chil Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Hei jeg har: Msi333ultra2 HK AMD xp1900 256ddr 2700 No name ram Når jeg overklokker FSBen klarer jeg bare noen få hmz klarer og kjøre Cpuen på 1640hmz isteden for 1600hmz og hvis jeg prøver mere så blir bare skjermen enten svart eller så klarer ikke maskinen å boote. er det pga Noname dritt rammen min??? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Neppe, den skal klare PC2700-hastighet (166MHz, CAS 2,5) selv om det er noname. Du sier skjermen blir sort! Det tyder på at det er skjermkortet som ikke klarer den høye hastigheten. Sjekk om hovedkortet støtter 166MHz FSB. Hvis det gjør det, eller du likevel klarer å ha en FSB:PCI-ratio på 5:1 så kan du prøve det i stedet for 4:1. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 20. november 2002 Del Skrevet 20. november 2002 Det er godt mulig at det er minnet som stopper deg. Grunnen er at dersom hastigheten på minnet er satt på auto, eller "by SPD" i bios, så vil minne bli kjørt på 166MHz når FSB hastigheten er 133MHz. 166MHz er spesifisert hastighet for PC2700 minne. Minnet kjøres altså asynkront med FSB på forholdet 5/4. Når du overklokker FSB på maskinen, resulterer dette i at minnet kjøres over den spesifiserte hastigheten. Billig Nonamemine gir seg normalt tidlig ved overklokking. Løsningen på dette er å sette minnehastigheten manuelt slik at den kjøres synkront med FSB. Det vil altså si 133MHz eller DDR266. Alt dette stilles inn i bios. _________________ Byggeren slapps.com [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-11-20 13:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå