker. Dette har ingen ting med skjermen din å gjøre. Får håpe du blir fornøyd med den nye skjermen din og at du ikke erfarer noe slikt med den! Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 det er mulig en fix kunne ordne det i BF2 ja men det er pussig at det ikke har sjedd i det hele tatt med de 2 andre skjermene jeg har brukt lenge..uansett, når den går rett i svart etter driverinnstall i DVI (etter nyformat)er løpet kjørt..må jo kunne forlange bilde på skjermen uten å være "flytekniker".. Lenke til kommentar
nesheim Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Jeg hadde også et underlig problem med denne skjermen og DVI. DEt endte med at jeg kjøpte nytt skjermkort (gikk fra gf fx5600 til gf fx7600), og nå er alt brillefint. Men nå trengte jo jeg nytt skjermkort unasett, men det gjør jo ikke du:( Merkelige greier. Jeg føler med deg. (og har dessverre ikke annen hjelp å gi enn at jeg har hatt samme problem). Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Var det en 'made in china' skjerm du fikk? Ser ut til at det er bare disse som har problemet. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 tror jaggu den var prod i tsjekkia eller noe sånt.. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 faen nå har jeg nettop bestillt en samsung 204B... jeg har et 7900GT og det stod på det forumet loddebolten linka til at det var problemer med DVI på 7900GT og. jaja, jeg får nå håpe på det beste. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 24. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2006 la oss få vite hvordan det gikk..funker det som det skal får du en nydelig skjerm. Lenke til kommentar
Bad Boy Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 eg har eit 7600gt kort med dvi på skjermen funka kjempe flott men fekk problem med bf2 for spille stod innstilt på 85hz fekk den ned til 60 så nå kjøre eg bf2 1600*1200 på bf2 dette e vakkert:) nå funka det kjempe flott dette e ein kjempe skjerm til ein bra pris:) Det er en kjent bug at bf2 kan hoppe til desktop etter splash-screen dersom man endrer mye på oppdateringsfrekvenser/oppløsninger. Du kan endre "Video.con" (som ligger i mine dokumenter - Battlefield 2 - profiles - default) til det som passer deg. Kan være du må endre "global.con" også, for å velge en annen bruker. takk til han som kom med dette tipse:) Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Nå begynner jeg å bli skikkelig skuffa..kan se ut som om disse skjermene er dårlige på 1600x1200 ved DVI bruk. http://www.vbulletin-languages.com/showthread.php?t=23231De krasjer på Mac også har jeg lest.Kan også se ut til at de er mer "ukompatible" på ATI kort ja. 7503225[/snapback] Jeg har 0 problemer på jobben med denne oppløsningen... Er Natural Color og Magic Rotation installert? Hadde kun litt problemer med at maskinen fant skjermen under oppstart, men dette løste seg da driverene kom inn... edit: Åja, skjermkortet her er et Nvidia GF4 MX4000. Endret 27. desember 2006 av Caddy Lenke til kommentar
jag Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 (endret) Er det ikke nødvednig med DVI-D kabel på oppløsning fom 1600x1200 pga høy båndbredde på data til skjermen? Endret 27. desember 2006 av jag Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 DVI-D kabel istedenfor .....? Analogt er det minste problemet Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 De aller fleste som kjører DVI bruker nettopp DVI-D, altså digital overføring. Hvis du mente dual link DVI, så er det ikke nødvendig før man kommer over 1920*1200 60Hz. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Jeg har hatt en 204b en god stund nå og har aldri opplevd noe problemer med den what'so'ever uansett oppløsning. Jeg har et GF7900GTX og kjører med DVI. Lenke til kommentar
bjarneu Skrevet 28. desember 2006 Del Skrevet 28. desember 2006 Har også to slike skjermer på jobb, eller det vil si at jeg nå bare har en... Den ene ville heller ikke fungere i 1600x1200 med DVI, har ikke forsøkt med VGA. Kjører forøvrig med Matrox Millennium P650 skjermkort. Venter på ny skjerm fra leverandør. Men det var jo interessant å se at flere sliter med dette. Er ikke sikker på om andre på jobb har samme skjermer som jeg, har Juleferie nå så det må jeg sjekke over nyttår. Det jeg vet er at mange bruker andre Samsung skjermer i alle fall, de har det ikke vært noe problem med. Er forøvrig svært fornøyd med den som fungerer... Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2006 Er visst spesielle partier det er trøbbel med..jeg fikk iallefall en LG2000C i dag og kobla den til på samme pc som samsungen tryna på og nå ser det helt fint ut på DVI.Bare det går bra med BF" nå etterpå så er jeg helt happy her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå