nikk0 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Heisann.. Når jeg skal bruke laptopen min som carputer, så må jeg ha egen sub utgang så jeg kan justere litt.. Er det mulig å tvinge ei inngang, f.eks: line-in eller mic til å bli .f.eks "sub-out"? Det gjelder enn laptop av typen Acer Travelmate 2312*** ... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Ikke hvis ikke lydkortet støtter det fra fabrikken av, noe jeg tviler på at har kommet i bærbare enda (noen on-board lydkort fra Realtek har denne funksjonen). Tips: Kjøp deg en forforsterker, da har du full kontroll med alle frekvensene, og noen modeller (bla. den jeg har) Har egen sub-kanal som jeg kan justere både nivå og delefrekvens på mens jeg kjører... (Å bruke laptop som carputer trenger ikke være så lurt. Jeg prøvde, og etter to timer med godt pådrag fra subben hadd vibrasjonene fra denne og vibrasjonene som finnes i en bil med motoren i gang ødelagt harddisken). Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2006 Laptop som carputer er ikke optimalt, det vet jeg. Men den har jo en 2,5" disk, så litt tåler den.. Funket i båten så. Vil egentlig kjøpe meg et VIA m-ITX, eller n-ITX kort, og bygge et lite greit system til bilen, men har ikke råd ennå. Vet at det finnes programmer som gjør at jeg kan få flere "lydsoner", bruker dette på htpc'n, så jeg kan høre på en ting i stua og noe annet på kjøkkenet .. Men det er jo tross alt bare snakk om at hver av utgangene på kortet blir hver sin sone. Får kanksje bare vente å kjøpe meg et ordentlig system med en gang.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 men hvor stor sub har du i båten, og om du har en stor sub i båten, er den står nok til å få hele båten til å vibrere? Vær i hvertfall forsiktig med for heftig bass... Den optimale løsningen vil nok være, som du sier, å bygge på ett lite VIA-kort med integrert prosessor, og så bruke ett IDE-CF adapter og ett 4GB Compact Flash-kort som systemdisk, og en Seagate Portable eller WD Passport ekstern harddisk til lagring, og så montere lagringsdisken godt støtbeskyttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå