eXt3 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 når jeg skrur på pc'en står det nesten altid: NTLDP is mising press any key to restart. etter at jeg tar ut kontakta funker det igjen, men det er veldig irriterende, hva kan hvere årsaken? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 http://www.komplett.no/k/k.asp?action=cust...echhelp#noinput Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det kommer av at harddisken ikke blir funnet under oppstart Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 hva kan jeg gjøre med det? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 sikker på iat det ikke er NTLDR? Det er en fil som loader operativsystemet, og det hender den klikker hvis du ikke slår dataen riktig av. En formatering fikser det. Det skal vistnok gå ann å kjøre den fra diskett og, men er ikke sikker på hvordan Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 sikker på iat det ikke er NTLDR? Det er en fil som loader operativsystemet, og det hender den klikker hvis du ikke slår dataen riktig av. En formatering fikser det. Det skal vistnok gå ann å kjøre den fra diskett og, men er ikke sikker på hvordan 7494881[/snapback] Trenger ikke formatere hvis man får "NTLDR is missing" Boot fra XP/2000 CDen og velg "System repair". Kjør kommandoene 'fixboot' og 'fixmbr'. Har reddet meg flere ganger da det har blitt krøll (les: korrupt data) på MBR (Master Boot Record) (Mer her: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hva kan jeg gjøre med det? 7494851[/snapback] Årsaken til at maskinen ikke finner harddisken kan være løse kabler. Selv har jeg hatt trøbbel gjentatte ganger med dette med ABit NFS-7 v2.0 (AMD XP 3000+) ved kombinert bruk av S-ATA og IDE-disker (?) Antar en S-ATA kontrollere på tidlig stadie ikke er særlig pålitelige. Eventuelt at den skralle innfestingen til S-ATA kablene har skylden... har angret på at jeg valgte S-ATA disk, som kostet noen hundre mer enn IDE-utgaven på den tiden Hos meg hjelper det å sparke i kabinettet. I værre tilfeller har jeg måtte skru av døra og rikke på S-ATA kablene på harddisken. I ekstreme tilfeller har jeg måtte koble fra IDE-harddisken for å få startet maskinen fra S-ATA disken. Deretter har jeg kunnet skru av maskinen og koble til IDE-harddisken igjen, og boote opp som vanlig Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 17. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2006 fant ut at jeg hadde glemt og ta ut minnepennen fungerer nå Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Hehe, har samme greie hvis noen eksterne disker er i når kassa booter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå