torandres7 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg for tiden veldig trøtt og lurer på om det er noe mangel på vitaminer eller noe annet som mangler i kroppen siden jeg er det. Har vært hos legen og målt blodsukkeret, men det var i orden. Har en jobb som innebærer å sitte mye stille å passe på. I tillegg er det en del støy der da. Så blir jo sliten i hue av det også, men er fortsatt trøtt når jeg kommer hjem. Så er det noen som har noen råd om noe tilskudd jeg kan ta eller piller så er jeg åpen for det meste bare det virker positivt. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du kan prøve og spise 5 frukt om dagen.. Eller du kan prøve og våkne 1eller 2 timer tidligere enn vanlig, for så og legge deg litt tidligere og sove helt til du våkner, ute nvekkerklokke, bør vel kansje være en helg... Lenke til kommentar
fakey Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Lurer også veldig på det her. Duppa av etter å ha kommer hjem fra skolen kl 14:00 og våkna nå (!) Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...49&hl=+Stilnoct Den tråden kan hjelpe, sove litt mer om natta. Endret 13. desember 2006 av Bundy Lenke til kommentar
asoris Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kanskje noe av trettheten skyldes været? Lenke til kommentar
spirrevippen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Vet det er vanskelig, men prøv å få litt dagslys hver dag. Jeg leste et eller annet sted her om dagen at man skal prøve å få i hvert fall 30 minutter dagslys nå i mørketiden, men jeg vet at det er vanskelig fordi 1) det er knapt 30 minutter dagslys nå for tiden 2) når man jobber er det gjerne mørkt når man drar hjemmefra og mørkt når man kommer hjem. Men prøv å få deg en god natts søvn (hver natt), spis vitaminrike frukter, drikk vann og prøv å få noe dagslys. Jeg tror det er en vane. Da mørketiden kom var jeg helt utslått, men nå legger jeg meg senest 22:30 og står opp 6:30, spiser frokost + regelmessig gjennom dagen, og får i meg nok væske. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg for tiden veldig trøtt og lurer på om det er noe mangel på vitaminer eller noe annet som mangler i kroppen siden jeg er det. Har vært hos legen og målt blodsukkeret, men det var i orden. Har en jobb som innebærer å sitte mye stille å passe på. I tillegg er det en del støy der da. Så blir jo sliten i hue av det også, men er fortsatt trøtt når jeg kommer hjem. Så er det noen som har noen råd om noe tilskudd jeg kan ta eller piller så er jeg åpen for det meste bare det virker positivt. 7495153[/snapback] Kroppen tilpasser seg etter aktiviteten. Har du en veldig stillesittende jobb, blir du ganske naturlig vis også trøtt og slapp. Tenk deg litt om; Ville det ikke vært rart om du, som sitter mye i still - hadde kroppen full av energi så det formelig tøt ut gjennom ørene? Hadde du trent, så hadde du kanskje opplevd noe merkelig. Nemlig å få energi av å forbruke energi. Omvendt, er det kanskje ikke så rart at du blir døsig av å -ikke- forbruke energi. :-) Lenke til kommentar
XaTrIx Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Har slitt med trøtthet lenge selv.. de "vanligste" grunnene til trøtthet er vel: -Jernmangel -Lavt stoffskifte -Depresjon/Vinterdepresjon -For lite søvn -Søvnapne Bare be legen om å ta alle mulige blodprøver.. det koster det samme for deg om det er en blodprøve eller tredve... Det du kan gjøre med det er: - Ta vitamin/mineral-tillskudd om du mangler noe - Trene - Dagslys/dagslyslampe - Piller/kaffe. Anbefaler ikke koffein. Begynte å ta koffeinpiller selv og måtte hele tiden øke dosen. Sluttet når jeg nådde 400mg uten å merke noe effekt. Eventuelt kan du prøve "modafinil". Skrives ut til pasienter som er narkoleptiske. Du kan bestille dem fra utlandet, men jeg anbefaler ikke selvmedisinering. -Legge deg tidligere -Prøve "uberman" søvnrytme =p http://en.wikipedia.org/wiki/Polyphasic_sleep Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 For noen uker sia hadde jeg en persiode hvor jeg var sinnsykt trøtt på skolen og sovna ofte når jeg kom hjem. Hovedgrunnen til det var nok fordi at jeg satt oppe til 2-3 tia nnesten hver natt. Men fant også ut at jeg hadde litt jernmangel, nå har jeg fått tabletter for det, og syns ikke at jeg er like trøtt som før. Men sitter like lenge oppe om nettane, så blir jo fortsatt ganske trøtt ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå