Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Temperaturproblemer med Golf'en..

Jonhei

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et lite problem med min Golf 3 93 modell, med 1.8 90 hk motor. Problemet er at den under vanlig drift ligger på ca. 80 grader. Dette er når4 jeg kjører på landevei, eller lignende. Dette synes jeg er for lite da den egentlig skal ligge på ca. 90 grader.

Når jeg står i kø så går temperaturen opp til 98 grader, før vifta slår inn, og temperaturen går ned til 93 grader igjen. Deretter går den opp til 98 grader og ned til 93 igjen helt til jeg begynner å få litt fart slik at luften avkjøler motoren.

Det jeg tror er problemet er at termostaten er åpen hele tiden, fordi det tar ofte veldig lang tid før motoren blir varm.

Så er det vifta som jeg tror ikke er helt i orden. Den går aldri når motoren er avslått. Kun når tempen kommer opp til 98 grader. Hvordan er vifta deres; går den kun når tempen kommer til 98 grader, eller ellers også?

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 92 Audi 80 2,0 som vanligvis ligger på en 75 grader når jeg kjører. På bykjøring å når motoren blir varm slår vifta inn på 92-94 grader. Vet ikke helt når det er meninga den skal slå inn, men det kan jo kanskje at føleren til vifta ikke er helt i orden om den slår inn for sent/for tidlig?

Endret av Buxa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...