hagern Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Jeg er på jakt etter en ny laptop. Følgende vil jeg ha med: C2D prossessor 1 GB minne Helst under 2 kg. Jeg har tittet på noen modeller, hvis noen kunne gi meg noen tilbakemeldinger på de forskjellige eller komme med andre anbefalinger. Hvis man kan instalere Windows på nye MAC Book kan den også være aktuell, noen som har noe kjennskap til det? Dell XPS M1210 https://prisguiden.no/product.php?productId=45785 Apple Mac Book; hvis man kan kjøre Windows? https://prisguiden.no/product.php?productId=45747 ASUS U5F https://prisguiden.no/product.php?productId=52264 Fujitsu Siemens Amilo Si1520 https://prisguiden.no/product.php?productId=42384 Er det noen av disse som utmerker seg? Finnes det andre gode alternativer uten at jeg sprenger budsjettet? Skulle gjerne tatt meg rå til en Lenovo X60, men har rett og slett ikke cash Endret 13. desember 2006 av hagern Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Dette må være en av de raske bumpingene jeg har sett!! Det skal gå 24 timer mellom bump og du riskerer både svært liten respons samt advarsel når du fremtrer på denne måten Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 drit i kritiser UTEN å hjelpe ham da! hvertfall. Skal du spille på den? og har du et ekstra os til mac'en i så fall? tror denne er god hos amentio: https://prisguiden.no/product.php?productId=39831 ingen av de du lista opp hadde noe annet enn integrert grafikkkort... greit å ha litt bedre hvis spill skulle friste litt... fikk ikke helt sett etter en med god batteritid, regner med at det er viktig Lenke til kommentar
hagern Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) drit i kritiser UTEN å hjelpe ham da!hvertfall. Skal du spille på den? og har du et ekstra os til mac'en i så fall? tror denne er god hos amentio: https://prisguiden.no/product.php?productId=39831 ingen av de du lista opp hadde noe annet enn integrert grafikkkort... greit å ha litt bedre hvis spill skulle friste litt... fikk ikke helt sett etter en med god batteritid, regner med at det er viktig 7495685[/snapback] Blir nok lite spilling på denne. Det mest avanserte blir vell hjerter i en kjedelig forelsning. Når det gjelder batteri tid er det en fordel at den varer en stund... Endret 13. desember 2006 av hagern Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 drit i kritiser UTEN å hjelpe ham da!hvertfall. Skal du spille på den? og har du et ekstra os til mac'en i så fall? tror denne er god hos amentio: https://prisguiden.no/product.php?productId=39831 ingen av de du lista opp hadde noe annet enn integrert grafikkkort... greit å ha litt bedre hvis spill skulle friste litt... fikk ikke helt sett etter en med god batteritid, regner med at det er viktig 7495685[/snapback] Det er faktisk en grunn for at reglene her på forumet bør holdes... Jeg skal drite i å hjelpe men du bør drite å gi dårlige tips... AsusJa har rett og slett gått ut på dato med sin dødstrege harddisk samt man får maaaange andre maskiner som topper både på pris og spesefikk Lenke til kommentar
hagern Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 drit i kritiser UTEN å hjelpe ham da!hvertfall. Skal du spille på den? og har du et ekstra os til mac'en i så fall? tror denne er god hos amentio: https://prisguiden.no/product.php?productId=39831 ingen av de du lista opp hadde noe annet enn integrert grafikkkort... greit å ha litt bedre hvis spill skulle friste litt... fikk ikke helt sett etter en med god batteritid, regner med at det er viktig 7495685[/snapback] Det er faktisk en grunn for at reglene her på forumet bør holdes... Jeg skal drite i å hjelpe men du bør drite å gi dårlige tips... AsusJa har rett og slett gått ut på dato med sin dødstrege harddisk samt man får maaaange andre maskiner som topper både på pris og spesefikk 7495769[/snapback] Jeg har ingen problemer med å følge regler, ble bare litt frustrert over at tråden der det ble spurt om hvordan man fjerner lim fra klistre merker fikk manges oppmerksomhet!! Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Om ytelsen er viktig ville jeg vurdert dell xps m1210, den gir mye for pengene. Bra batteri, god ytelse i windows og god 3D-ytelse ift størrelse om du skal spille\bruke grafikk-krevende programmer Lenke til kommentar
hagern Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Om ytelsen er viktig ville jeg vurdert dell xps m1210, den gir mye for pengene. Bra batteri, god ytelse i windows og god 3D-ytelse ift størrelse om du skal spille\bruke grafikk-krevende programmer 7495906[/snapback] Som sagt det viktigste for meg er at det er allright batteri tid og at den ikke er noe tungt drååg. Kommer til å bli fraktet endel til og fra studiested, blir sikkert noe film titting på lange turer også. Noen som har noen kommentarer til MacBooken? Vurdere sterkt en slik da denne har endel praktiske løsninger og ekstra utstyr! Designet er også bra, men det er ikke det viktigste. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Om ytelsen er viktig ville jeg vurdert dell xps m1210, den gir mye for pengene. Bra batteri, god ytelse i windows og god 3D-ytelse ift størrelse om du skal spille\bruke grafikk-krevende programmer 7495906[/snapback] Som sagt det viktigste for meg er at det er allright batteri tid og at den ikke er noe tungt drååg. Kommer til å bli fraktet endel til og fra studiested, blir sikkert noe film titting på lange turer også. Noen som har noen kommentarer til MacBooken? Vurdere sterkt en slik da denne har endel praktiske løsninger og ekstra utstyr! Designet er også bra, men det er ikke det viktigste. 7500870[/snapback] Eneste du bør huske om du velger MBP er at 3D-ytelsen er laber og du får dårlige spesifikasjoner ift pris. Lenke til kommentar
hagern Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Skjønner! Nå higer ikke jeg så mye etter god 3d ytelse. Vet at hvis jeg eventulet skulle gå får en Fujitsu Siemens kan jeg få en sånn Vista Upgrade til fornuftig pris. Noen som kjenner til om det gjelder DELL også? Greit å få VISTA på alle pcene i huset. Ut i fra det jeg har lest på nettet virker både DELL og FS maskinene bra!? Men det jeg ikke liker med dell laptopen er design og web cam. Hva ska ljeg med det? Helt ubrukelig å ha et så synlig webcam. Der er Mac Booken mye bedre, da den er integrert i ramma, men jeg er litt skeptisk til å gå over til MAC etter å ha brukt pc i alle år. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Tror du kan velge opsjon for integrert webcam i ramma på M1210, om du ringer dell å sier du vil ha engelsk windows med vista upgrade så får du det, av en eller annen grunn får du det ikke med norsk windows. Lenke til kommentar
hagern Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Tror du kan velge opsjon for integrert webcam i ramma på M1210, om du ringer dell å sier du vil ha engelsk windows med vista upgrade så får du det, av en eller annen grunn får du det ikke med norsk windows. 7502638[/snapback] Det er ikke verst, da blir det nok i tilfelle en engelsk xp med viste upgrade muligheter. Det virker som de fikser det meste ho dell. Vet du hvordan leveringstiden er? Og eventuelt hvordan det er med service hvis du haker bort alle de service sakene når du velger konfigurer? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Tok vell 8 virkedager å få pcen sist jeg bestilte. Husk å velge det største batteriet og skjermen med integrert webkamera. Jeg ville valgt den dårligste garantien for å spare penger. Dell holder jevnt over meget god kvalitet. 1-års garantien innebærer at de kommer hjem og fikser det det første året (tror jeg) etter det må du sende den til dell, men du har reklamasjon i 5 år så alt utenom strømforsyning og batteri skal kunne fikses såfremt du ikke har fremprovosert det selv. MBP er jo bra den og, MEN den kjøper du ikke om du primært vil ha windows, dessuten får du lite for pengene, du betaler mye for godt design. Bare så det er sagt, M1210 ser relativt bra ut den og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå