tjuetre Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Har et lite irriterende problem, kjøpte meg en WD raptor 74gb 16mb cache i august, og her forleden dag, nektet Windows å starte, liksom den kom så langt som til rett før velkomsthilsen dukker opp, da bare restartet den.. Slik holdt den på... til eg ikke gadd mer. Flekket utav Raptoren og satte den i en annen maskin, og startet Windows fra en annen HD og tok scandisk av Raptoren. Dette tok ca 1 time. Satte så Raptoren inn i maskinen den først stod i, .....bang, der startet Windows normalt.. Ved neste oppstart, bluescreen! Men...en liten restart ved hjelp av reset knappen, så starter Windows fint.. og slik er den i skrivende øyeblikk... prøvde den i den andre maskinen, RETT på bluescreen...(prøvde aldri å restarte den der) Defekt Raptor allerede? Liksom, maskinen den står i har 2 stk DELTA vifter 120mm på svimlende 59dB @ 4000rmp (kilde= Microplex.no) så'e varme skulle vel ikke være probemet her? Bilde av maskinen.... Lian Li kabinett og delta vifter, en forran, en bak Liksom, er jo hovedmaskinen min, hadde ALT på den Windows'n, og nå er ALT borte..., nesten da, fikk jo tatt vare på alle filene da, men alt som var lagret av eposter på outlook, kontoer på dreamweaver, ftper på filezilla + + + er gone... kjipt! Og leser på shg.no at dem tar 200 kr for å teste f.eks Raptoren om den IKKE skulle vise seg å være ødelagt.. 10. Tilbakesendte varer som ikke indeholder feil Ved tilbakesending av defekte eller feil varer til shg.no AS, hvor feil eller defekt ikke er definert og angitt av kunden vil varen bli sendt tilbake til kunden inklusive et testgebyr. Testgebyret er kr 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på bakgrunn av tid forbrukt i forbindelse med test og feilsøkning. Medsendes det tilbehør skal antall og produktbeskrivelse følge med. Følger det med tilbehør som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skjema (reklamasjonsskjema), kan shg.no AS ikke gjøres ansvarlig for eventuell bortkomst av disse effekter. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Test disken med Western Digitals eget diagnoseprogram før du konkluderer at du har en garantisak. (Det er det samme programmet service avdelingene vil bruke før de avgjør om du har en reklamasjonssak). Lastes ned på produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Kan dette programme teste Raptoren mens Windows går? Eller må eg kjøre testen på Raptor i den andre maskinen? Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Ser man det, ser man det.. ja.. fant det Diagnose programmet.... kjører det nå.. Takk for tipset.. men HVA om den ikke finner feil? Null feil... skitt..... bilde av resultat her... Hva gjør eg DA? Demonterer HELE maskinen og blåser litt på de forskjellige delene og settar alt sammen igjen, formaterer Raptoren og flekker innpå Windows igjen og håper på grønt lys...? Endret 13. desember 2006 av tjuetre Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Du har sannsynligvis trøbbel med filsystemet og/eller MBR. (Ikke fysiske feil på Raptoren..) Prøv med en repair jobb på XP installasjonen og en MBRFIX. En virus scan i safe mode anbefales også. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Du har sannsynligvis trøbbel med filsystemet og/eller MBR. MBR? Prøv med en repair jobb på XP installasjonen og en MBRFIX. Har aldri skjønt meg på repair funksjonen.... liksom, man havner jo bare i DOS når man velger dette via innstallasjons cd'n... MBRFIX ?? En virus scan i safe mode anbefales også. Hvordan scanner man i safe mode da? Starter pc'n i safe mode og velger "In-depth analysis" i NOD32 ? Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Tuuuusen takk for hjelpen.... MBRFIX i DOS gjorde susen..... Spank you, helpy helper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå