PHdZ Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Hei, har fjerna Windows og Intel klistremerket på laptopen min og har prøvd å skrape vekk limet som er igjen med neglene, kniv, saks, papir osv. men det er framleis litt ekkel lim igjen. Korleis fjerne eg det? Ja, også har eg prøvd med litt vatn utan suksess. Tak for raskt svar . Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har du cpu rens? Sånn til å vaske cpuen før du legger på nytt kjølepasta? Det funker godt mot alt mulig rart. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 rødsprit burde ta d... evt plasterfjerner Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 negllakkfjerner er også å anbefale om du har det for hånden, men IKKE søl noe inn i maskinens indre... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Isopropanol? aceton? (løser også opp plastikken) neglakkfjerner? Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Sitrusspray fra 3M er veldig effektivt. Like bra er faktisk noen dråper lime eller sitron... Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Vil helst ha noko som ikkje etsar opp plastikken sia Dell har lagd nesten heile maskina av plastikk . Men eg har dessverre ikkje CPU rens . Sitrusspray fra 3M er veldig effektivt. Like bra er faktisk noen dråper lime eller sitron... 7495047[/snapback] Men er det berre å dryppa et par dråper lime eller sitron på limen også tørke limet vekk? Og lager det flekker på plastikk? EDIT: Finst det også noko anna som mandarin eller olivenolje osv? Det visste seg nemlig me ikkje har sitron eller lim i hus. Endret 13. desember 2006 av PHdZ2 Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Vil helst ha noko som ikkje etsar opp plastikken sia Dell har lagd nesten heile maskina av plastikk . Men eg har dessverre ikkje CPU rens . Sitrusspray fra 3M er veldig effektivt. Like bra er faktisk noen dråper lime eller sitron... 7495047[/snapback] Men er det berre å dryppa et par dråper lime eller sitron på limen også tørke limet vekk? Og lager det flekker på plastikk? EDIT: Finst det også noko anna som mandarin eller olivenolje osv? Det visste seg nemlig me ikkje har sitron eller lim i hus. 7495146[/snapback] Er bra med sitrussyre i mandarin også. Prøv å drypp det på limet, la det stå å virke litt, og så tørker du det av. Gjenta til det er borte. Er du redd for merker, så prøv å påføre mandarinjuice på et sted på laptopen som ikke vises (undersiden kanskje?) Lenke til kommentar
Pera86 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg har brukt aceton uten at det ble noen merker på plasten på maskinen av den grunn. Bare du fjerner det fort nok, burde det nok gå bra. Synes egentlig det er litt merkelig om plasten på maskinen det blir løst opp i det hele tatt. Tross alt er jo acetonen i en plastflaske Greit nok at forskjellige plasttyper løses opp i forskjellig grad, men jeg tviler på at plasten som er brukt i datamaskinen er spesielt løselig. Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Takk for svar alle saman, fekk fjerna det ved hjelp av appelsin juice og litt gnikking med ein kjøkkenklut . Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Fingeren fungerer jo bra på slikt også da... nok gnikking vil etterhvert få vekk limet. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hehehe... skulle akkurat til å foreslå fingeren! Tok nettopp bort intel og windows merket på den nye maskinen min når eg leste tråden, fikk alt bort... Den seigeste var windows lappen! Vrient å bli kvitt windows vet man! Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hammer og meisel gjoer susen. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) Jeg har hørt at avføring fjerner klistremerke klister ganske godt. Har ikke prøvd det selv, så kan ikke si det sikkert. Endret 14. desember 2006 av Snobjorn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå