ekwathne Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Søskenbarnet mitt er ute etter ny bærbar maskin. Den skal være kraftig. Vi har sett litt på Acer Ferrari 5005 og Acer Ferrari 1005. Vi er usikre på hvilken av disse som er det beste kjøpet? Vi lurer også på om det er en annen maskin han burde kjøpt, hvilken? Prisen er ca 17-18k. Håper på god respons. Mvh Erling og Ole. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 se på dell.no! inspiron! Får ihvertfall bra maskin for de pengene! Sitter her med en selv, nettopp fått, og førsteinntrykket er veldig veldig bra! Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Får vel egentlig lite for pengene hvis du kjøper en Ferrari... Mvh Men utseendet er MEGET bra.. (utseendet verdt pengene??) Endret 13. desember 2006 av krbalto Lenke til kommentar
remmm Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dell Inspiron 9400! Får en heftig maskin i den til 17-18k. Bra grafikkort, 2 gb ram, core 2 duo prosessor, og om ønskelig høyoppløst skjerm. På dell.no kan du konfigurere den etter egne ønsker. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 15-16K = inspiron 9400, over det kan du ta en XPS.. Da får du 7950GTX, motfor GS på i9400 serien. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 15-16K = inspiron 9400, over det kan du ta en XPS.. Da får du 7950GTX, motfor GS på i9400 serien. 7497045[/snapback] Ryktene sier at det går an å velge 7950 i inspiron også, bare å snakke med Dell.... Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Må vel egentlig tenke på størrelsen og da! :!: Dell Inspiron 9400 er jo så vidt det man kan kalle en "bærbar".. Endret 14. desember 2006 av apegutt_90 Lenke til kommentar
hagern Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kjøp Lenovo T60s med wide screen. Da får du mye laptop for pengene! Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Må vel egentlig tenke på størrelsen og da! :!: Dell Inspiron 9400 er jo så vidt det man kan kalle en "bærbar".. 7502206[/snapback] For all del den er slepbar Kalles en desktoperstatter for en grunn.. Digre feite 17" går også ann å bruke til skolebruk. Bruker min på skolen hver dag^^ Lenke til kommentar
Jlmss Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Det var 2 forskjellige maskiner det i størrelse:) Hva skal den brukes til? For til den summen får man mye forskjellig.. Vil anbefale å se på hvilken bruk maskina skal ha i stedenfor pris. for til 17-18 dekker det meste og kansje finner dere en billiger som dekker behove og penger igjen til andre morsome duppeditter til maskina. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Det var 2 forskjellige maskiner det i størrelse:) Hva skal den brukes til? For til den summen får man mye forskjellig.. Vil anbefale å se på hvilken bruk maskina skal ha i stedenfor pris. for til 17-18 dekker det meste og kansje finner dere en billiger som dekker behove og penger igjen til andre morsome duppeditter til maskina. 7505347[/snapback] Maskinen skal brukes til alt, se film, musikk, programmering og spilling av krevende spill som BF2. Jeg har ikke fått hørt med søskenbarnet mitt om en Dell er aktuelt. Noe jeg tviler litt på. Så bare kom med forslag. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Fatter ikke hva folk har imot Dell. Er jo bortimot de heftigste bærbare du får på markedet i dag. Når han først skal bruke så mye penger lønner det jo seg å gå for det beste! Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Fatter ikke hva folk har imot Dell. Er jo bortimot de heftigste bærbare du får på markedet i dag. Når han først skal bruke så mye penger lønner det jo seg å gå for det beste! 7572205[/snapback] 1. gammel tråd 2. Personlig ville jeg aldri kjøpt en dell maskin av 1 grunn, jeg missliker tastaturet og touchpaden. Føler det ikke finnes motstand i noen av delene, og da spessielt touchpadknappene. Siden jeg bruker dette mye er en Dell uaktuellt for meg. Men må også pressisere at dette er MIN mening og jeg er klar over at det er mange som liker Dell, du får veldig gode specs for penga der, uten tvil, men jeg er altfor avhengig av ett tastatur jeg liker å skrive på til å kunne kjøpe meg en Dell. Shit, det ble langt uten ett punktum det Lenke til kommentar
nighdark Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Fatter ikke hva folk har imot Dell. Er jo bortimot de heftigste bærbare du får på markedet i dag. Når han først skal bruke så mye penger lønner det jo seg å gå for det beste! 7572205[/snapback] 1. gammel tråd 2. Personlig ville jeg aldri kjøpt en dell maskin av 1 grunn, jeg missliker tastaturet og touchpaden. Føler det ikke finnes motstand i noen av delene, og da spessielt touchpadknappene. Siden jeg bruker dette mye er en Dell uaktuellt for meg. Men må også pressisere at dette er MIN mening og jeg er klar over at det er mange som liker Dell, du får veldig gode specs for penga der, uten tvil, men jeg er altfor avhengig av ett tastatur jeg liker å skrive på til å kunne kjøpe meg en Dell. Shit, det ble langt uten ett punktum det 7572328[/snapback] ja, dette var en gammel tråd! Synes det var litt interessant at du nevnte tastatur og touchpad, to av elementene i bærbar pc som absolutt ikke har noe som helst med ytelse å gjøre. og det er ikke som man ikke kan benytte seg hvem som helst tastatur eller mus med bærbare idag, heh? Jeg tror ikke at når du har skaffet deg en bærbar som man kan spille heftige spill på, at du bruker touchpad eller knappene vil være temmelig merkelig.. ikke helt til spill-bruk touchpad og knappene der, nei. Man skal tenke fornuftig når man kjøper en datamaskin, og bruke tastatur eller touchpad som utgangspunkt for hvilken pc man bør velge, burde ikke ha en betydning hvis man skal ha en heftig datamaskin. Skal man kombinere interessene med skriving også, er det snakk om ca. 200-300 kroners investering i en tastatur, og evt. mus. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Det jeg synest er stilig er at eg liker tastaturet veldig godt, og ikke minst touchpaden! Synest det er perfekt balanse på motstanden i knappene! Så d er nok veldig individuelt! Min Dell oser det iallfall kvalitet av! Herlig byggekvalitet!! Lenke til kommentar
remmm Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Det jeg synest er stilig er at eg liker tastaturet veldig godt, og ikke minst touchpaden! Synest det er perfekt balanse på motstanden i knappene! Så d er nok veldig individuelt! Min Dell oser det iallfall kvalitet av! Herlig byggekvalitet!! 7573145[/snapback] Helt enig! Men så klart, respekterer andres mening også, finnes mange andre gode pc'er også. Men pr. i dag er det vell Dell og Alienware (som eies av dell?) som har de kraftigste bærbar pc'ene. Endret 25. desember 2006 av remmm Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) Den hær må være bra. Får oppgradert gratis til VISTA(Vista ready). Prisen e ikke gal heller mtp.spec. Toshiba Satellite P100-347 T7200 (2,0 GHz)NVIDIA® GeForce™ Go 7900 512 MB http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42176 Prismessig ligger den pr.dags dato ca.1100kr under dell9400 med samme spesifikasjoner. Endret 25. desember 2006 av spaltcha Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Fatter ikke hva folk har imot Dell. Er jo bortimot de heftigste bærbare du får på markedet i dag. Når han først skal bruke så mye penger lønner det jo seg å gå for det beste! 