ntec Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg har en form hvor brukere skal skrive inn en farge som dem vil ha som bakgrunn på profilen sin. Men dette viser seg å være lite effektivt, da brukerne som oftes velger farger som red, blue, green, yellow - og bruker ikke farger som #ffff00, #00000 osv. Hvordan får jeg sånn at det er en knapp ved skjemaruten slik at brukeren får opp et vindu med fargekart? Når brukeren klikker på et av fargene, så blir det hexadesimale tallet lagt inn i ruten. =) Lenke til kommentar
eigan Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du kan gjøre det enklere. Du kan lage ett php-script som endrer red til #ff0000; osv Så kan dem jo skrive red, green osv... Eller du kan sette det opp i en rullmeny, slik som når du skal ha farge på tekst her i forumet. noe slikt: <select name="Farge"> <option value="#ff0000" selected="selected">Red</option> <option value="#00cc00">Green</option> </select> Svaret på spørsmålet ditt: Det er nok en mulighet, men da tror jeg du må over på avansert javascript, eller flash. Lenke til kommentar
ntec Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Du kan gjøre det enklere. Du kan lage ett php-script som endrer red til #ff0000; osv Så kan dem jo skrive red, green osv... Eller du kan sette det opp i en rullmeny, slik som når du skal ha farge på tekst her i forumet. noe slikt: <select name="Farge"> <option value="#ff0000" selected="selected">Red</option> <option value="#00cc00">Green</option> </select> Svaret på spørsmålet ditt: Det er nok en mulighet, men da tror jeg du må over på avansert javascript, eller flash. 7495103[/snapback] poenget mitt er ikke at fargene skal komme i hexadesimalt, men at det skal bli lettere å velge en fargenyanse som man ikke vet fargen på. Hvordan blir dette med javascript? Finnes der ferdige script? Jeg kan like null med javascript. Lenke til kommentar
eigan Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Noe slikt? http://javascript.internet.com/page-detail...olor-wheel.html Hadde du søkt på google, hadde du hatt svar igår Lenke til kommentar
ntec Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Noe slikt?http://javascript.internet.com/page-detail...olor-wheel.html Hadde du søkt på google, hadde du hatt svar igår 7498024[/snapback] problemet med å søke på google var at jeg ikke visste hvike søkeord jeg skulle bruke, men jeg fant ut at jeg kunne bruke "colorpicker" Fikk det til i natt, etter nye prøving og feiling: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå