Gå til innhold

Fonter "forsvinner" ved overklokking


Anbefalte innlegg

Jeg har en rimelig hardklokket Pentium D 805 på et P5W DH Deluxe som jeg kjører på 3800 MHz. Før har jeg kjørt den på 3600, men nå har jeg tatt den tilbake på 3800. Problemet som oppstår er at maskinen blir litt mer ustabil. Det som først slår meg er at en del tekst blir borte fra skjermen, men når jeg merker teksten der den egentlig er, kommer den frem. Jeg har kjørt Orthos og maskinen er stabil, og jeg har kjørt opp Vcore til oppunder 1,5 volt. Når ny vannkjøling ankommer, blir det mer spenning og 4GHz.

 

Jeg har satt chipset-spenning til 1,5, PCI til 33 MHz, minnespenning til spec (2,1 volt), men SB-spenning og PCIe-hastighet er på Auto. Er det noe jeg bør fikle med? Altså, jeg ligger på på en busshastighet som er under f.eks. C2D og D 9xx-serien.

 

Noen innspill? Legger ved CPU-Z hvis noe her kan hjelpe. Og hva er FSB termination voltage? Har forresten skrudd av Hyperpath 3.

 

Og forresten: jeg har OZC XTC PC6400 Platinum RAM som kjører UNDER spec

 

(og akkurat i det jeg skulle oppdatere denne posten: BSOD, noe som det virker som kun skjer ved bruk av firefox...)

post-12480-1166040882_thumb.jpg

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Men hva skal PCIe-hastigheten være. Har enda ikke klart å finne noe konkret svar på standard-hastigheten der, derfor står den i nuet på auto (er det 100MHz eller 90 eller noe helt annet?)

 

Forresten, takk for svar etter at tråden har ligget i dvale siden opprettelsen :thumbup:

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...