7572205[/snapback] 1. gammel tråd 2. Personlig ville jeg aldri kjøpt en dell maskin av 1 grunn, jeg missliker tastaturet og touchpaden. Føler det ikke finnes motstand i noen av delene, og da spessielt touchpadknappene. Siden jeg bruker dette mye er en Dell uaktuellt for meg. Men må også pressisere at dette er MIN mening og jeg er klar over at det er mange som liker Dell, du får veldig gode specs for penga der, uten tvil, men jeg er altfor avhengig av ett tastatur jeg liker å skrive på til å kunne kjøpe meg en Dell. Shit, det ble langt uten ett punktum det 7572328[/snapback] ja, dette var en gammel tråd! Synes det var litt interessant at du nevnte tastatur og touchpad, to av elementene i bærbar pc som absolutt ikke har noe som helst med ytelse å gjøre. og det er ikke som man ikke kan benytte seg hvem som helst tastatur eller mus med bærbare idag, heh? Jeg tror ikke at når du har skaffet deg en bærbar som man kan spille heftige spill på, at du bruker touchpad eller knappene vil være temmelig merkelig.. ikke helt til spill-bruk touchpad og knappene der, nei. Man skal tenke fornuftig når man kjøper en datamaskin, og bruke tastatur eller touchpad som utgangspunkt for hvilken pc man bør velge, burde ikke ha en betydning hvis man skal ha en heftig datamaskin. man kombinere interessene med skriving også, er det snakk om ca. 200-300 kroners investering i en tastatur, og evt. mus. 7573099[/snapback] Nå svarte jeg på en grunn til at noen ikke kjøper en Dell. Selv bruker jeg touchpad og keyboardet på den bærbare mye, siden jeg jobber litt med skolearbeid når jeg er på reise osv. Tog/buss er jo så kjedelig at noe må jeg jo gjøre. Da blir plutselig en god touchpad/keyboard veldig viktig. Skal du derimot bruke den til spilling, så ja, kjøp mus og keyboard ved siden av, men jeg liker ikke å skrive på en Dell laptop eller bruke touchpaden på den. Selvsagt vet jeg at dette ikke har noenting med ytelse å gjøre, men for meg er dette viktige kriterier for mitt valg av bærbar. Men ikke rettningslinjer for hva en skal se på da en kjøper bærbar. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Fatter ikke hva folk har imot Dell. Er jo bortimot de heftigste bærbare du får på markedet i dag. Når han først skal bruke så mye penger lønner det jo seg å gå for det beste! 7572205[/snapback] 1. gammel tråd 2. Personlig ville jeg aldri kjøpt en dell maskin av 1 grunn, jeg missliker tastaturet og touchpaden. Føler det ikke finnes motstand i noen av delene, og da spessielt touchpadknappene. Siden jeg bruker dette mye er en Dell uaktuellt for meg. Men må også pressisere at dette er MIN mening og jeg er klar over at det er mange som liker Dell, du får veldig gode specs for penga der, uten tvil, men jeg er altfor avhengig av ett tastatur jeg liker å skrive på til å kunne kjøpe meg en Dell. Shit, det ble langt uten ett punktum det 7572328[/snapback] Lenge siden du har prøvd eller? Jeg føler hvertfall at det er meget bra touchpad og motstand i tastaturet. Mange bærbare pcer har helt jalla touchpad (Les HP m.fl.) og tastatur så mykt som ei pute (les OEM maskiner m.fl.) Føler hvertfall at tastaturet på min dell hvertfall er meget godt, fordi det er godt avstivet, og har motstand. Har en annen OEM maskin hjemme med slik seig og ekkel mousepad, og tastatur uten motstand. Det er ikke noe godt og jobbe med, er fullstendig enig med deg der. Lenke til kommentar
1ar Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Skal du bruke så mye penger på en bærbar ville jeg valgt en med HD-DVD slik at du kan bruke den til stuepc og spille av på større TVer og projektor. Må gjerne opp litt i pris, vet ikke helt hva de ligger på. Fant en Toshiba til 20 000 som virket som en kraftig PC, litt svakere skjermkort enn f eks Dell sin som det var diskutert, men bør vel fint holde til BF2. Samt ikke minst at du kan spille av HD filmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå