Gå til innhold

Gi forslag til mitt julebilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig stilig bilde da! Men kan bli enda stiligere og koseligere...!

Jeg synes at det hadde hvert fint med litt dalene snø... kanskje noen spor i snøen... og kanskje en liten nisse eller bare en vanlig person ut i gata...

Keep up the good work!

Husk å poste bilde her når det er ferdig da!

OffTopic:

WooHoo! Post nr. 400! :w00t:

Lenke til kommentar

Synes du har et veldig spennende prosjekt på gang, gleder meg til å se det endelige resultatet. :)

Siden du spør om tips til hvordan bildet kan forbedres skal jeg komme med noen forslag.

Pipene på husene i det siste bildet er helt dekket av snø på toppen, og jeg vil tro det er naturlig at snøen ikke legger seg oppå hullet dersom pipen skal ha noen funksjonell nytteverdi.

Ellers har flere påpekt at noen spor i snøen kunne vert på sin plass, og det er jeg helt enig i, jeg synes det hadde gitt en mer naturlig look dersom snøen var tråkket ned på steder der det er naturlig at folk går mye, slik som rundt inngangspartiet ved husene, og rundt det fine treet i midten av landsbyen.

Ellers synes jeg fortsatt husene, og spesielt de nye gatelyktene virker litt tilfeldig plassert, selv om det ble forbedret mye fra det første bildet.

Isteden for at bygningene er spredt rundt ville det kanskje vert mer naturlig dersom de ble plassert noe tettere, og kanskje i klynger?

Nå vet jeg ikke hvor mye detaljer du planlegger å ha i bildet, men et par ekstra detaljer slik som et fuglenek, en snømann, et par ski, eller en snølykt kunne kanskje vert fint?

I tillegg til det la jeg merke til at noen av de minste husene har vinduer som ligger veldig lavt mot bakken, så kanskje en effekt hvor lyset innenifra kaster skygge ut mot snøen ville vert ekstra stemningsskapende?

Bilde under illustrerer effekten jeg tenkte på, legg merke til hvordan skyggen av rammeverket i vinduet kastes mot snøen på utsiden av huset.

carlsbergskiwpas0.th.jpg

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Dette så veldig pent ut. Som flere andre har nevnt, savner jeg mer "liv" i bildet. Det er pent nå, men dalende snø, litt fotspor til noen av husene, røyk ut av noen av pipene, og kanskje en kjelke eller to og en snømann hadde gjort seg. Kanskje også en siluett av mennesker i et eller annet vindu hadde gjort seg. En del av husene "flyter" oppå snøen. Det bør du fikse.

Hva 3d app bruker du? Hvilken render? Hvor jobber du?

Endret av spiffers
Lenke til kommentar

Tusen takk for tilbakemeldingene. Jeg skal legge til detaljene dere nevner om jeg får tid. Når det gjelder tilfeldig plassering av hus og lykter, så var det meningen. Det er allikevel ikke akkurat helt tilfeldig. Husene er plassert med jevne mellomrom mellom hverandre og lyktene er lagt mellom dem slik at hele landsbyen blir opplyst. Det skal være litt "rural" preg over det.

Hva 3d app bruker du? Hvilken render? Hvor jobber du?

7548679[/snapback]

Jeg bruker Lightwave 3D 9.0 til å modellere og rendre bildet. Jeg driver bare med dette som fritidssyssel. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om bildet er ferdig eller ikke, men her kommer litt jeg savner:

Røyk fra pipene

Litt uteliv (Noen unger som aker, bygger snøborg eller lignende)

Putte inn noen snølykter utenfor noen dører eller lignende...

Dette er ting jeg tror vil få litt mer liv og stemning i bildet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...